Benzinak x Naftak naklady

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod ADHD 20. 3. 2023 16:32

Zdravim,
vybiram auto a odhaduju, ze najezd bude max 10-15k km rocne a to mne pak hned kazdej rekne ze klidne at beru benzin.
Jak je to dnes s modernima (r.v. 2020+) autama benzin vs nafta ohledne dlouhodobych nakladu? Driv se rikalo ze DPF je ranec, ale ceny klesly a katalyzatory taky nejsou nejlevnejsi. Nevim co zbytek komponent.

Takze da se jeste dnes tvrdit ze moderni benzinak bude dlouhodobe na servis levnejsi nebo je to dnes šul nul?
ADHD
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 20. 3. 2023 17:47

Bude levnější.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 20. 3. 2023 18:56

Kupis lacnejsie benzinove auto a potom uz zalezi, kde budes jazdit resp. aky motor.

V malych kubaturach je 1,0TSI velmi usporny motor, tam dizel naozaj nema zmysel.
1,5TSI v beznom aute ako Octavia/Golf jazdis do 6,5 kombinaciu, dizel by bol o liter lepsi, ale cenovy rozdiel pomerne velky.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ADHD 20. 3. 2023 19:45

evlo píše:Bude levnější.

A co bude drazsi na tom naftakovi?


glider píše:Kupis lacnejsie benzinove auto a potom uz zalezi, kde budes jazdit resp. aky motor.

V malych kubaturach je 1,0TSI velmi usporny motor, tam dizel naozaj nema zmysel.
1,5TSI v beznom aute ako Octavia/Golf jazdis do 6,5 kombinaciu, dizel by bol o liter lepsi, ale cenovy rozdiel pomerne velky.

Hm ani sem si nevsim ze je to levnejsi, ja teda koukam po ojetinach a neprislo mi to nejak rozdilny - ted koukam ze tam rozdil je, jen se to blbe pocita pac vybava a najety km zejo.. Kazdopadne ok, koukam na cenik Superba a fakt 110kw TSI 1.5 je cca o 60k levnejsi nez 2.0 TDI 110kw.
ADHD
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod BigFoot007 20. 3. 2023 19:52

Pri danom najazde (10-15k km) si velmi neviem predstavit moment, kedy by bol benzin aj z dlhodobeho hladiska na prevadzku drahsi. Nafta sa dnes ozaj oplati primarne kralom autobahnu s najazdom aspon 25t km. A i tak to bude po 3-4 rokoch na hrane.

Napr. taka Octa IV, ak chce clovek namiesto 1.5 TSI s DSG 2.0 TDI s DSG (obe 110kW), tak je rozdiel 2380 EUR. Servis nafty bude drahsi (4l vs 5+l v nafte). Takze aj keby bol rozdiel v spotrebe 2l/100km (3EUR na 100km), tak clovek bude jazdit ~80t km kym sa "rozdiel" znizi. A to sme este stale pri vyssich nakladoch na servis...
Have you tried turning it off on on again?
BigFoot007
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 20. 3. 2023 19:53

Prostě hybrid od Toyoty to chce.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ADHD 30. 3. 2023 17:41

yndezit píše:Prostě hybrid od Toyoty to chce.

Nj jako spousta lidi si ty hybridy chvali ale proste je to kombo obou svetu takze zatez navic a vic veci k *****. Docela me zajima jak na tom treba bude superb IV po 7mi letech treba. Lidi pisou ze to ujede 45km takze ty baterky budou asi dost cyklovat, ale zas to mozna usetri motor. Tezko rict.
ADHD
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 30. 3. 2023 19:33

takze budes kupovat v roce 2027?
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 30. 3. 2023 20:12

ADHD píše:
yndezit píše:Prostě hybrid od Toyoty to chce.

Nj jako spousta lidi si ty hybridy chvali ale proste je to kombo obou svetu takze zatez navic a vic veci k *****.

Pohon je v tom vysoce spolehlivá věc, včetně automatické převodovky, to není jako dsg v koncernech, nebo teď i manuál v oktávkách, kterej se vysype 2x v záruce. Takže mimopalivové náklady jsou nízko.
A přitom to jezdí za 5-6 litrů.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod impact 30. 3. 2023 20:20

yndezit píše:Prostě hybrid od Toyoty to chce.


Myslím, že při tak nízkém nájezdu se vyplatí tak po 10-12 letech. A to už nepočítám výměnu trakční baterie, která to tou dobou už asi bude mít za sebou.
Hyundai je auto do konce života. Zaprvé, nikdy ti ho neukradnou. Zadruhé, nepodaří se ti ho prodat.
impact
Inventář

Odeslat příspěvekod yndezit 30. 3. 2023 20:28

Imho to mít v tu dobu za sebou nebude. Klidně to pořád bude jezdit dál, možná tomu stoupne spotřeba, ale to je všechno.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod impact 30. 3. 2023 20:36

No jo, pojede to, ale na benzín. To je právě ten projev toho, že to chce novou baterku.
Hyundai je auto do konce života. Zaprvé, nikdy ti ho neukradnou. Zadruhé, nepodaří se ti ho prodat.
impact
Inventář

Odeslat příspěvekod yndezit 30. 3. 2023 20:41

Imho to je špatný úhel pohledu.
Na tom autě není největší benefit, že je úsporné. Největší benefit je, že nad běžnou údržbu nic nechce, a pořád spolehlivě jezdí za dobré peníze, byť některé komponenty jsou už za plánovanou životností.
Ale teta měla první (v usa druhou) generaci, a po deseti letech to auto bylo pořád stejně dobré. Ta baterka se používá jen v rozmezí cca 30-70 procent nebo tak nějak, takže to není jak u mobilu, kdy je za rok na výměnu.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 31. 3. 2023 07:09

Benzín bude furt jednodušší na údržbu.
polda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 31. 3. 2023 07:28

Hydra bude dráha na pořízení, ale slibuje nejnižší náklady při představě dlouhodobého vlastnění
PeTr7650
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků