Ludek_II píše:Vychytávka pro Radovana
https://www.youtube.com/watch?v=3mz1cnC ... r_embedded
Zatím to dělám z Peugeotu Ion opačným směrem do Samsungu, ale jak vidno, existují silnější značky, kam se hrabe Korejec.

P.S. Někde na webu byla v sobotu stránka se spoustou podobných aprílových videí. Některé fakt dobré. Včetně výše uvedeného.
-- 3. 4. 2016 20:32 --
Ke spotřebě Peugeotu Ion - s klesajícím používáním topení se opět zvyšuje dojezd a snižuje spotřeba. Už míváme běžně přes 110 km ze 150 papírových (reál 136 km). Čeká nás týden s teplotami kolem +20 C, takže se na reál dostaneme. Aktuálně má auto najeto za 2 roky těsně pod 30 tis. km, v úterý jde na dvouletou garančku.
-- 3. 4. 2016 20:37 --
Zarytý petrolhead František Dvořák z Iděsu opětně nezklamal a bulvárně pojal uvedení Tesly III do prodeje "Autofotka týdne: Američané čekají ve frontách kvůli slevě. Fronta před jednotou na banány a toaletní papír je evergreen vzpomínek na nákupy v socialistickém ČSSR. V moderním věku je ovšem fronta na iPhony a nově před elektromototechnou na Teslu 3 velmi bizarním projevem. " Zdroj: http://auto.idnes.cz/tesla-3-c4w-/autom ... tomoto_fdv
Jednoduše mu to v Diskusi vysvětlil jeden z Čechů v Kalifornii, Jan Hoblík: "Byl jsem jednim z tech kteru stali ve fronte na Model 3 pokusim se vysvetlit proc. Do chvile kdy firma vyrabi mene nez 200 000 aut rocne, muze clovek usetrit na danich. Bydlim v Californii, tak to dohromady je $10000. Takze auto, ktere stoji 35k me, bude stat 25k. Tesla letos vyrobila 50k aut, kazdy rok se snazi zdvojnsobit prudukci, takze v roce 2018 bude asi blizko tomuto limitu.
Auto bylo mozno objednat take online, ale o 10 hodin pozdeji. Vedel jsem, ze bude velky zajem, tak jsme si chtel byt jisty, ze se dostanu na poradnik co nejdriv.
Mam uz 6 mesicu BMW i3 a muzu vam rici, ze uz bych si nikdy nekoupil auto na benzin. Elektricke auto je tak rychle, tiche, pohodlne, zapomel jsem proc tady jsou benzinove pumpy , cenam benzinu se jen smeji a hlavne ani nevim, kolik ted stoji.
BMW je skvele auto, ma jen par negativ, je male, nema autopilot, dojezd jen 70-80mil a je drahe. Dostal jsme vsak dobry leasing, protoze BMW se snazi protlacit auta na trh. Mesicne platim to co bych utratil za benzin. Elektrina je strasne levna $0.05/kWh(Nocni proud).
Teslu chci hlavne kvuli autopilotu, supercharging, bezpecnosti a ze je to relativne levne auto,vzhledem k svemu zakladnimu vybaveni. Milerad predam rizeni na dlouhych cestach a nebo v denim trafiku autopilotu."
-- 3. 4. 2016 20:44 --
Tesla Model 3: už přes 200 000 rezervací!
Automobilka Tesla zažívá bezprecedentní úspěch. Více než čtvrt milionu rezervací na její nový elektromobil Tesla Model 3 během tří dnů - to je víc, než kolik se dosud prodalo elektromobilů Nissan Leaf za pět let!
Elon Musk nicméně přiznal, že to zdaleka přesahuje i jeho nejoptimističtější očekávání a bude muset znovu promyslet plánování výroby.
Na Twitteru přiznal, že očekával 1/4 až 1/2. A nikdo v Tesle si prý nemyslel, že by takových čísel jako mají dnes mohli dosáhnout před druhou částí odhalení vozu.
Model 3 se má začít vyrábět teprve na konci roku 2017 a čtvrt milionu aut se bude vyrábět přibližně následující dva až tři roky (za předpokladu startovní roční produkce 80 000 aut).
Elon Musk také na svém Twitteru potvrdil, že pro lidi kteří čekali v nejdelších frontách má Tesla Motors připraveny dárky.
http://www.hybrid.cz/tesla-model-3-prvn ... -rezervaci
Pro představu o celosvětovém zájmu:
03.04.2016 11:30 = 276.000 rezervací
02.04.2016 07:00 = 253.000 rezervací
01.04.2016 19:26 = 232.000 rezervací
01.04.2016 10:42 = 198.000 rezervací
01.04.2016 09:11 = 180.000 rezervací
01.04.2016 00:00 = 133.135 rezervací
31.03.2016 21:00 = 115.000 rezervací
-- 3. 4. 2016 20:47 --
Možná Vás všechny mrzí, že se tu vyskytuji sporadicky. Nicméně slova jsou slova a činy jsou činy. Můžete se těšit v nejbližších dnech na test elektrického Renaultu Zoe, s nímž jsme s rodinou strávili ve středních Čechách velikonoční prázdniny.
-- 3. 4. 2016 20:52 --
A také se trochu podílím na přípravě a koordinaci velké akce v Ostravě - 14.-24.4.2016 máme v Ostravě v Obchodním centru Nová Karolina na 3 patrech výstavu Elektrokrásky. V sobotu 16.4. je hlavní doprovodný program, kde budu kromě přednášek vozit lidi svým Peugeotem Ion od rána do večera. V okolí máme 2 rychlonabíječky, tak to bude v pohodě. Navíc v podzemí OC NK je 8 nabíjecích míst zdarma plus pomalé stojany ČEZ a PRE k tomu. Tak pokud máte v těch 10 dnech cestu přes Ostravu, vřele zvu. Bude k dispozici vše od historických P106, přes Nissany Leaf až po hybrid BMW i8 a samozřejmě Teslu. Minimálně Model S, včetně možnosti svezení se. Detaily již brzy na http://www.forumnovakarolina.cz
-- 3. 4. 2016 21:00 --
K předchozí diskusi ohledně FVE na střechách a akumulace elektřiny asi tolik - Na tom pracuji už 6 let. První krok byl z donucení monopolem elektráren vlastní FVE na střeše RD, druhý krok byl z donucení monopolem plynáren vlastní solární ohřev vody se zásobníkem na střeše RD, třetí krok byl z donucení ropnými monopoly nákup elektrokola a elektromobilu, čtvrtý krok je právě projektované posílení kapacity FVE a doplnění o akumulační baterii. Pátý je do projektu zakomponovat další ohřev vody, tentokráte z FVE a propojení s okruhem topení, cílem je nechat plyn v zemi.
Vlastně kecám. Dělám to už 17 let. První krok byl z donucení monopolem vodáren vlastní studna. Druhý krok byl z donucení monopolem plynáren sendvičový dřevodům.
A jak si zatím stojím? Teplá voda více než polovinu roku jen ze slunce, jinak i v zimě předehřátá na +20 C a více (jsem držgrešle, ometám panely od sněhu, zimní slunce dokáže i v -5 C divy). Dohříváme (zatím) plynem na +45 C. Výroba elektřiny za rok 2015 4.874 kWh, celková spotřeba domu 6.882 kWh (od 6/2014 část z toho noční proud 1/3 dne díky elektromobilu). Z toho pokryto ze sítě 4.565 kWh, z FVE jen 2.317 kWh. Dalších 2.577 kWh z výroby FVE jsme dodali jako přebytky do sítě. Tu hodlám akumulovat a chybějící +-2.000 kWh dodat z další FVE, střecha je velká. Jízdy elektromobilem a elektrokolem prakticky zdarma.
-- 3. 4. 2016 21:16 --
puk123 píše:eLzyx píše:... Být li-ion baterie třeba za třetinu ceny, tak se mi vyplatí nahodit FVE na střechu, akumulovat to přes den do baterií ... a od ČEZ se nechat úplně odstřihnout. ...
Bydlíš v kravíně?
Budete se divit, ale jde to už dnes. Pán si nechal firmou, která se instalaci ostrovních systémů živí již přes 15 let udělat kalkulaci na energeticky soběstačný dům na svém pozemku (žádná přípojka k el. síti, respektive má tam elektřinu, ale nechal si to spočítat bez ní). Hybridní systém fotovoltaika/vítr zajistí ohřev vody, vytápění domu, bezproblémový chod domu 5 dní bez slunce a větru + záloha 50 kWh na dobití auta. Na klíč 1,45 mil. Kč, přitom střecha pokryta jen z půlky plochy. Zkuste třeba http://www.nelumbo.cz/
A neteoretizujeme, bereme reálná data, třeba od pana Kubiše, majitele FVE, Nissanu Leaf, Tesly Model S, firmy Inchanet, rychlonabíječky elektromobilů a spolumajitele frmy Robe lighting:
Nejhorší měsíc z hlediska výroby elektřiny z FVE je Leden. Jen plocha střech obytných budov v ČR je při pokrytí FV panely schopna vyrobit v lednu více než 500 GWh elektřiny. To stačí na 1.000km pro 2,5 milionu aut. A to jsem nepočítal plochu střech hospodářských stavění, průmyslových objektů a komerčních budov. Pro veškeré energetické potřeby ČR nepotřebujete ani v lednu jediný panel na polích.
Zdroj přibližné plochy střech: Český statistický úřad https://vdb.czso.cz/vdbvo2/faces/index. ... rze=-1&z=T
Zdroj výkonu FVE: měření za posledních 7 let na mojí střeše http://www.roznovan.cz/~kubis/mereni.php
Zdroj spotřeby elektromobilů: osobní zkušenost za 4.5 roku a 140 tisíc najetých kilometrů.
Jak píše - Netvrďte s kalkulačkou v ruce, že něco nejde bez toho aby jste k té kalkulačce vzal i reálné data.