od maincoonsback 6. 10. 2022 22:07
No BOT to nedělá.
Ten první inzerát si se mnou vypisoval dost intenzivně. Vydržel to do druhého dne. Mne opravdu vůbec nenapadlo, že by to mohl být podvodník. A zpětně když jsem se dival, tak tam ani nebylo moc gramatických chyb a nebo překlepu.
Až ten konec nezvládl. Protože se ozval ve čtvrtek ale v pátek na mne začal tlacit, že to chce a že na sobotu posle toho kurýra. A napsal to i přes to, že jsme mu jasné řekl, že přes víkend nic nebudu řešit.
Na těch stránkách co poslal ty upravený Ppl stránky nebylo nic poznat, tvářilo se to jak normlani jejich stránky ve stejném designu. Samozřejmě potom, když jsem si s tím hrál, tak ty odkazy jsou nefunkční... A je tam funkční právě ten jeden jediný odkaz a to na ty podkodkazy jako na banky.
Mne to docvaklo v momentě, kdy jsem na to klikl a v následujícím kroku byl výběr banky. Na ten jsem pak ještě taky klikl, ale jak už tam naskocilo vyplňte své údaje, tak mně to došlo.
Bylo mi jasný, že celý ten odkaz je trojský kůň, okamzite jsem telefon projel antivirem, vypl zapl.
Druhý den mi přišla SMS, že mi blokli internetové bankovnictví pro příliš nepovedených pokusu o přihlášení.
Takže i takto málo jim stačilo na to, aby se alespoň pokouseli dostat do mého účtu, přičemž se jim logicky podařilo odhalit přihlašovací jméno, ale dál už neměli sanci.
Na ten poput jsme u všech účtu toto přihlašovací jméno změnil, vc. hesel tak, aby tohle už nebylo možné. V bance doporučuji použít netypický znak /může to být cokoliv, křížek, kolečko, kvezdicka, cokoliv, kdekoliv a v jakémkoliv místě jména a i hesla. To je i podle banky v zásadě neprolomitelná /většina prolamovacich softu funguje asi na bázi základní abecedy a čísel/kombinace.
Musím říct, že banka jednala poměrně dost profi a myslím že hodně podobných pokusu už vychytá sama banka.
Pokud samozřejmě ale nekdo tvrdošíjně trvá na provedených operacích, tak pak je to Smolík, no.