Katalyzátor - nízká účinnost

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Do fóra se už nepřihlásíte přezdívkou, je potřeba e-mail. Hned teď se podívejte, jakou e-mailovou adresu tady používáte a zapište si ji: odkaz Uživatelský panel v hlavičce –> záložka Profil. (Podrobnosti)

Odeslat příspěvekod Kibitz 26. 8. 2013 00:24

Ještě mě napadlo zkusit kat "vypálit" pořádným prohřátím. Jet pár kilometrů do pořádnýho kopce na vytočený kvalt.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 26. 8. 2013 08:14

Road_Runner píše:Boys, dá nějak poznat, kromě rozebrání výfukové soustavy, že katalyzátor je opravdu vadný, když diagnostika tvrdí, že je? Je tam tuším druhá lambda sonda a když ta nemá správná data o množství O2 ve spalinách, tak prohlásí, že na vině je katalyzátor.

Dá se nějak poznat netěsné výfukové potrubí?

3000 km po opravě motoru (ventily, pístní kroužky) mi svítí kontrolka motoru s tím, že je vadný katalyzátor.

Co udělat pro to, aby po výměně (pokud je opravdu zničený po vniknutí nespáleného paliva [natankování olovnatého benzinu nepřipadá v úvahu]) se nezničil ten nový? Co zkontrolovat?

Katalyzátor stojí 15 tisíc korun. :-(

Co hrozí, když ho nevyměním? Hádám, že auto se svítící kontrolkou neprojdena STK emisemi... Podle zákona mají vyčíst diagnostiku...


Univerzální katalyzátor na ten tvůj motůrek (Do 1200 ccm, Euro 4) stojí 2-3 tisíce Kč, takže můžeš v klidu spát, nehrozí žádný děsivý účet za opravu. I "skorooriginál" se dá koupit za 6 tisíc.

Pokud diagnostice nevěříš, postupuj podle dílenské příručky, určitě tam bude x bodů, které se mají zkontrolovat před "definitivním verdiktem".

P.S. Nevím, kolik máš najeto, ale životnost lambda sond je stanovena na 160 tkm, reálně můžou "lhát" už mnohem dřív.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod lukas.pce 1. 9. 2013 09:10

Ono to ma asi vic stadii (obcas se mi objevi v diagnostice u supa nizka ucinnost katalyzatoru sporadicky) nicmene kat jako takovej funguje, mozna s mensi ucinnosti ale funguje ;-)

Blby ale je ze jakmile vam sviti kontrolka motoru vypnou se dlouhodoby korekce (alespon u me) coz muze mit za nasledek vetsi spotrebu a horsi chod ;-)

Idealni je mit katalyzator ale bez ty kontrolni lambdy za nim, popr to nejak upravit aby to jelo bez ni.

Stejne ty auta s katem ***** studeny na benzin jak... :-\ LPGcko i bez katu je v cajku.

Moc bych se tim netrapil. nedavno jsem jel za nejakou karosou (teda nejdriv jsem je asi 3km v mlze ze ani mlhovky nepomahali.. no ona to nebyla mlha ale kour) a ta se nedela ani predjet, rozdejchaval jsem ten smrad jeste asi hodinu, oproti tomu je auto bez katalyzatoru vonafka ;-) :-! )
S1 V6
Škoda Heinline 1.4
Citroen Berlingo 1.4
lukas.pce
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 1. 9. 2013 09:24

Road_Runner píše:Ucpat výfuk? To jde aniž by se pokšodit motor?

:D :D :D po ránu pobavilo!
Ano, jde. :D
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků