od imtheman 4. 8. 2006 10:52
Rád bych taky přispěl svojí troškou do mlýnice brzdných drah a Ducati versus japonci atd. Co se týče brzd, tak hlavní je položit si otazku, co jsou to lepší brzdy?Jestli brzdná dráha a nebo výkonnost brzdícího systému. Na brzdnou dráhu na tom budou vždycky motocykly hůř, už jen proto,že mají jen 2 kola a z toho jedno je pro brždění dost nevhodný. Pokud jde o výkon brzdící soustavy, jen málo automobilů má tak vykonné brzdy jako motocykly. To je všechno. Jinak ohledně Ducati. Značku mám rád, je to opravdu ikona a jedna z mala znacek, ktera se dokazala drzet navzodry Jap. konkurence a nabizi svoje reseni. Ale ohledne vykonnosti bych si nebyl tak jisty. Tolik titulů v WSBK má jen proto, že dvouvalce byly v tomto šampionátu dlouhou dobu zvyhodněni (objem motoru 1000ccm oproti 750 u 4V). Pak došlo k uvolnění tohoto předpisu, ale litry museli mít restriktory v sání. Pak došlo k totálnímu uvolnění a hnedle byl v čele 4V Suzuki. Nyni je v čele opět Ducati, ale jak ríká samo Ducati, náklady na udržování tohoto stroje jsou astronomické a tak volají po povolení zvýšení objemu motoru u 2V tuším na 1200cm. Jinak homogenii Ducati narusila behem jejiho pusobeni 2x za sebou Honda s Colinem Edwardsem v sedle. Startovali ve 2 ročníkách a oba vyhráli před Ducati. takže Ducati Ikona, super, ale vysledky bych neviděl tak moc růžově.