ROZSVÍTÍ SE VÁM???

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod mfilip 11. 8. 2006 11:59

Rebikvpanice píše:Brzdová světla jsou jednoznačně rozpoznatelná! I u těch nejstarších aut je výkon žárovek brzdových světel víc jak 3,5x vetší než výkon koncových světel! zažil si někdy situaci že jedeš po silnici v otevřené krajině a za slunečného počasí a proti Tobě jede v takovém tom "lesním tunelu" neosvětlené auto? To je jen jeden z příkladů kdy je svícení potřebné. Samozřejmě že svícení neznamená to že Tě nikdo nepřehlédne. Ale viditelnost auta s rozsvícenými světly a se zhasnutými je zřejmá na první pohled. A k "jednoočkům" Je zajímavé že tenhle problém trápí řadu vyloženě nových aut. Například pravé nesvítící světlo na octávii je snad na každý desátý. Ale to je problém řidiče a ne denního svícení.o/quote]
A proc v tom lese neprizpusobis rychlost tak, aby si v kazde situaci mohl bezpecne zastavit. Co kdyz vjedes do takoveho lesa a bude na zemi lezet klada ?
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rebikvpanice 11. 8. 2006 12:06

Tohle jsou zbytečně psaná písmena. Jestli máte nějakej rozumný argument proč nesvítit, nebo že je to dokonce nebezpečný rád ho poznám. Jinak kdyžby každý řidič přizpůsobyl rychlost tomu aby vždy bezpečně zastavil bylo by za rok asi tak 500 havárek způsobených tim že někdo dostal infarkt za volantem nebo že mu upadlo na dálnici kolo. Jinak by se jezdilo bez nehod.
Rebikvpanice
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wendy 11. 8. 2006 12:15

motorol píše:Údajně vznika nějaká studie o tom jak je svícení ve dne zázračný.z/quote]


Miluju tyhle pány "Údajně". To jsi vážně neschopnej, pokud chceš nad něčím argumentovat, si alespoň přečíst ty úplně nejsnadněji dostupné zdroje? Stačí do googlu zadat DRL nebo Daytime runnig lights. Vyjede ti hned několik odkazů na studie, například souhrnná studie, vypracovaná pro EU. A všechny, které jsem četl, se zmiňují i o negativech, jako je zvýšené riziko pro chodce, cyklisty a motocyklisty, a i dalších rizicích, ale ve všech vychází, že přesto bude bilance zavedení tohoto opatření pozitivní. pozor2 pozor2 pozor2
Hyundai i30cw Comfort 1.6 CVVT z Ulsanu od 13.3.2010

Check my www:-)
wendy
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 11. 8. 2006 12:30

wendy píše:
Jarda2 píše:Je to zatím jen jeden měsíc, ale přesto mě překvapuje naprosto opačný efekt celodenního svícení. /quote]

Jardo, ty mě rozesmíváš! Během našich nekonečných diskuzí jsi argumentoval proti různým studiím tím, že vždy za snížením nehodovsti stojí více příčin (nařízení), a najednou přičítáš zvýšení nehodovsti za nesnížené viditelnosti (navíc na základě statistiky za jeden měsíc!) pouze svícení? To ale přece není příliš košer, že? pozor2?/quote]
Ale vždyť zcela férově říkám, že jde o zatím jeden měsíc. Jíné příčiny za tím mohly stát, ale ty se přeci uplatnily i za snížené viditelnosti.
Prostě mě překvapilo, že v měsíci, ve kterám se začalo jezdit výrazně pomaleji a začalo se svítit celodenně, došlo k nárůstu nehod za nesnížené viditelnosti. Přitom jsem byl přesvědčován, že celodenní svícení přispěje ke snížení nehodovosti, protože auta budou lépe vidět. :hm
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 11. 8. 2006 12:35

p0etrik píše:Jarda: Nevim jestli se opiras o stejnou statistiku kterou jsem nasel ja, ale ta co mam ja ukazuje pocet nehod za leden az cervenec, tudiz z toho vytahovat jeden mesic je nemozne. Navic ve stejne statistice poklesl pocet mrvych a tezce zranenych, tam by se melo sviceni ve dne projevit, protoze denni sviceni samozrejme nezabrani situaci, kdy do tebe tukne nekdo v kolone, protoze nedava pozor, proste nezabrani drobnym nehodam.
Čerpal jsem rovněž ze statistiky za leden-červenec, ale několik odstavců je věnováno výhradně červenci. Nic jsem tedy nevytahoval.
Jestli se celodenní svícení podílelo na snížení počtu mrtvých jsem z té statistiky nevyčetl, předpokládám, že jde z tvé strany o spekulaci.
Ťukance se nyní musí hlásit až od 50 tis. Kč (a kvůli tvrdým sankcím se prý často nehlásí ani vyšší), takže s nimi nemůžeš počítat.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 11. 8. 2006 12:37

motorol píše:p0etrik: počet mrtvých a těžce raněných klesl proto, že zákonodárci dělají bu bu bu a všichni jezdí pomalejš. Když jedou všichni pomalejš jedou +/- stejně, pak není důvod předjíždět protože se stejně tvoří dlouhé kolony a předjetí jednoho nic neřeší. Pokud nepředjíždim tak nejsem v protisměru a tudíš se nemam s kym srazit.
Ad. žárovky- zkus si u nového auta vyměnit žárovku - nedávno jsem viděl zápas při výměně žárovky v předním blinkru u renault megane II - hodina úsilí. efekt - vadná se dostala ven... (přístup z blatníku předního kola, jak vyměnit halogenka aniž by jí člověk ošmatal mi naprosto uniká). No a když potřebuješ jet a servisy maj zavřeno co uděláš? Pojedeš "opatrnějš" a nebo půjdeš pěšky?t/quote]


ja nejezdim pomaleji, takze vsichni tak nejezdi, mam furt svych 70-110-200...
anonymni

Odeslat příspěvekod wendy 11. 8. 2006 12:42

Jardo, přečti si tu mojí původní reakci ještě jednou v klidu, a možná pochopíš, o co v ní šlo. Napovím - o dobu, za kterou je statistika, tedy rozhodně ne.
Hyundai i30cw Comfort 1.6 CVVT z Ulsanu od 13.3.2010

Check my www:-)
wendy
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 11. 8. 2006 12:52

wendy píše:Jardo, přečti si tu mojí původní reakci ještě jednou v klidu, a možná pochopíš, o co v ní šlo. Napovím - o dobu, za kterou je statistika, tedy rozhodně ne.y/quote]
Ale já ti odpověděl i na druhou část, opakuji "Jíné příčiny za tím mohly stát, ale ty se přeci uplatnily i za snížené viditelnosti. " Jestli víš o jiných příčinách, které se uplatnili pouze za dobré vitditelnosti, sem s nimi.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wendy 11. 8. 2006 13:01

Tady teď nejde o příčiny, tady jde o to, že jsi zvýšený počet nehod za nesnížené viditelnosti svedl na denní svícení.
Hyundai i30cw Comfort 1.6 CVVT z Ulsanu od 13.3.2010

Check my www:-)
wendy
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 11. 8. 2006 13:02

Rebikvpanice píše:Asi takhle: kdyžby to mělo zabránit jen jediný bouračce za měsíc tak se to vyplatí. Klady jsou nesporný. Lepší viditelnost aut a předejde se tomu co bylo obvyklé že se večer jelo a půl aut už svítilo a půl ne což je dost nebezpečné. Zápor je nepatrné zvýšení spotřeby, za to bezpečí to stojí, airbag taky není zadarmo.
A k té dálnici, nevím kde jezdíš, ale problém že by mě nikdo nepustil z připojováku mám jen opravdu vyjímečně.z/quote]
Čert vem zvýšení spotřeby o nula nula nic, ale proč tedy to svícení nezabránilo alespoň té jedné nehodě v červenci. Proč dle oficiální statistiky 4 159 nehod v červenci ve dne za dobré vititelnosti přibylo?
Já bych rád viděl výsledky, ne jen sliby.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 11. 8. 2006 13:04

Jarda: v cervenci pribylo 4200 nehod proti cervenci minuleho roku? To si snad delas srandu
anonymni

Odeslat příspěvekod Jarda2 11. 8. 2006 13:07

wendy píše:Tady teď nejde o příčiny, tady jde o to, že jsi zvýšený počet nehod za nesnížené viditelnosti svedl na denní svícení.n/quote]
Za 1. žádná jiná možná příčina mě nenapadla.
Za 2. byl jsem přesvědčován, že díky svícení dojde ke snížení nehodovosti a opak je pravdou. Ptám se tedy proč?
Za 3. neřekl jsem, že svícení bylo jedinou příčinou, řekl jsem, že mě překvapilo, že svícení mělo opačný efekt, než bylo slibováno. Netvrdím, že jediný, znáš-li jiné příčiny, sem s nimi.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 11. 8. 2006 13:09

Jarda: predstav si, ze treba sviceni snizili pocet nehod o 50% a treba povinne pasy je zvedly o 70% vysledkem je 20% narust poctu nehod...
anonymni

Odeslat příspěvekod Rebikvpanice 11. 8. 2006 13:11

Co je to vlastně snížená viditelnost? Není to spíš náhodou mlha, déšť atd.?
Rebikvpanice
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wendy 11. 8. 2006 13:20

Jardo, ty si snad děláš srandu? Tak nám schválně řekni, o kolik se zvýšil počet mrtvých za snížené viditelnosti. 4000 nehod můžou být lehký ťukance, kterým nezabráníš ani modrým majákem s lodní houkačkou. A pokud vím, nemluvilo se o počtu nehod, ale o počtu mrtvých na silnicích.
Hyundai i30cw Comfort 1.6 CVVT z Ulsanu od 13.3.2010

Check my www:-)
wendy
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků