1.9TDI PD vs 2,0TDI PD vs 1.6 MZ-CD (MAZDA 3)

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod shadowkiller 23. 1. 2006 11:39

Zdravim lidi ve foru,
mate nekdo nasledujici motor ve svem aute?
Tak napiste za kolik litu nafty jezdite....
Pokukuju po novym dieselu a zajimaji me nasledujici motory co se spotreby tyce....
Budu jezdit prevazne z 85% dalnice. Je vyhodnejsi - co se spotreby tyce 1.9 TDI PD 5kvalt nebo 2.0 TDI PD sestikvalt kdyz budu jezdit po dalnici a dodrzovat limit do 130KM/HOD? Mate nekdo ve svem aute 1.9 TDI PD s sestistupnovou prevodovkou? A co MAZDA 3 v dieselu? Kolik si bere motor 1.6 MZ-CD 81KW pri 120-130km/hod? Vyrobce spotrebu neuvadi, jestli tenhle motor nekdo mate, budu rad kdyz napisete za kolik jezdite....
Thanks
Shadow
:lol:
Shadowkiller
shadowkiller
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod oscar 23. 1. 2006 11:43

mam 1.9 PD 150k 6q v leonu. po meste jezdim porad do tech osmi. ale nemam PP a myslim ze vyrazne vyuzivam potencial motoru. kdyz se uklidnim, tak to pujde do sedmi.
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 23. 1. 2006 11:48

PD85KW 6Kvalt žere 6-8L s tou velkou boudou,co vidíš na fotce. Město+klima 9L
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod shadowkiller 23. 1. 2006 15:28

A co MAZDU3 v dieselu mate nekdo? Zajimalo by me, jak na tom bude prave s porovnani se spotrebou k napr OII 1.9TDI PD? Taky bych rad vedel, jak moc se vyplati 1.9TDI PD 6kvalt (dava se do GOLFu) oproti 5kvaltu, co se spotreby tyce...
Shadow
Shadowkiller
shadowkiller
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jim 23. 1. 2006 16:07

výkonostně jsou 1.9TDI a 1.6 poměrně blízko, 2.0TDI je zcela jinde...
takže záleží jestli ti jde především o výkon nebo spotřebu...
Pokud jde o spotřebu, bral bych tu 1.6(hlučnost, povinný ručení)...
Fabia RS Dieselpower - 274PS@578Nm - EX
BMW 335Cd Dieselpower - 340PS@707Nm
Jim
TDI tuner roku 2007

Odeslat příspěvekod madeja 23. 1. 2006 16:15

Mám O II 2.0 TDI. Spotřeb adle počízače za posledních 4.500 km 5,2 l , ale on trošku lže ve skutečnosti si vedu slušnou evidenci a spotřba se pohybuje od 5,8-6,1 l/100 km. Motor má zvýšený výkon na 128 Kw. Styl mé jízdy je podle mne průměrný. Potenciál využívám jen když spěchám, k předjetí nebo závodění :cry:
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod shadowkiller 23. 1. 2006 17:19

Jo, to je pravda, povinny ruceni zvyhodnuje 1.6ku MZ-CD, pak uz je asi jedno, jestli to bude 1.9 TDI PD nebo 2.0 TDI PD v OII. Co se vykonu tyce, je v nich velky rozdil v porovnani se spotrebou? Mel jsem asi na 100KM pujcenou OII 1.9TDI 77KW a nejela spatne.....
Shadow
Shadowkiller
shadowkiller
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jim 23. 1. 2006 17:29

shadowkiller: Ano, mezi 1.9 a 2.0 je znatelný rozdíl ve výkonu, mám obě projetý, navíc 2.0 hraje do karet 6kvalt..Pokud na ní máš, tak do ní jdi. Spotřeba u nich bude plus minus stejná...
Fabia RS Dieselpower - 274PS@578Nm - EX
BMW 335Cd Dieselpower - 340PS@707Nm
Jim
TDI tuner roku 2007

Odeslat příspěvekod quasimoto 23. 1. 2006 17:34

shadowkiller píše:A co MAZDU3 v dieselu mate nekdo? Zajimalo by me, jak na tom bude prave s porovnani se spotrebou k napr OII 1.9TDI PD? Taky bych rad vedel, jak moc se vyplati 1.9TDI PD 6kvalt (dava se do GOLFu) oproti 5kvaltu, co se spotreby tyce...
Shadow
no ta Mazda 3 by na tom mala byt +- rovnako ako Focus 1.6 TDCi alebo C4 resp P307 1.6 HDi
quasimoto
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zoldys 23. 1. 2006 18:12

TDI 77kW: 5.0-5.5 palubak dokonce ukazuje min,ale neda se mu moc verit.Kdyz nebudes prekracovat 140km/h na dalnici tad bude asi nejuspornejsi z tvych vybranych TDI
TDI 103kW: prumerne to jezdi za 6, s lehci nohou 5.5 i min.Vyuziti potencialu tohoto motoru je za cenu zvysene spotreby,pricemz 8l neni vyjimkou.Skoda ze si nezachoval vlastnosti TDI 96kW,se kterym se dalo jezdit velmi rychle do 6.5l (podle palubaku prumery nad 100km/h),coz asi dano i tim ze ma delsi sestku nez 103kW.Na muj vkus 103kW docela zere,kdyz se s nim chces projet.
Pokud budes jezdit vic nez 150-160km/h tak az v techto rychlostech se projevi vetsi uspornost 103kW proti 77kW, pri nizsich rychlostech bude zrat min 77kW.
S 1.6 81kW jsem jeste nejel,docela by mne zajimalo jaky na nej mate nazor?
Zoldys
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod shadowkiller 24. 1. 2006 10:44

Jo, jo 1.9TDI 96KW ten se dava porad jeste treba do Fabie RS a ma 6ti kvalt... Taky asi moc nepozere. Nevim jaky je v tom svezeni, ale cenove to vychazi S OII 1.9TDI 77KW skoro stejne. Auto mam hlavne na dojizdeni do prace, z 99% jezdime jen dvou lidech. A chtel jsem neco s nizkou spotrebou a pritom solidnim svezenim. U svyho soucasnyho auta me tlaci jen spotreba a obcas maly kufr.... (mam kratkou Fabku 1.4 , 50KW)
Shadow
Shadowkiller
shadowkiller
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod petrxyz 24. 1. 2006 13:09

Mám zkušenost s oběma motory. 1.9 TDI 96kW jsem měl v Superbu a 2.0 TDI mometálně v Passatu. Nejpodstatnější rozdíl je v tom, že 1.9 TDI dává výkoný kopanec kolem 1900 ot, a po 3,5 tis vadne. 2.0 TDI má mnohem více linernější průběh nárůstu výkonu, kopanec není žádný a horní použitelné otáčky jsou kolem 4 tis. 2.0 TDI má mnohem lepší odezvu na plyn. Spotřeba byla u 1.9 kolem 6,2 a to jsem jezdil poměrně hodně po dálnici. u 2.0 TDI záleží na stylu jízdy. Do cca 130 km/h není oproti 1.9 rozdíl ale u vyšších rychlostí spotřeba 2.0 rychle roste. 2.0 je mnohem méně hlučnější ( alespoň v Passatu ) a neduní jako 1.9. Já osobně bych už 1.9 za 2.0 TDI neměnil.
petrxyz
Nováček

Odeslat příspěvekod Felixx 24. 1. 2006 21:58

Mám O1 s 96kW PDčkem (krapet čipnutá), dálnice jezdím průměrně za 6,0l (130 - 140km/h), pokud je větší provoz a musím častěji brzdit a akcelerovat, tak se klidně dostanu na 6,5.
Po (rovných) okreskách si to šinu asi stovkou a dá se dostat i na 5l/100km.
Když chci vyloženě šetřit (často to nedělám, nechce se mi, za těch pár deci to nestojí), jedu 80kou za 4,7l.
Všechny údaje jsou z PP.
Felixx
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod p 28. 1. 2006 21:25

O2 77Kw. Dlouhodobá spotřeba podle palubního počítače 5 až 5,5l. Ve skutečnosti asi 0 ,5l více. Mix město okresky dálnice. Ale už jsem jel z Bratislavy do Prahy za 2hod a 50 min. Průměr 6,7 dle pčítače (takže asi 7,2l).
p
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 28. 1. 2006 21:48

Mám fabku 96kW a průměrná spotřeba za loňský rok podle tankování i podle PP 5,6l,( celkově za dobu vlastnictví auta-2 roky 5,1-6,2) ale jezdím převážně s hodně lehkou nohou a ekonomicky. Dálnice 110km/h lehce pod 5l, 130-140km/h lehce pod 6l. Nejnižší dosažená 4,2 za cenu nehorázného psychického trápení a blokování provozu na trase Vimperk-Praha, maximální dosažená 11,4 na trase po D1 Praha-exit 66 stále plný plyn v rámci provozu.
Na delší trase po okreskách 90-110km/h se dá jet za 4,6-5,0, ale musím tu cestu znát a předvídat. TDI PD už je podle mě víc citlivé na styl jízdy. Kdybych nenajezdil 40tis za rok a nemusel hledět na spotřebu, tak bych si nafťák v životě nekoupil(zvuk motoru je hrůza, hlavně teď v těch mrazech mám při prvním studeném startu pocit, že motor mele z podsledního). Moje přání je OII RS 2.0T, ale prostě kvůli provozním nákladům a velkému nájezdu km si musím počkat na OII RS 2.0TDI. Dá bůh, že soudruzi z VW gruppen sex jí dají spatřit světlo světa. Howg.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků