Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Vana666 28. 7. 2016 19:07

Radovanelektro píše:A proč se toho majitele jednoduše nezeptáte? To je takový problém jet chvíli souběžně, stáhnout okýnko a zjistit, proč jede nadupaným elektromobilem jako kamion?...

Musel bych hodně brzdit
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek71 28. 7. 2016 20:38

Radovanelektro píše:
Marek71 píše:Tak som zrovna dorazil do Reichu, do mojho druhého domova. No a konečne som po ceste stretol Teslu S! Na diaľnici a v tom istom smere ako ja. Bol to nejaký model P85D+, alebo tak nejak, ak si správne pamatám, bordová metalíza. Čo ma hneď zaujalo, bola v pruhu pre kamiony, rýchlosť tak 90-100 km/h. Jeden kamion aj predbehla, ale tá dynamika predbiehania bola ako keď sa obiehajú dva kamiony a rozdiel rýchlostí je tak do 5 km/h. A mal napol otvorené okienko na strane spolujazdca - žeby "klimatizácia"?
Tak teraz neviem, či sa kochal, alebo už mu dochádzala baterka, tak šetril. Bolo to na A6, asi 30 km pred krížením s A81 a na najbližší supercharger to mal nejakých 50-60 km ďalej po A6.
Išiel som za ním len tak zo zvedavosti asi 5-10 km, ale asi by ma nebavilo takýmto štýlom jazdiť. Neviem, odkiaľ a kam išiel, ale mal značku KA (Karlsruhe), takže domov to mal nejakých 100 km. Ťažko povedať, čo bolo príčinou tak extrémne defenzívnej jazdy, diaľnica suchá, premávka normálna, ja som išiel v pohode na tempomat 140.
Trochu mi potom uniká zmysel auta, ktoré je svojou cenou, výbavou a zrejme aj pohodlím cestovania kokurentom vyššej strednej triedy ako MB E, BMW 5 a podobne, ktoré sú určené na pohodlné cestovanie po diaľnici a potom sa s tým vlečiem medzi kamionmi. Snaď mi to nejaký majiteľ vysvetlí...


A proč se toho majitele jednoduše nezeptáte? To je takový problém jet chvíli souběžně, stáhnout okýnko a zjistit, proč jede nadupaným elektromobilem jako kamion?


To ako myslíte vážne??? Mal som sa v prostrednom pruhu vliecť vedľa neho, stiahnuť okienko a mojou nič moc nemčinou sa ho to opýtať za plného diaľničného provozu? Bez urážky, ale máte rozum? Tú otázku som nadhodil tu, že možno nejaký majiteľ elektroauta by mi to osvetlil. No, vidím, že zbytočne.

-- 28. 7. 2016 20:46 --

Radovanelektro píše:
goes píše:No a kcemu to pak je takove ohromne vykony. Na 130 prece staci 50 kW a kdyz pises, ze to neni sportovni auto, tak 0-100 pod 3 s jsou taky zbytecne, staci za 18 s coz mas ty a pises tu, jak s tim kazdeho pozavodis...


Přesně tak, k čemu? K čemu tachometry na autech do 220, k čemu výkony přes 130 km / hod, k čemu na tohle všechno dimenzované karoserie, deformační zóny, pevnost skeletu, nápravy, pérování, tlumiče, brzdy atd.? Dnešní kultura aut je prostě divná. Nedá se to kromě toho Německa a závodního okruhu nikde legálně použít, ale vyrábí a vyvíjí se to o106. Peugeot Ion opravdu stačí.


A toto tiež myslíte vážne? Že Ion ako elektromobil stačí a pokryje všetky prepravné potreby? Som si na chvíľu skúsil predstaviť, ako s tou hračkou idem v pondelok ráno do práce do Nemecka. Aby som bol v piatok večer zase doma (ako obvykle), tak to tipujem, že to stihnem len tak tak na otočku s tým, že spím cestou v aute behom nabíjania :-)
Ale vážne, tá paródia na auto by mi nestačila ani v ČR. Keby som to kúpil domov a oznámil manželke, že odteraz tým budeme jazdiť do práce, za známymy na chatu, na výlety, atd... tak s určitosťou viem, že by si myslela, že si robím srandu a odmietla by sa v tom voziť. A ešte keby som je povedal, koľko to stálo, to už by si asi klepala na čelo.
Mazda CX-5 G195 AWD 2023
Lexus GS 450h Premium 2013 (jezdí dál v rodině)
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X3) + CoreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 28. 7. 2016 21:00

Marek: a neklepala by na čelo tobě palickou na maso?
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek71 28. 7. 2016 21:43

robbert:
Človeče, možno aj ano :-) Pri predstave, že vymení pohodlné a príjemné sedačky s odvetrávaním za tú lavicu, čo je v Ione, tak asi by k tomu nebolo ďaleko. Ale mám ju rád, takže by som jej to neurobil.

Trochu teraz odbočím, ale súvislosť to má... Pri pár posledných jazdách autom som sa zameral na tie neduhy spalovacích aut, ktoré tu Radovan tak často spomína - hluk, vibrácie a smrad.

Začnem smradom, tu musím dať za pravdu, že spalovák je cítiť, to je bez debaty. Samozrejme, len z vonku a to sa ešte človek musí ohnúť k výfuku.
Čo sa týka hluku, tak hneď po naštartovaní moj diesel trochu klepe, predchádzajúci benzín bol na tom lepšie, ale zase staršie TDI sú oveľa horšie. Keď sa zavriem dovnútra, klepanie je minimálne a časom odoznie, ked sa zahreje. Počas jazdy je motor počuť pri akcelerácii. Pri diaľničnom tempe okolo 130 (pod 2500 ot/min) nie je možné o akomkoľvek hluku od motora hovoriť. Je tam slabý aerodynamický hluk, ale to bude rovnaké ako u elektroaut.
Vibrácie. Tak tu naozaj neviem, s čím má Radovan skúsenosti, ale ani po naštartovaní a počas jazdy žiadne vibrácie v aute necítim. Ani v súčasnom nafťáku, ani predtým v benzíne, nič.
Mazda CX-5 G195 AWD 2023
Lexus GS 450h Premium 2013 (jezdí dál v rodině)
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X3) + CoreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 28. 7. 2016 21:53

Radovan je hňup, jediný, v čem mu dávám za pravdu, že se elektromobil hodí na pocuky po městě, kde nekouří lidem pod nos. Nikam jinam se v současnosti bohužel nehodí.
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod alien5 29. 7. 2016 07:55

Radovan je slusny nikomu nenadava a pro jeho potreby mu EV vyhovuje.
Nemam EV ale moje dalsi auto bude EV protoze nabijecky a ceny a nabidka modelu EV se rozrusta.
alien5
Nováček

Odeslat příspěvekod Vana666 29. 7. 2016 08:00

Radovan je sice slušný, ale jeho technický a nejspíše i reálný životní pohled je zcela zkreslený. Trpí utkvělou představou, že pokud elektromobil vyhovuje jemu, musí zákonitě vyhovovat všem.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 29. 7. 2016 08:17

A vyhovuje mu? Mě spíše přijde že se mu zcela podřídil...
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 29. 7. 2016 10:55

Asi mu vyhovuje podřizování
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 29. 7. 2016 11:10

D/s. ?
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Neurotic 29. 7. 2016 18:15

Radovane běž to otestovat :D http://www.autoforum.cz/predstaveni/lada-vesta-ev-je-rusky-elektromobil-znacce-ma-pomoci-prorazit-na-zapade/
Pokud to bude za cenu Lady a ne za cenu S-Klasse tak jako auto do města by to asi šlo
Neurotic
Štamgast

Odeslat příspěvekod runner42 29. 7. 2016 19:00

Ještě k tomu vývoji. Technicky se elektromobily nezměnily od roku 1979, kdy byly postaveny první kusy s lithiovými bateriemi s LiCoO2 katodou.

Pro pobavení doporučuji srovnat technické parametry dvou elektromobilů od Nissanu - Altra EV z roku 1997 a "moderního" Leafa.
runner42
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek71 29. 7. 2016 20:46

Ta ruská Lada... ak to má baterku s kapacitou 25 kWh, využitelných bude tak 20 a vzhľadom na veľkosť auta predpokladám spotrebu s lahkou nohou tak 16 kWh na 100 km, takže dojezd max. 125 km teoretických. V ruských podmienkach budu rádi za 100 km. A na export? Jedine konkurovat cenou.
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Neurotic 29. 7. 2016 20:51

Když to bude za 150-200 tis tak se potom zapráší jak po čerstvých rohlíkách. Takže použitelnost v Rusku je nebude muset zajímat, protože všechno půjde na západ :)
Neurotic
Štamgast

Odeslat příspěvekod Marek71 29. 7. 2016 23:47

O tej cene 150-200 silne pochybujem, ale ak by taká bola, tak suhlas.
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků