Jak se jezdí s turbodieslem?

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod OS 6. 9. 2006 20:43

Čau

Chtěl bych vědět popravdě, jak se jezdí s turbodieslem, jak se řadí, ve kterých otáčkách apod. Jak jezdit s turbodieslem nomálně a ne na spotřebu, nebo diesel jede na spotřebu pořád? Jak se předjíždí? Podřazujete?

Benzíňák držím nad 2000ot/min. při normál jízdě, při 3500 řadím. Při předjíždění dám za 3 i za 2, někdy stačí 4, když jedu přes 120 a plnej plyn a auta mizí ve zpětným. Otáčky letěj k červenej číslům :lol:

Spousta lidí tu říká, že u dieselu daj za 5 při 60km/h a jedou kopec nekopec a i předjížděj. Je to možný?

Děkuji za objektivní odpovědi.
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod Saman 6. 9. 2006 20:51

OS > jak s kterym, to zalezi na tom jakej je to turbodiesel :D , vpodstate se s dieselem da jet stejne jak s benzinem, jen proste otacky sou o neco niz, kdys spechas, tak to drzis proste na miste kde je velkej kroutak a turbo pekne pomaha, tedy ja s Mondeem jel tak ze sem tocil mezi 3-4 tisicema, tam to tahlo nejlip, spotreba pak byla nekde u 8 litru, takze totes co spapka beznej benzinak do obsahu 2 litru
6 hrnku dopovanych dvema feny
Saman
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 6. 9. 2006 20:52

na howno
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Předseda 6. 9. 2006 20:57

řekl ten co mu pod kapotou vrčí šicí stroj :D :D
I shock the angel in you...
Is that what devils do?

I need to know now - can you love me again?
Předseda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 0ndra 6. 9. 2006 21:11

měl jsem Golf IV TDI-PD 74kw a jezdil jsem tak že při normální jízdě stačilo otáčky držet hodně nízko, tj. 1500-2000, kde (kolem 2-2,5tis.) stačilo řadit, když jsem chtěl předjet, prostě jsem podřadil (nejčastěji na 3) a tak do 4 tis. točil... stejné jako u benzinu, ale posazené níž...
0ndra
Nováček

Odeslat příspěvekod Koby 6. 9. 2006 21:16

Tak já jedinou velkou zkušenost mám se svojí Corsou B 1.5TD, jenomže to je už kontrukčně atd. uplně jinde. Tenhle motor je mrtvej do 2 500ot. . Mrtvej myslim mrtvej :-) Pak začne nakopavát turbo a táhzne asi do 4400ot. To jede supr. Ale to jak každej řiká, že to táhne ocpoda a kdesi cosi tak to u tohodle motoru "bohužel" nemám. Ale chtěl bych to někdy zažít :D
Mazda MX5 NC1 2.0i expression - Bilstein podvozek, samosvor LSD, 6kvalt, xenony, Bose sound, Keyless systém, kůže + výhřev atd.. = opravdová RADOST Z JÍZDY
Koby
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ajdamek 6. 9. 2006 21:16

Docela podobně jako s benzínem, jenom v pěti tisích končích a máš za sebou oblak sazí :-)
Peugeot 508sw 1.6 bluehdi 120k EAT6 --- BMW 325iA e92
Ajdamek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod randomf 6. 9. 2006 21:36

Docela jsem navyknutý na benzín a při razantnější jízdě s dieslem občas zdravím omezovač otáček - čekám totiž ještě nějaký výkon a vono to už končí. Opravdu při 0-70 dost kvedláš fofrklackem a pak už to +- jede. Zdravím taxikáře, jezdící 45 kph na pětku!
randomf
Kabrioleťák roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 6. 9. 2006 21:47

Stejně vždycky záleží jak výkonný motor máš vzhledem k velikosti/váze auta. Pokud má motor rezervu v počtu kobyl, jede se hravě s dieselem i s benzínem.
V opačném případě je to na mrtvici, a opět je fuk jestli máš benzín nebo naftu
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bond007 6. 9. 2006 22:01

koby: jedinej diesel u kteryho jsem zazil ze tahl odspoda byl 3.0D bez turba ve starm MB-E, neznam diesel ktery jede pod cca 1800 rpm... a to si myslim ze sem jich par vyzkousel...
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MAN737 6. 9. 2006 22:03

Bond007 píše:neznam diesel ktery jede pod cca 1800 rpm... a to si myslim ze sem jich par vyzkousel...


To jsi ještě nejel v Actrosu :hm
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bond007 6. 9. 2006 22:11

man:na ten nemam papiry ;)
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Cornholio 6. 9. 2006 22:32

Zdaros, "Turbohovnum" jsem nikdy neholdoval, az do doby, kdy jsem to vyzkousel. Jede, nepapa akorat tak jednou za mesic pocituju "Abstak" od benzinu. Jednoduse nakopnu strelu, prendam AR a vyrazim vstric krasnemu zvvuku motoru az do omezovace.....:)))
U TD zalezi na vykonu, ale u beznych motoru do 2,5 je temer vzdy potreba podradit..., bo jiank to je o drzku....Ted mam na bezne jezdeni vochcavku (Silnou) a je to v poho. papa do 5,5. Kdyz na to "Slapu" tak do 7, ale to znamena dalnice plnej a okresky taky...A v dnesni situaci na cestach to staci bohate, bo i v noci jezdim tak do 180, abych stihnul probrzdit gumy na radaru a to lze vlastne i s filckou. V dennim provozu nema cenu ani predjizdet, takze turbodehet je super na bezne jezdeni. Hlavne muzes jezdit na cervenou n.
Cornholio
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 6. 9. 2006 22:36

Bond007 píše:koby: jedinej diesel u kteryho jsem zazil ze tahl odspoda byl 3.0D bez turba ve starm MB-E, neznam diesel ktery jede pod cca 1800 rpm... a to si myslim ze sem jich par vyzkousel...


tojotacky D4D ve verzi 100 kW tahne opravdu dole, ovsem uz okolo 3500 umira. Proti jinym dizlum ma vse posunute o nejakych 400 otacek dolu, tedy maxima vykonu, tocaku atd. takze sice pekne tahne od nejakych 1400 otacek, ovsem po 3500 behem chvile umre...

Jinak jeste 535D tahne vcelku solidne odposdu, ale to je velikosti toho motoru, proste i kdyby to nemelo turbo, ma to dost vykonu i dole, takze vuci jinym dizlum to tahne i dole.
anonymni

Odeslat příspěvekod Fojťan 6. 9. 2006 22:38

puv. tema: jezdis s tim uplne stejne jako s benzinem, jen nemusis davat ve meste tolik plynu a mas pocit jak ti to vali rychle. to je cely, na ostatni odlisnosti prijdes behem par km.
learnin' to fly
Fojťan
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků