Jestli vybíráš MPV a využiješ MPV, kup si MPV. Ten vnitřní prostor je k nezaplacení, ale to poznáš až při denním užívání.
Pokud vybíráš mezi MPV a velkými kombíky, tak osobně bych šel do velkýho kombíka v případě, že bych jezdil hodně (skoro ve 100%) dálnice. Přede jen spotřeba bude trochu jinde a vyšší stavba kastle občas plave když se do ní opře vítr.
XC 70 není uvnitř velký kombík.
Když jsem bral Smaxe, vybíral jsem ještě mezi Sharanem/alhabrou a Touranem II. Po stránce vnitřního prostoru z toho vylezl nejlépe Smax. Překvapení bylo, že Alhambra a Touran má vnitřek (kromě výšky, šířku si nepamatuju) až na pár cm rozdílu na zadních sedadlech stejný.
Přímé porovnání S-Max a Mondeo 4 je takový, že místa na předních a zadních sedadlech je výrazně víc v Smaxu, další plus jsou 3 samostatný sedadla v II. řadě. Kufr má půdorysně o pár cm větší mondeo, využitelnější samozřejmě Smax. Další výhoda je že sedíš vzpřímeně a výš.
Pokud Forda, tak v naftě. Jednoznačně. Nejlepší benzín do forda je dvoulitr nafta. Už tu někdo psal výčet benzínových motorů co se do Smaxů I. dávaly a nic moc z hlediska výdrže...
1,6TDCI 85kw, to bych asi vynechal a šel do dvoulitru po FL, čili po 08/2010. Nejen že to auto vypadá výrazně mladší, ale hlavně je s motory Euro 5, kdy se FAP regeneruje 5. vstřikem. Reálně to znamená, že regenerace jsou bezproblémovější a regeneraci auto dokončí i když stojí. Nejsou takový nároky na provozní podmínky regenerace jako u E4. Výrazně to oceníš, když auto nebude jezdit dlouhý trasy.
Z motorů po FL lze doporučit 2.0 a 2.2 TDCI, oba motory od PSA, dvoulitr se dodával s výkony 85, 96, 98, 100, 103 a 120kw. Přepnutím mapy v ŘJ jde ze všech výkonových variant udělat 120kw. 2.2ka pouze 147kw. Pokud automat tak pouze 2.2, kdy se dodával s HDM Aisin, 2.0 s Powershiftem a to fakt nechceš.
Limit 200 není v dnešní době na model po FL nic moc, minulý a předminulý rok by sis mohl vybírat. Dneska vůbec. V ČR nabídka skoro nulová v požadavku, takže výlet ven. Proč ne. Vyhnul bych se výbavě Trend
https://auto.bazos.cz/inzerat/158223009 ... vigace.phpMizerný sedadla, bez SPDS, občas se sporákem a bez vyhřívanejch seslí. Podobně jsou na tom auta v Business edition, to je Trend + nějaký extras.
V Dojčlandu se furt dá vybrat:
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 43149.htmlCo se na autě sere:
kromě dýzlovýho 3boje hlavní slabinu vidím v podvozku. Předek řízení, zadek silentbloky nápravy. Repase obojího lze celkem jednoduše. Sem tam odejdou gufera na klice u převodovky (jako mě) je k tomu přístup jak k penězům, převodovka musí ven. Někomu vydrží 400tkm, někde 70tkm.... Rozvody řemen co 10let / 200tkm, rozvodovej řetěz se kontroluje po 400tkm jinak stojí cca 2600. V těhle letech začínají odcházet dráty v husím krku do kufru, řešitelný samoopravou nebo svazkem za dvojku.
Jinak Smaxy drží, táta má 2008 tdci se 480tkm
Obecně ta auta docela drží. Víc mě teď nenapadá, kdyby něco, ptej se.
Edit: vidím, že jsi na tom s nohama jako já, takže buď si koupíš Superba II nebo Smaxe.