Stavba auta

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Mojm 21. 7. 2008 14:56

Zvažuju, že bych si pořídil nějaký požírač času a "postavil" si auto. Napadá mě jen koupit něco bouchnutého. Nechat tam motor a rám a zbytek dotvořit. Jen nevím z čeho a jak se dá udělat třeba karoserie. Například mám obrázek a podle toho to chci. Interiér a tak by neměl být problém. Nebylo by to na nějaké velké ježdění, do 90 km/h po městě. A dál by to mělo naslédně splňovat, aby to mohlo legálně jezdit?
Mondeo 2000 2.5 V6
Mojm
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 21. 7. 2008 15:01

Kup si caterham nebo jak se ten skorolotus seven jmenuje ;-)
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Skalik86 21. 7. 2008 15:06

Mojm: obrat se na tu firmu Kaipan co vyrabi tyhle kitcary ty by ti mohli poradit, ale asi budes muset do zkusebny na schvaleni (pocital bych tak 50Kkč :(
... Beep Beep ...

KTM 950 SM
Skalik86
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Jose85 21. 7. 2008 15:40

Skalik86 píše:Mojm: obrat se na tu firmu Kaipan co vyrabi tyhle kitcary ty by ti mohli poradit, ale asi budes muset do zkusebny na schvaleni (pocital bych tak 50Kkč :(

O kvalitě výroby Kaipanu kolujou všelijaký nepěkný zvěsti. :?:
Obávám se že to schválení něčeho, co si postavíš doma, bude o dost složitější a dražší,ne li nemožný. :-l Když tady je problém i výměna motoru.Kdyby to šlo jednoduše,tak by tady upravený auta jezdily legálně.Leda se přestěhovat do nějaký civilizovanější země. :mrgreen:
Jose85
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod zdenek 21. 7. 2008 15:44

Sice nevím jak to chodí v našem banánistánu, ale logika by mi říkala že ke schválení bude potřeba kvalitní a podrobná technická dokumentace, na základě které může nějaký odborník rozhodnout jestli je vozidlo bezpečné a způsobilé provozu na veřejných komunikacích. Pouze pohledem na hotový vůz nemůže zjistit jestli se po 10km nerozlomí rám, nebo se v zatáčce rozpadne řízení.
zdenek
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod noisemaker 21. 7. 2008 15:54

tohle v čr fakt nemá šanci na úspěch
Garáž - středobod veškeré existence
noisemaker
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jose85 21. 7. 2008 16:02

zdenek píše:Sice nevím jak to chodí v našem banánistánu, ale logika by mi říkala že ke schválení bude potřeba kvalitní a podrobná technická dokumentace, na základě které může nějaký odborník rozhodnout jestli je vozidlo bezpečné a způsobilé provozu na veřejných komunikacích. Pouze pohledem na hotový vůz nemůže zjistit jestli se po 10km nerozlomí rám, nebo se v zatáčce rozpadne řízení.

A není předepsaná zkušební jízda ?Rám by určitě měl svařovat někdo,kdo k tomu má oprávnění.To by snad mělo stačit.Na brzdy,řízení,hlučnost.. budou určitě nějaký zkoušky.
Jose85
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod zdenek 21. 7. 2008 16:29

Jose85: co se týče rámu tak nejde jen o svařování, tvar a dimenzování těžko může odhadnout, to musí vypočítat, to samý platí pro všechny kritický díly. Testovací jízda a zkoušky taky nemusí odhalit kontrukční nedostatky. Nevím jak to v reálu probíhá, ale určitě se nedá schválit auto jen tak, že to zkouknou, provedou pár testů a dají štempl. Pak se stane že tomu autu třeba upadne po 200km kolo protože namáhání rozlomilo nějaký nedostatečně dimenzovaný šroub na rameni.

Zkusil bych se zeptat v tom Kaipanu jak probíhá schvalování u malosériový nebo kusový výroby, ale pokud tam nikoho neznáš, tak pochybuju že se s tebou budou nějak vykecávat
zdenek
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jose85 21. 7. 2008 17:14

zdenek píše:Jose85: co se týče rámu tak nejde jen o svařování, tvar a dimenzování těžko může odhadnout, to musí vypočítat, to samý platí pro všechny kritický díly. Testovací jízda a zkoušky taky nemusí odhalit kontrukční nedostatky. Nevím jak to v reálu probíhá, ale určitě se nedá schválit auto jen tak, že to zkouknou, provedou pár testů a dají štempl. Pak se stane že tomu autu třeba upadne po 200km kolo protože namáhání rozlomilo nějaký nedostatečně dimenzovaný šroub na rameni.

Zkusil bych se zeptat v tom Kaipanu jak probíhá schvalování u malosériový nebo kusový výroby, ale pokud tam nikoho neznáš, tak pochybuju že se s tebou budou nějak vykecávat

Tak nějaká dokumentace -výkresy,výpočty k tomu být musí..

I když třeba v USA schválej všechno co brzdí ,svítí a bliká. :mrgreen:
Pud sebezáchovy bude taky fungovat. :lol:

Nějaký hezký příklady:
GB
Obrázek
http://members.aol.com/mjread/wildride/trike.htm
http://www.britishv8.org/British-V8-Current-Issue.htm
USA převážně
http://www.engineswapdepot.com/
Jose85
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Jouda.II 21. 7. 2008 17:36

Jose85 píše:
Skalik86 píše:Mojm: obrat se na tu firmu Kaipan co vyrabi tyhle kitcary ty by ti mohli poradit, ale asi budes muset do zkusebny na schvaleni (pocital bych tak 50Kkč :(

O kvalitě výroby Kaipanu kolujou všelijaký nepěkný zvěsti. :?:
Obávám se že to schválení něčeho, co si postavíš doma, bude o dost složitější a dražší,ne li nemožný. :-l Když tady je problém i výměna motoru.Kdyby to šlo jednoduše,tak by tady upravený auta jezdily legálně.Leda se přestěhovat do nějaký civilizovanější země. :mrgreen:

Viděl jsem novou stavebnici fakanovýho Kaipana a tak rezavý jackely by mě bylo trapný odvézt i do sběrny.
Ford Focus 1.8 TDCi
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 21. 7. 2008 17:46

Kdyz uz bych se chtel ve volnem case realizovat s flexou, tak bych misto stavby noveho nesmyslu radeji zrenovoval nejakeho veterana respektive young timera.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 21. 7. 2008 20:25

Jouda.II píše:Viděl jsem novou stavebnici fakanovýho Kaipana a tak rezavý jackely by mě bylo trapný odvézt i do sběrny.

jackely myslíš jekl? psáno jäkl (aspoň na té fabrice to je napsané)
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.II 21. 7. 2008 20:51

mikicz píše:
Jouda.II píše:Viděl jsem novou stavebnici fakanovýho Kaipana a tak rezavý jackely by mě bylo trapný odvézt i do sběrny.

jackely myslíš jekl? psáno jäkl (aspoň na té fabrice to je napsané)

Jo, http://search.seznam.cz/?q=jackel+profi ... 8FcE4Ho-6g těch výrobců je víc
Ford Focus 1.8 TDCi
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jintaj 21. 7. 2008 21:19

A v rámci homologace je nutné úspěšné absolování bariérové zkoušky aspoň za **** :idea:
Jintaj
Fanatik roku 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jose85 21. 7. 2008 22:04

Jintaj píše:A v rámci homologace je nutné úspěšné absolování bariérové zkoušky aspoň za **** :idea:

:?: U malých sérií (tuším max 6ks/rok) jsou destrukční zkoušky vyloučeny (pokud teda nebyla nedávno nějaká změna).

A když už jsme u toho Kaipana ,tak ta 14 stavěná z Fáčka je přestavba výměnou kastle:motor,nápravy,brzdy-všecko je z Fáva.Jako stavba by to muselo plnit současný limity a schvalování bude mnohem přísnější.To by možná byla cesta-vzít komplet motor a nápravy z nějakýho starýho zadohrabu-AR 75,Sierra,Scorpio,E30 ap. a k tomu kastli vlastní výroby.Otázka je jestli to jde i pro běžného smrtelníka . :hm Jestli Kaipan nemá protekci. :-)) Pokud je opravdu kvalita výroby u Kaipanu tak hrozná,tak to asi bude všelijak. :-l
Jose85
Pozorovatel

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků