Je rozdíl koupit naftu V-Power nebo Extra diesel u SHELLU ?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod bety 17. 12. 2007 18:50

Již jednou jsem se dotazoval,každý o něčem něco napíše,ale nic konkrétního,spíše každý odepíše ,že je nafta stejná všude,ale cena u shellky vyšší.Ale přeci nějaký rozdíl by tam měl být nebo si myslíte,že je to jen obchodní záležitost ?? Mám nový auto 3.0 TDI a nechci jej od počátku nějak trápit nějakou naftou,která je ředěna- čímkoliv a vůbec nekupuji u čerpacích stanic /pofiderných/. Chci zkusit ted V-Power naftu zase kluci říkají,že to je na nic,tak nevím. Když jsem měl staré auto,tak jsem to kupoval všude,ale nyní u nového chci předejít nějakým problémům /nyní s tím usr...olejem atd../ Dík za názor
bety
Nováček

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 17. 12. 2007 18:56

je to obchdoni zalezitost s trochou aditiva navic. Kdyz si koupis lahvicku aditiva za 200 Kc mas na rok pokoj a mas to same :)
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bety 17. 12. 2007 18:59

[quote="Radek Ondrášík"oje to obchdoni zalezitost s trochou aditiva navic. Kdyz si koupis lahvicku aditiva za 200 Kc mas na rok pokoj a mas to same :)[/quote]

Ano to jsem chtěl a v servise audi řekli,že žádné přísady do nafty nepatří a při nějaké závadě končí záruka a to je ten problém oni potom mají možnost výmluv. řed l4 dny mi něco poklepávalo v motoru,vyměnily dvě trysky a braly vzorky nafty,nevím proč,ale asi dělali sondu,zda je nafta podle normy. Moc tomu nerozumím,ale u nových motorů 3.0 TDI je prý nově upravený motor něco piz... vstřikování a v případě špatné nafty dochází k závadám,tak mi doporučili jen brát naftu se značkou pečeti,ale když jedeš kolem benzinek ,tak tu značku mají všechny,tak jsem z toho asi pablb.Audi jezdí jen do Shellky to mi bylo řečeno.
bety
Nováček

Odeslat příspěvekod MELLO 17. 12. 2007 19:30

Do audiny 3.0 TDi tankuj výhradně V-Power diesel. Já ho tankuju zhruba poslední ro. Od nového auta ( TDI PD) jen u Shell.

Na V-power diesel je motor výrazně tišší, má klidnější a vyrovnanější chod, líp startuje za studena, výrazně líp táhne, vůbec nežere olej a hlavně - mám o víc než 1,5l/100 menší spotřebu a míň se opotřebovávají destičky a pneumatiky. 8)
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 17. 12. 2007 19:33

Teď mě ještě napadlo: kdyby sis přečetl podrobně manuál k autu, tak na straně 192 je jasně napsané, že VW koncern u AUDI zakazuje použití jinehé paliva než V-Power diesel, jinak přijdeš o záruku. V krajním případě Diesel extra od Shell. :wink:
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bety 17. 12. 2007 19:38

MELLO píše:Teď mě ještě napadlo: kdyby sis přečetl podrobně manuál k autu, tak na straně 192 je jasně napsané, že VW koncern u AUDI zakazuje použití jinehé paliva než V-Power diesel, jinak přijdeš o záruku. V krajním případě Diesel extra od Shell. :wink:i/quote]


Tak dík,to jsem v návodu si ani nevšiml ,hned to udělám - dík
bety
Nováček

Odeslat příspěvekod T.E.CH 17. 12. 2007 19:39

mickeype napsal:
Povýrobní aditivaci nafty provádějí jen Tyto společnosti:OMV,BENZINA,SHELL,EUROOIL(čepro)
Jen tak pro upřesnění,aby si někdo nemyslel,že V-Power je obyč aditivovaná nafta,jako ostatní.
Citatace z Autodiesel srpen-září 2007 str.138 1.článek odst 3:
Jiným příkladem nadstandardní nafty je Shell-V-Power Diesel,který nevzniká pouze přídavkem aditivů,ale hlavně dvacetiprocentní příměsí syntetické nafty vyráběné v Malajsii technologií gas-to-liquid ze zemního plynu.Syntetická nafta má cetanové číslo 80 a neobsahuje žádné nežádoucí látky,třeba síru.Její směs s 80% běžné nafty má cetanové číslo kolem 60. Přídavkem aditivů do základní nafty(obvykle CČ kolem 51) lze dosáhnout cetanového čísla nanejvýše kolem 56,takže V-Power Diesel je logicky ještě lepší než povýrobně aditivované nafty.Je však také dražší.Zatímco náklady na povýrobní aditivaci pro prodejce pohonné hmoty jsou pod 10 haléřů na 1l a zákazník je proto ani nemusí pocítit,tak syntetická nafta a její doprava vyjdou hodně draho a V-Power Diesel je přibližně o 2kč/l dražší než standardní nafta.
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod eLzyx 17. 12. 2007 19:41

MELLO píše:Teď mě ještě napadlo: kdyby sis přečetl podrobně manuál k autu, tak na straně 192 je jasně napsané, že VW koncern u AUDI zakazuje použití jinehé paliva než V-Power diesel, jinak přijdeš o záruku. V krajním případě Diesel extra od Shell. :wink:i/quote]


to jako vážně, nebo si děláš srandu?
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 17. 12. 2007 19:41

tech: otazkou je, jak moc vyrobce chce, aby tomu lide verili.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 17. 12. 2007 19:46

eLzyx píše:
MELLO píše:Teď mě ještě napadlo: kdyby sis přečetl podrobně manuál k autu, tak na straně 192 je jasně napsané, že VW koncern u AUDI zakazuje použití jinehé paliva než V-Power diesel, jinak přijdeš o záruku. V krajním případě Diesel extra od Shell. :wink:i/quote]

to jako vážně, nebo si děláš srandu?r/quote]


Proboha, jak by tohle někdo mohl myslet vážně? :shock: :shock: :shock: :mrgreen: To tě jako výrobce auta donutí jezdit k jedné benzínce? :lol:
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 17. 12. 2007 21:10

Tak důležitý je vědět, že V-POWER diesel je palivo bezsirnaté (sulfur free) což je alfa a omega pro moderní CR motory. Na Slovensku bezsirnatá paliva začala zcela nově na vybraných benzínkách prodávat i OMV.

Takže ano, do hi-tech dieselů posledních generací a vůbec si nejlépe všech Common Rail motorů radši bezsirnatou naftu, než pak řešit vyměnu vstřiků atd..

Někdo taky popisoval jak se V-POWER diesel připravuje a není to jako u V-Power benzín kde se na 2.000 litrů přidá lahvička koncentrovaného aditiva až po stáčení z rafinerie. Ale už v průběh rafinace je snad odlišný. Už nevím kdo to zde popisoval.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 17. 12. 2007 21:16

Zlatý benzín :mrgreen:
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cayman84 17. 12. 2007 21:18

Petr1968 píše:Zlatý benzín :mrgreen:-/quote]


Ja myslel, ze ty tam lejes nejakou nahrazku benzinu :-D :-D
cayman84
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 17. 12. 2007 21:20

Na můj Vbiopower 106oč. benál nemáte :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Zajímalo by mě,jak by na jel FSI lidový vágen :mrgreen: :mrgreen:
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bety 17. 12. 2007 21:48

Tak jsem prostudoval návod na A5 3 0. TDI nikde není uvedeno u které čerpací stanice máš naftu kupovat /ty jsi uváděl,že tam je u WW doporučení Shell/ je tam jen uvedeno Nafta DIN EN 590 cetanové číslo minimální 51 - víc nic . Nezávazně jsem telef.ověřoval EOil ,Jet,Agip a tvrdí prodejci,že toto je u nafty dodrženo. Tak jsem zvědav u Shellu i když výše je pěkně uvedeno jaká nafta u shellky je dodávána-viz příspěvek.
Naposledy upravil bety dne 17. 12. 2007 21:55, celkově upraveno 1
bety
Nováček

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků