od K86 5. 6. 2024 12:48
Novinky z oranžové stáje 2025:
KTM 1490 Super Adventure - odhad 200k
KTM 1390 Super Adventure S 1350ccm 170 - 180 koní
KTM 1390 Rally odhad cca 170 koní
Až sem dobrý, dál už horší:
Testování automatu KTM AMT
Erzberg Rodeo je každoročně přehlídkou lecjakých úchyláren, nezřídka ovšem i testovacím prostředím pro vyzkoušení nových technologických vylepšení. Jakkoliv kategorii dvouválců vyhrál Meo na Ducati DesertX, středem pozornosti byla KTM 1390 s automatickou převodovkou. Formální mistr světa v enduru Johnny Aubert vyrazil do závodu a KTM 1390 vybavenou automatickou převodovkou, kterou si patentovala na začátku února 2023. KTM v patentu popsala řešení odstředivé spojky podobnou skůtrům a elektricky "sázených" převodových stupňů, namísto nožně řazeného mechanického quckshifteru.
KTM 1390 Prototype AMT měl na levém ovladači dvě pádýlka, která umožňovala palcem a ukazováčkem ručně řadit rychlosti. Palcem směrem nahoru, ukazováčkem směrem dolů. AMT by mohl být akronym pro Automatic Manual Transmition. Vedle oněch pádýlek měl totiž jezdec k dispozici i klasickou řadící páku na levé noze. Ta, dle již dříve uvedených informací, je pouze nohou ovládaným senzorem, který dává pokyn elektromagnetickému systému pro přeřazení na jiný rychlostní stupeň.Řidič tak vůbec nemá nemá k dispozici spojkovou páčku, kterou by moderoval přísun točivého momentu na zadní kolo. Což není samozřejmě nic nového. Honda svůj systém DCT úspěšně prodává už roky, stejně jako ho roky prodává například i MV Agusta a některé modely můžeme najít jak u Kawasaki, tak u Yamahy. Do rozjetého vlaku naskakuje zcela zčerstva i BMW a stranou nestojí ani silná čínská konkurence, v tomto případě zastoupená výrobcem Great Wall s motocyklem Souo S2000.
O4 FL eTSI DSG 110kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw
Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!