Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 3. 4. 2016 21:29

Ludek_II píše:Vychytávka pro Radovana
https://www.youtube.com/watch?v=3mz1cnC ... r_embedded

Zatím to dělám z Peugeotu Ion opačným směrem do Samsungu, ale jak vidno, existují silnější značky, kam se hrabe Korejec. :-)
P.S. Někde na webu byla v sobotu stránka se spoustou podobných aprílových videí. Některé fakt dobré. Včetně výše uvedeného.

-- 3. 4. 2016 20:32 --

Ke spotřebě Peugeotu Ion - s klesajícím používáním topení se opět zvyšuje dojezd a snižuje spotřeba. Už míváme běžně přes 110 km ze 150 papírových (reál 136 km). Čeká nás týden s teplotami kolem +20 C, takže se na reál dostaneme. Aktuálně má auto najeto za 2 roky těsně pod 30 tis. km, v úterý jde na dvouletou garančku.

-- 3. 4. 2016 20:37 --

Zarytý petrolhead František Dvořák z Iděsu opětně nezklamal a bulvárně pojal uvedení Tesly III do prodeje "Autofotka týdne: Američané čekají ve frontách kvůli slevě. Fronta před jednotou na banány a toaletní papír je evergreen vzpomínek na nákupy v socialistickém ČSSR. V moderním věku je ovšem fronta na iPhony a nově před elektromototechnou na Teslu 3 velmi bizarním projevem. " Zdroj: http://auto.idnes.cz/tesla-3-c4w-/autom ... tomoto_fdv
Jednoduše mu to v Diskusi vysvětlil jeden z Čechů v Kalifornii, Jan Hoblík: "Byl jsem jednim z tech kteru stali ve fronte na Model 3 pokusim se vysvetlit proc. Do chvile kdy firma vyrabi mene nez 200 000 aut rocne, muze clovek usetrit na danich. Bydlim v Californii, tak to dohromady je $10000. Takze auto, ktere stoji 35k me, bude stat 25k. Tesla letos vyrobila 50k aut, kazdy rok se snazi zdvojnsobit prudukci, takze v roce 2018 bude asi blizko tomuto limitu.
Auto bylo mozno objednat take online, ale o 10 hodin pozdeji. Vedel jsem, ze bude velky zajem, tak jsme si chtel byt jisty, ze se dostanu na poradnik co nejdriv.
Mam uz 6 mesicu BMW i3 a muzu vam rici, ze uz bych si nikdy nekoupil auto na benzin. Elektricke auto je tak rychle, tiche, pohodlne, zapomel jsem proc tady jsou benzinove pumpy , cenam benzinu se jen smeji a hlavne ani nevim, kolik ted stoji.
BMW je skvele auto, ma jen par negativ, je male, nema autopilot, dojezd jen 70-80mil a je drahe. Dostal jsme vsak dobry leasing, protoze BMW se snazi protlacit auta na trh. Mesicne platim to co bych utratil za benzin. Elektrina je strasne levna $0.05/kWh(Nocni proud).
Teslu chci hlavne kvuli autopilotu, supercharging, bezpecnosti a ze je to relativne levne auto,vzhledem k svemu zakladnimu vybaveni. Milerad predam rizeni na dlouhych cestach a nebo v denim trafiku autopilotu."

-- 3. 4. 2016 20:44 --

Tesla Model 3: už přes 200 000 rezervací!
Automobilka Tesla zažívá bezprecedentní úspěch. Více než čtvrt milionu rezervací na její nový elektromobil Tesla Model 3 během tří dnů - to je víc, než kolik se dosud prodalo elektromobilů Nissan Leaf za pět let!
Elon Musk nicméně přiznal, že to zdaleka přesahuje i jeho nejoptimističtější očekávání a bude muset znovu promyslet plánování výroby.
Na Twitteru přiznal, že očekával 1/4 až 1/2. A nikdo v Tesle si prý nemyslel, že by takových čísel jako mají dnes mohli dosáhnout před druhou částí odhalení vozu.
Model 3 se má začít vyrábět teprve na konci roku 2017 a čtvrt milionu aut se bude vyrábět přibližně následující dva až tři roky (za předpokladu startovní roční produkce 80 000 aut).
Elon Musk také na svém Twitteru potvrdil, že pro lidi kteří čekali v nejdelších frontách má Tesla Motors připraveny dárky.
http://www.hybrid.cz/tesla-model-3-prvn ... -rezervaci
Pro představu o celosvětovém zájmu:
03.04.2016 11:30 = 276.000 rezervací
02.04.2016 07:00 = 253.000 rezervací
01.04.2016 19:26 = 232.000 rezervací
01.04.2016 10:42 = 198.000 rezervací
01.04.2016 09:11 = 180.000 rezervací
01.04.2016 00:00 = 133.135 rezervací
31.03.2016 21:00 = 115.000 rezervací

-- 3. 4. 2016 20:47 --

Možná Vás všechny mrzí, že se tu vyskytuji sporadicky. Nicméně slova jsou slova a činy jsou činy. Můžete se těšit v nejbližších dnech na test elektrického Renaultu Zoe, s nímž jsme s rodinou strávili ve středních Čechách velikonoční prázdniny.

-- 3. 4. 2016 20:52 --

A také se trochu podílím na přípravě a koordinaci velké akce v Ostravě - 14.-24.4.2016 máme v Ostravě v Obchodním centru Nová Karolina na 3 patrech výstavu Elektrokrásky. V sobotu 16.4. je hlavní doprovodný program, kde budu kromě přednášek vozit lidi svým Peugeotem Ion od rána do večera. V okolí máme 2 rychlonabíječky, tak to bude v pohodě. Navíc v podzemí OC NK je 8 nabíjecích míst zdarma plus pomalé stojany ČEZ a PRE k tomu. Tak pokud máte v těch 10 dnech cestu přes Ostravu, vřele zvu. Bude k dispozici vše od historických P106, přes Nissany Leaf až po hybrid BMW i8 a samozřejmě Teslu. Minimálně Model S, včetně možnosti svezení se. Detaily již brzy na http://www.forumnovakarolina.cz

-- 3. 4. 2016 21:00 --

K předchozí diskusi ohledně FVE na střechách a akumulace elektřiny asi tolik - Na tom pracuji už 6 let. První krok byl z donucení monopolem elektráren vlastní FVE na střeše RD, druhý krok byl z donucení monopolem plynáren vlastní solární ohřev vody se zásobníkem na střeše RD, třetí krok byl z donucení ropnými monopoly nákup elektrokola a elektromobilu, čtvrtý krok je právě projektované posílení kapacity FVE a doplnění o akumulační baterii. Pátý je do projektu zakomponovat další ohřev vody, tentokráte z FVE a propojení s okruhem topení, cílem je nechat plyn v zemi.

Vlastně kecám. Dělám to už 17 let. První krok byl z donucení monopolem vodáren vlastní studna. Druhý krok byl z donucení monopolem plynáren sendvičový dřevodům.

A jak si zatím stojím? Teplá voda více než polovinu roku jen ze slunce, jinak i v zimě předehřátá na +20 C a více (jsem držgrešle, ometám panely od sněhu, zimní slunce dokáže i v -5 C divy). Dohříváme (zatím) plynem na +45 C. Výroba elektřiny za rok 2015 4.874 kWh, celková spotřeba domu 6.882 kWh (od 6/2014 část z toho noční proud 1/3 dne díky elektromobilu). Z toho pokryto ze sítě 4.565 kWh, z FVE jen 2.317 kWh. Dalších 2.577 kWh z výroby FVE jsme dodali jako přebytky do sítě. Tu hodlám akumulovat a chybějící +-2.000 kWh dodat z další FVE, střecha je velká. Jízdy elektromobilem a elektrokolem prakticky zdarma.

-- 3. 4. 2016 21:16 --

puk123 píše:
eLzyx píše:... Být li-ion baterie třeba za třetinu ceny, tak se mi vyplatí nahodit FVE na střechu, akumulovat to přes den do baterií ... a od ČEZ se nechat úplně odstřihnout. ...

Bydlíš v kravíně?


Budete se divit, ale jde to už dnes. Pán si nechal firmou, která se instalaci ostrovních systémů živí již přes 15 let udělat kalkulaci na energeticky soběstačný dům na svém pozemku (žádná přípojka k el. síti, respektive má tam elektřinu, ale nechal si to spočítat bez ní). Hybridní systém fotovoltaika/vítr zajistí ohřev vody, vytápění domu, bezproblémový chod domu 5 dní bez slunce a větru + záloha 50 kWh na dobití auta. Na klíč 1,45 mil. Kč, přitom střecha pokryta jen z půlky plochy. Zkuste třeba http://www.nelumbo.cz/

A neteoretizujeme, bereme reálná data, třeba od pana Kubiše, majitele FVE, Nissanu Leaf, Tesly Model S, firmy Inchanet, rychlonabíječky elektromobilů a spolumajitele frmy Robe lighting:
Nejhorší měsíc z hlediska výroby elektřiny z FVE je Leden. Jen plocha střech obytných budov v ČR je při pokrytí FV panely schopna vyrobit v lednu více než 500 GWh elektřiny. To stačí na 1.000km pro 2,5 milionu aut. A to jsem nepočítal plochu střech hospodářských stavění, průmyslových objektů a komerčních budov. Pro veškeré energetické potřeby ČR nepotřebujete ani v lednu jediný panel na polích.
Zdroj přibližné plochy střech: Český statistický úřad https://vdb.czso.cz/vdbvo2/faces/index. ... rze=-1&z=T
Zdroj výkonu FVE: měření za posledních 7 let na mojí střeše http://www.roznovan.cz/~kubis/mereni.php
Zdroj spotřeby elektromobilů: osobní zkušenost za 4.5 roku a 140 tisíc najetých kilometrů.
Jak píše - Netvrďte s kalkulačkou v ruce, že něco nejde bez toho aby jste k té kalkulačce vzal i reálné data.
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 3. 4. 2016 22:41

Marek71 píše:
PatV píše:Test v Autosalonu pobavil :) 33 % baterie, tzn. 26kWh a za půl hodiny na rychlonabíječce dávající okolo 40kW je baterie plná(asi 80kWh). Zázrak :mrgreen:

Tak toto by aj mňa celkom zaujímalo. Na displeji je vidieť napetie 357V a prúd 102A a kapacita baterky 36%. Predpokladám, že je to režim CC (konštantný prúd), ktorý sa uplatní do cca. 80-90 percent nabitia, potom sa znižuje prúd a konštantné zostáva napetie, nabíjanie je potom už pomalé.
Takže tie čísla naozaj odpovedajú nabíjačke s výkonom okolo 40 kW. Ak je kapacita baterky na 36%, tak to je nejakých 30 kWh. Ak by nabíjal do 80% kapacity (to je do cca. 68 kWh), musel by teda dobiť 38 kWh. Z výkonu nabíjačky mi teda vychádza, že by to nabíjalo min. hodinu (potrebná kapacita plus straty) a aj tak by dobil len do tých 80%.
Ale možno sa v úvahách mýlim, uvítal by som komentár od znalca...


Máte pravdu, chybějící matematika v osnovách je přesně to, proč novináři chodí studovat Filozofickou fakultu nebo Fakultu žurnalistiky :-D. I já s malým městským Peugeotem Ion hned poznám, zda rychlonabíječka jede, jak má. Proto často nadávám ČEZu, inzerujícímu na http://www.elektromobilita.cz všude 50 kW výkonu, ale bývá to běžně kolem 36, narazil jsem i na 19. Když jede na 40 a více kW výkonu, dobiju 16 kWh baterii z nuly na 80% za 20 minut a frčím dále. Jakmile je výkon menší, je to utrpení, zvláště pak s auty s 24 kWh a většími bateriemi.
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 4. 4. 2016 00:04

Ano, jde to i dnes a je to skvělé, bohužel jen 5 dní. :-D
Jako chata dobrý pro někoho co neví co s penězma.

Nevím jak jsi zjistil z plochy bytů plochu střech, ale asi si v patrových domech nalepí panely na strop a budou na to zespoda svítiti baterkou.
Těch 500 GWh je skvělých, ovšem za 1 čtvrtletí je spotřeba v ČR 18680 GWh http://energostat.cz/elektrina.html takže i při rovnoměrném rozložení to je za leden nějakých 6200 GWh. Inu chybka se ti vloudila a desetiná čárka posunula, ostatně jako obvykle.

http://www.roznovan.cz/~kubis/mereni.php
Co je na tom zajímavého? Denně vyrobí v průměru 23,5 kWh, dost dlouhá období suší hubu a nevyrobí skoro nic. Vyrobená energie činí asi 10,5% z instalovaného výkonu, což odpovídá.
Žít v ostrovním režimu by bylo utrpení. A návratnost nespočívá v technickém řešení, ale v dojení spoluobčanů.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod runner42 4. 4. 2016 09:10

Radovanelektro píše:-- 3. 4. 2016 20:32 --
Ke spotřebě Peugeotu Ion - s klesajícím používáním topení se opět zvyšuje dojezd a snižuje spotřeba. Už míváme běžně přes 110 km ze 150 papírových (reál 136 km). Čeká nás týden s teplotami kolem +20 C, takže se na reál dostaneme. Aktuálně má auto najeto za 2 roky těsně pod 30 tis. km, v úterý jde na dvouletou garančku.


Jako Radovane musím říct, že jsi king. Mrknul jsem na bazary jakou hodnotu má ta tvoje plečka teď a s tím tvým nájezdem jsi vysolil na jeden ujetý kilometr cca 7 Kč a to ještě bez výměny aku.
To je skoro stejně jako já s leštěnkou s 3,7 V6, která mě nebuzeruje s dojezdem a topením. :tleskani

Ovšem znám borce s tříletým Leafem, kterému aktuálně vychází kilometr na 43 Kč a to bez elektriky a servisu. Před ním se musí sklonit i majitelé Ferrari 599 a Hummeru H1.
runner42
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek71 4. 4. 2016 10:41

Radovanelektro:

Takže redaktor v testu Tesly v Autosalonu na Prime kecal ohľadom doby nabíjania. Je to tak? Tak potom je otázka, či sa dá veriť aj ostatným veciam ako je test akcelerácie a porovnanie s McLaren, atd.

Čo sa týka poradovníkov na Teslu, tak je to bohužiaľ tak, ako sa tu už dlhšiu dobu spomína. To auto je pre Amíkov (zvlášť v Kalifornii) příťažlivé hlavne (a možno iba) tým, že ostatní spoluobčania mu z daní zaplatia takmer tretinu ceny. Smutné :-( A ostatné trhy, kde sa to auto vo večšom množstve predáva (napr. Nórsko), tak tam bude systém podobný.

Náklady na auto. POkiaľ teda naozaj máš 7 KČ na km, tak to je dosť sila. Ja som mal s MAzdou 6 náklady aj s palivom cca. 5 KČ na km, najazdené za 2 a pol roka 60000, kupované ako ojetina, zvezenie )plne iné ako Ion, pohoda a žiadne stresy s dojazdom.

V princípe elektromobilom fandím. Možno je to budúcnosť individuálnej dopravy. Zatiaľ ale asi neprišla tá správna doba, technológie. Pretože inak by nebolo potreba elektromobil brutálne presadzovať dotáciami, ale presadil by sa sám v tržnom prostredí proti spalovacím autám. Pokiaľ by to bola skvelá alternativa ke klasickému autu, nepochybujem, že by si našla cestu k zákazníkom.
Mazda CX-5 G195 AWD 2023
Lexus GS 450h Premium 2013 (jezdí dál v rodině)
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X3) + CoreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 5. 4. 2016 12:36

Redaktor si zodpovídá za svou práci sám.

To nejsou jen Američané, kdo stál v řadě a je v pořadníku na Teslu III, to jsou lidé z celého světa, dokonce i z ČR či SR, kde se žádné dotace nekonají.

Náklady na auto jsou odvislé od nájezdu. Pokud mám 15 tis. km ročně, tak s tím přepočtem nic neudělám. Ale to jsem měl i na spalovacím autě, dokonce i méně. Pokud koupíte auto za slušnou pořizovací cenu, už Vás ty další věci příliš nezajímají.

-- 5. 4. 2016 11:41 --

Honza42 píše:Ano, jde to i dnes a je to skvělé, bohužel jen 5 dní. :-D
Jako chata dobrý pro někoho co neví co s penězma.
Nevím jak jsi zjistil z plochy bytů plochu střech, ale asi si v patrových domech nalepí panely na strop a budou na to zespoda svítiti baterkou.
Těch 500 GWh je skvělých, ovšem za 1 čtvrtletí je spotřeba v ČR 18680 GWh http://energostat.cz/elektrina.html takže i při rovnoměrném rozložení to je za leden nějakých 6200 GWh. Inu chybka se ti vloudila a desetiná čárka posunula, ostatně jako obvykle.
http://www.roznovan.cz/~kubis/mereni.php
Co je na tom zajímavého? Denně vyrobí v průměru 23,5 kWh, dost dlouhá období suší hubu a nevyrobí skoro nic. Vyrobená energie činí asi 10,5% z instalovaného výkonu, což odpovídá.
Žít v ostrovním režimu by bylo utrpení. A návratnost nespočívá v technickém řešení, ale v dojení spoluobčanů.


To nejsou moje výpočty, prodávám, jak jsem nakoupil. Žít v ostrovním systému neznamená nějaké odříkání, jen místo 230V máte rozvody a spotřebiče 12 nebo 24V a ono to kupodivu funguje. A zálohujete běžnými automobilovými bateriemi. Minulý týden jsem to viděl v praxi, byť se jednalo o víkendovou chatu. Ale 3 dny tam 2 lidé už 5 let bydlí, takže jde to. Občany dojí především politici a velké parky, to bylo to neštěstí. S námi malými a instalacemi na střechy rodinných domů se vůbec nepočítalo. V současné době je cena FVE bez jakýchkoliv dotací a podpor tak nízká, že se neoplatí pořizovat solární ohřev teplé vody, ale jen bojler s topnou spirálou a pár FV panelů na střechu. Jinak pokud si u Kubišů, kde mají Teslu Model S a Nissan Leaf, pořídí nabíječku/vybíječku elektromobilů, tak už nemusí investovat do baterií a mohou ten ostrovní systém rozjet.

-- 5. 4. 2016 11:45 --

runner42 píše:
Radovanelektro píše:-- 3. 4. 2016 20:32 --
Ke spotřebě Peugeotu Ion - s klesajícím používáním topení se opět zvyšuje dojezd a snižuje spotřeba. Už míváme běžně přes 110 km ze 150 papírových (reál 136 km). Čeká nás týden s teplotami kolem +20 C, takže se na reál dostaneme. Aktuálně má auto najeto za 2 roky těsně pod 30 tis. km, v úterý jde na dvouletou garančku.

Jako Radovane musím říct, že jsi king. Mrknul jsem na bazary jakou hodnotu má ta tvoje plečka teď a s tím tvým nájezdem jsi vysolil na jeden ujetý kilometr cca 7 Kč a to ještě bez výměny aku. To je skoro stejně jako já s leštěnkou s 3,7 V6, která mě nebuzeruje s dojezdem a topením. :tleskani
Ovšem znám borce s tříletým Leafem, kterému aktuálně vychází kilometr na 43 Kč a to bez elektriky a servisu. Před ním se musí sklonit i majitelé Ferrari 599 a Hummeru H1.


Opět ohraná písnička s výměnami baterií - ukažte mi konečně někoho (a nejlépe desítky) kdo musel baterii v moderním elektormobilu měnit. Co se bazarů týče, uvítám, když mi dáte odkazy na prodeje Peugeotů Ion. Uvažuji o koupi dalšího za 200 tisíc s DPH. Já zatím našel jen takové, co jsou za 324 a více tis. Kč s DPH. Jinými slovy mi cena vozu spadla za 2 roky o +-100 tis. Kč při najetých 30 tis. km. Což dělá na kilometr 3,33 Kč.
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 5. 4. 2016 13:32

Radovanelektro píše:Žít v ostrovním systému neznamená nějaké odříkání, jen místo 230V máte rozvody a spotřebiče 12 nebo 24V a ono to kupodivu funguje. A zálohujete běžnými automobilovými bateriemi. Minulý týden jsem to viděl v praxi, byť se jednalo o víkendovou chatu. Ale 3 dny tam 2 lidé už 5 let bydlí, takže jde to.


Tak jasně, žádné odříkání. Koupíš rychlovarnou konvici 24V/100A, připojíš kabelem od svářečky a normálně bez omezení si uděláš kafe. Stejně tak mikrovlnka a ostatní spotřebiče. Prostě jak píšeš, normálka bez omezení, pohoda klid. Vysavač 24V/50A má navíc tu výhodu, že se ti šňůra nikdy nezamotá, protože nejde ohnout.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod mlaskac 5. 4. 2016 15:44

runner42 píše:
Radovanelektro píše:-- 3. 4. 2016 20:32 --
Ke spotřebě Peugeotu Ion - s klesajícím používáním topení se opět zvyšuje dojezd a snižuje spotřeba. Už míváme běžně přes 110 km ze 150 papírových (reál 136 km). Čeká nás týden s teplotami kolem +20 C, takže se na reál dostaneme. Aktuálně má auto najeto za 2 roky těsně pod 30 tis. km, v úterý jde na dvouletou garančku.


Jako Radovane musím říct, že jsi king. Mrknul jsem na bazary jakou hodnotu má ta tvoje plečka teď a s tím tvým nájezdem jsi vysolil na jeden ujetý kilometr cca 7 Kč a to ještě bez výměny aku.
To je skoro stejně jako já s leštěnkou s 3,7 V6, která mě nebuzeruje s dojezdem a topením. :tleskani

Ovšem znám borce s tříletým Leafem, kterému aktuálně vychází kilometr na 43 Kč a to bez elektriky a servisu. Před ním se musí sklonit i majitelé Ferrari 599 a Hummeru H1.


tsk přitlsč 35/40 jsem i já s obyč autem
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod runner42 5. 4. 2016 16:39

Radovanelektro píše:
runner42 píše:
Radovanelektro píše:-- 3. 4. 2016 20:32 --
Ke spotřebě Peugeotu Ion - s klesajícím používáním topení se opět zvyšuje dojezd a snižuje spotřeba. Už míváme běžně přes 110 km ze 150 papírových (reál 136 km). Čeká nás týden s teplotami kolem +20 C, takže se na reál dostaneme. Aktuálně má auto najeto za 2 roky těsně pod 30 tis. km, v úterý jde na dvouletou garančku.

Jako Radovane musím říct, že jsi king. Mrknul jsem na bazary jakou hodnotu má ta tvoje plečka teď a s tím tvým nájezdem jsi vysolil na jeden ujetý kilometr cca 7 Kč a to ještě bez výměny aku. To je skoro stejně jako já s leštěnkou s 3,7 V6, která mě nebuzeruje s dojezdem a topením. :tleskani
Ovšem znám borce s tříletým Leafem, kterému aktuálně vychází kilometr na 43 Kč a to bez elektriky a servisu. Před ním se musí sklonit i majitelé Ferrari 599 a Hummeru H1.


Opět ohraná písnička s výměnami baterií - ukažte mi konečně někoho (a nejlépe desítky) kdo musel baterii v moderním elektormobilu měnit. Co se bazarů týče, uvítám, když mi dáte odkazy na prodeje Peugeotů Ion. Uvažuji o koupi dalšího za 200 tisíc s DPH. Já zatím našel jen takové, co jsou za 324 a více tis. Kč s DPH. Jinými slovy mi cena vozu spadla za 2 roky o +-100 tis. Kč při najetých 30 tis. km. Což dělá na kilometr 3,33 Kč.


Tak to jsi hledal hodně blbě. Je fakt, že ne každý to chce prodávat, ale když se podíváš na nějaký z velkých internetových vyhledávačů, jako třeba Autoscout seženeš jich spoustu.
Hledej v nabídkách okolo 11 tisíc Euro, nabídni cenu 10 a máš to doma.
Ty co jsi našel za cenu 320 tisíc Kč jsou absolutně neprodejné ležáky. Jako například tento výstavní kousek (http://www.sauto.cz/osobni/detail/peuge ... oFrom=list) s průměrným nájezdem 4000 kilometrů ročně, který už přes rok hnije bez zájmu kupujících a kde se majitel zoufale snaží zvrátit ekonomickou sebevraždu a prodat ho za cenu přes třista tisíc, aby ho vyšel jeden najetý kilometr JEN NA 15 Kč. :-! Blbec...

A s cenou tvé ojetiny si pěkně lžeš do kapsy. Tyhle mr*ky nemají většinou moc nejato a lidé se jich snaží zbavit za každou cenu. iOn s necelými 30 tisíci km jako máš ty lze koupit za 9.000 Euro. Tak neváhej a šup do dalšího, majitel se ho za 9000 Eur rád zbaví (http://ww3.autoscout24.de/classified/28 ... asrc=st|as)

A co se týká těch baterií.... chtěl si desítky? A co třeba namátkou čtyři stovky, což se ukázalo v během slyšení k žalobě proti Nissanu http://classaction.kccllc.net/CaseInfo.aspx?pas=NNK
V rámci Nissan Leaf Battery Replacement Programu jsou to dnes tisíce. Ale ty si stejně pomeleš tu svoji, že?
runner42
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek71 5. 4. 2016 17:28

No, dať vyše 300t za malinké 4-miestne auto veľkosti nákupnej tašky sa mi zdá docela dosť aj keď je nové. Nie to ešte za r. 2011-2012, i keď málo jazdené.

Radovanelektro píše:Náklady na auto jsou odvislé od nájezdu. Pokud mám 15 tis. km ročně, tak s tím přepočtem nic neudělám. Ale to jsem měl i na spalovacím autě, dokonce i méně. Pokud koupíte auto za slušnou pořizovací cenu, už Vás ty další věci příliš nezajímají.


To nie je tak úplne pravda. Autá obvykle mením tak po 3-4 rokoch a je dosť podstatné aká bude zbytková cena pri predaji, resp strata hodnoty za tu dobu, čo som to auto používal.
Mazda CX-5 G195 AWD 2023
Lexus GS 450h Premium 2013 (jezdí dál v rodině)
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X3) + CoreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 5. 4. 2016 17:35

no já jsme dostal nabídku na model s na operák za 37k, bohužel pozdě (já jim jen napsal jestli to je pod 45 - tolik platím za naftu) oni neodpovědeli a mezitím si to vzal někdo jinej.

takže existují use-case modely kde se to rozhodně vyplatí nějakej doktor na malým městě na denní drandění 50km do práce, může být zajímavé (v porovnání s třeba A7 samozřejmě v porovnání s superbem to nebude nikdy).

takže až mi někdo nabídne leaf na operák nebo jiné podobné auto (pašík asi ne z cenou okolo milionu to bude tak 12 tisícm měsíčně)
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod runner42 5. 4. 2016 17:50

mlaskac píše:
runner42 píše:
Radovanelektro píše:-- 3. 4. 2016 20:32 --
Ke spotřebě Peugeotu Ion - s klesajícím používáním topení se opět zvyšuje dojezd a snižuje spotřeba. Už míváme běžně přes 110 km ze 150 papírových (reál 136 km). Čeká nás týden s teplotami kolem +20 C, takže se na reál dostaneme. Aktuálně má auto najeto za 2 roky těsně pod 30 tis. km, v úterý jde na dvouletou garančku.


Jako Radovane musím říct, že jsi king. Mrknul jsem na bazary jakou hodnotu má ta tvoje plečka teď a s tím tvým nájezdem jsi vysolil na jeden ujetý kilometr cca 7 Kč a to ještě bez výměny aku.
To je skoro stejně jako já s leštěnkou s 3,7 V6, která mě nebuzeruje s dojezdem a topením. :tleskani

Ovšem znám borce s tříletým Leafem, kterému aktuálně vychází kilometr na 43 Kč a to bez elektriky a servisu. Před ním se musí sklonit i majitelé Ferrari 599 a Hummeru H1.


tsk přitlsč 35/40 jsem i já s obyč autem


Tak každý jako ty neprojezdí za 5 let a 200 tisíc km nějakých 8 milionů Kč. :shock:
runner42
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radovanelektro 5. 4. 2016 19:57

Honza42 píše:Tak jasně, žádné odříkání. Koupíš rychlovarnou konvici 24V/100A, připojíš kabelem od svářečky a normálně bez omezení si uděláš kafe. Stejně tak mikrovlnka a ostatní spotřebiče. Prostě jak píšeš, normálka bez omezení, pohoda klid. Vysavač 24V/50A má navíc tu výhodu, že se ti šňůra nikdy nezamotá, protože nejde ohnout.


Vidíte, je to o myšlení. Prostě uvažujete v kontextu rozšířené 230V soustavy. A té přizpůsobujete spotřebiče. A co třeba takový měnič 12V/230V, když už tak nutně potřebujete rychlovarnou konvici a mikrovlnku?
Radovanelektro
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 5. 4. 2016 20:03

... Už je elektřina zadarmo?
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 5. 4. 2016 20:05

Hele, už je zpět, to jsem zvědavej, co za totální kravinu vyplodí tentokrát :D
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků