JP> diesel je v podstate vedlejsi produkt pri zpracovani ropy na benzin a byl proto dale chytre vyuzit v konstrukcne jinem spalovacim motoru - dieslu, ktery byl ale puvodne vynalezen za ucelem spalovani rostlinare a ne nejaky ***** ropy!
---
Co se tyce ceny nikdo vas nenuti tyhle vydridusky palky platit, diesel stoji normalne v Lidlu kolem 15Kc/l. Pokud si ho chcete vyrabet sami tak se to da poridit i pod 10Kc/l - nejaka primitivni aparatura k tomu je potreba.. No a pokud mate nejakyho znamyho zemedelce tak v podstate bez vetsich starosti neni problem mit jiz hotovej rostlinej diesel mezi 10-15Kc/l.
Prestavby na rostlinare stoji kolem 15-20tisic a jsou neinvazivni daj se lehce zase vratit zpet na mineralni diesel, jsou bezpecne protoze rostlinar ma samovzniceni za 300C, funguji v kazdem diesel motoru od stareho atmosferika po nove TDI i posledni commonrail, jsou ekologicke snizuji veskere emise o 80% krome NOx ten se da ale lepe spalovat aditivem nebo sestelovani motoru, na rozdil od tzv. biodieslu apod. chemickejch a drahej sragor jezdi rostlinar i v mrazu pro echt mrazy za -20C staci pridat jen max 15% mineralniho dieslu, jsou decentralizovane tzn. pumpu mate doma v garazi nebo u zemedelce, nesnizuji vykon motoru jako LPG a biodiesel, daji se pouzit vsude od sportaku pres van az po truck ci autobus nebo letadlo..
Takze pokud dnes jezdi v Evrope (Francie, Nemecko, Rakousko, Skandinavie, Anglie pozor tam to ty ***** dani) jiz desitky tisic aut na rostlinare neni treba tady kafrat nad cenama, skromachama nebo arabakama, ale zvednout zadek a neco s tim delat.. sikovni to maji namontovany za odpolodne..
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)