ROZSVÍTÍ SE VÁM???

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod motorol 11. 8. 2006 10:11

Chodci a cyklisté se na silnici vyskytují velice často a můžete je potkat i v lese za sluného dne, atd. Pokud přehlédnu auto řidič mi to může dát najevo (bliká, troubí) cyklista má smůlu. Pokud jde o přehlédnutí auta tak mě už několikrát přehlédli i když sem svítil. Proč? Vůbec se nepodívali (ve městě na víceproudé komunikaci se diví, že někdo jede vedle nich, když odbočují z vedlejší a projíždí zácpou na hlavní nenapadne je, že i hlavní je obousměrná, atd..). Je fakt, že svícení žárovkám nevadí, ale vzpomeňte si kolik jste dříve potkal aut, kterým nesvítilo jedno světlo a kolik jich je dnes? Kolik lidí jezdí v noci jen s jedním světlem a jak moc je to bezpečné? Ne že bych se těm lidem divil - u dnešních aut trvá výměna žárovky i hodinu a to za přízdnivějších podmínek než za tmy u cesty. Dále se snižuje viditelnost brzdových světel (průměrný věk auta je 14 let a celkově málo aut má třetí brzdové světlo).
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wendy 11. 8. 2006 10:11

Jarda2 píše:Je to zatím jen jeden měsíc, ale přesto mě překvapuje naprosto opačný efekt celodenního svícení. /quote]


Jardo, ty mě rozesmíváš! Během našich nekonečných diskuzí jsi argumentoval proti různým studiím tím, že vždy za snížením nehodovsti stojí více příčin (nařízení), a najednou přičítáš zvýšení nehodovsti za nesnížené viditelnosti (navíc na základě statistiky za jeden měsíc!) pouze svícení? To ale přece není příliš košer, že? pozor2
Hyundai i30cw Comfort 1.6 CVVT z Ulsanu od 13.3.2010

Check my www:-)
wendy
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 11. 8. 2006 10:22

Nevim jestli mam do teto diskuze vubec vstupovat, protoze mam dojem ze je to jen a pouze flame bez smyslu, ale jen naznacim:

Jarda: Nevim jestli se opiras o stejnou statistiku kterou jsem nasel ja, ale ta co mam ja ukazuje pocet nehod za leden az cervenec, tudiz z toho vytahovat jeden mesic je nemozne. Navic ve stejne statistice poklesl pocet mrvych a tezce zranenych, tam by se melo sviceni ve dne projevit, protoze denni sviceni samozrejme nezabrani situaci, kdy do tebe tukne nekdo v kolone, protoze nedava pozor, proste nezabrani drobnym nehodam. Tady jde hlavne o useky mimo obec, kde ti sviceni umozni videt auto driv, nez bys jej videl kdyby nesvitilo. Chodce a cyklisty samozrejme uvidis pozdeji nez svitici auto, ale ne proto ze bys je videl drive kdyby auto nesvitilo, ale proto, ze auto proste vidis driv nez normalne. Cykliste ani chodci svitit nemusi, pohybuji se az radove pomaleji (i v pripade cyklistu) nez protijedouci auta a tim padem mas na reakci na jejich vyskyt daleko vice casu nez na auto.

motorol: Nemuzes davat dennimu sviceni za vinu, ze lidi jsou lini a nevymeni si prasklou zarovku ani kdyz jedou potme (coz opravdu nechapu).
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Rebikvpanice 11. 8. 2006 10:30

Brzdová světla jsou jednoznačně rozpoznatelná! I u těch nejstarších aut je výkon žárovek brzdových světel víc jak 3,5x vetší než výkon koncových světel! zažil si někdy situaci že jedeš po silnici v otevřené krajině a za slunečného počasí a proti Tobě jede v takovém tom "lesním tunelu" neosvětlené auto? To je jen jeden z příkladů kdy je svícení potřebné. Samozřejmě že svícení neznamená to že Tě nikdo nepřehlédne. Ale viditelnost auta s rozsvícenými světly a se zhasnutými je zřejmá na první pohled. A k "jednoočkům" Je zajímavé že tenhle problém trápí řadu vyloženě nových aut. Například pravé nesvítící světlo na octávii je snad na každý desátý. Ale to je problém řidiče a ne denního svícení.
Rebikvpanice
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 11. 8. 2006 10:36

p0etrik: počet mrtvých a těžce raněných klesl proto, že zákonodárci dělají bu bu bu a všichni jezdí pomalejš. Když jedou všichni pomalejš jedou +/- stejně, pak není důvod předjíždět protože se stejně tvoří dlouhé kolony a předjetí jednoho nic neřeší. Pokud nepředjíždim tak nejsem v protisměru a tudíš se nemam s kym srazit.
Ad. žárovky- zkus si u nového auta vyměnit žárovku - nedávno jsem viděl zápas při výměně žárovky v předním blinkru u renault megane II - hodina úsilí. efekt - vadná se dostala ven... (přístup z blatníku předního kola, jak vyměnit halogenka aniž by jí člověk ošmatal mi naprosto uniká). No a když potřebuješ jet a servisy maj zavřeno co uděláš? Pojedeš "opatrnějš" a nebo půjdeš pěšky?
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 11. 8. 2006 10:40

Rebikvpanice: nevim co pořád všichni řešíte protisměr před lesem nebo v něm. Když sem byl v autoškole tak mi říkali, že když někam nevidim tak se tam nemam řítit jak hovado. Pokud pojedu hezky ve svym pruhu tak mě vůbec netrápí jestli proti něco jede nebo ne. No a jestli je tím důvodem u všech, že díky takovému předjetí budou o minutu dřív na pivku tak to nehodlám komentovat.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rebikvpanice 11. 8. 2006 10:43

Ano, to je ono "pokavaď nepředjíždíš". Vidím že tohle nemá cenu. Pokavaď jsi přesvedčen že svícení je nesmysl nesviť si, budu rád když Tě nepotkám.
A k výměně, ono i o tom je výběr auta. náklady na základní servis. I když myslím že při troše zručnosti to tak hrozné nebude, spíš nějakej fýgl.
Rebikvpanice
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 11. 8. 2006 10:46

motorol: Nejradeji bych Ti odpovedel ze ja bych to resil tak, ze bych si nikdy nekoupil Renault. :D Ale uznavam ze u nekterych auto to je opravdu problem. Ovsem nelze ho pricitat navrub dennimu sviceni, ale idiotskemu reseni vyrobce. Ta zarovka Ti stejne tak muze prasknout v noci i v pripade, ze pres den nesvitis (a tutis nezavisle na dennim sviceni).
Zalezi samozrejme i na sikovnosti dotycneho a nejake "praxi nanecisto". Treba na Fabii jde taky hodne spatne menit zarovka v levem prednim svetlometu, protoze tam opravdu silne zavazi akumulator. Ale staci maly figl, ktery nepochopitelne v navodu nenajdes, a najednou je vymena naprosto pohodova.
Jinak proti ochmatani zarovky se pouzivaji bavlnene rukavicky.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod motorol 11. 8. 2006 11:02

Rebikvpanice: já bych nesvítil, ale čertům a pak mojí peněžence se to nebude líbit. Předjíždí občas každej, ale jen někdo chce předjíždět za každou cenu. No a nutit ostatní aby se chovali tak abych já mohl jet co nejrychlejš - to je česká mentalita. Vůbec nejradši by každej byl aby se mu ten protijedoucí včas hlásil, že chce projet tu zatáčku za kterou není vidět... Srovnejte mentalitu - když chce někdo v německu najet na dálnici ten co jede vpravym mu uhne do levýho (nebo porstředního) pokud v levym někdo je včas zpomalí (počítá s tim). Co se stane u nás? Levej je jen pro ty nejrychlejší a běda někomu kdo si dovolí vjet tam pomalejš než 128. No a pokud sem v pravym tak co bych pomohl někomu kdo chce najet žejo. Spíš by měl být záměr naučit lidi jak se má jezdit správně než jen trestat za přestupky a nařizovat nový blbosti.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rebikvpanice 11. 8. 2006 11:20

Asi takhle: kdyžby to mělo zabránit jen jediný bouračce za měsíc tak se to vyplatí. Klady jsou nesporný. Lepší viditelnost aut a předejde se tomu co bylo obvyklé že se večer jelo a půl aut už svítilo a půl ne což je dost nebezpečné. Zápor je nepatrné zvýšení spotřeby, za to bezpečí to stojí, airbag taky není zadarmo.
A k té dálnici, nevím kde jezdíš, ale problém že by mě nikdo nepustil z připojováku mám jen opravdu vyjímečně.
Rebikvpanice
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 11. 8. 2006 11:42

Já to uzavřu. Údajně vznika nějaká studie o tom jak je svícení ve dne zázračný. Faktem je, že sem neslyšel o tom, že by v ní kromě kladů našli taky nějaký zápor. Už to samo o sobě je divné. Nejde mi o spotřebu jednotlivce, ale všech - všem to *****í víc a já to tu pak čuchám - dopady na zdraví v té zprávě asi nebudou. Když vyrazím na kole tak se bojím jet jinde než po polní cestě (díky tomu, že na netu čtu - co nesvítí není ve dne vidět). Dál výchova řidičů je u nás skoro nulová (vim, že efekt není hned a že se to dnešním politikům nikdy nevrátí). Argumentace, když to zachrání je zavádějící - nikdy se nepotvrdí ani nevyvrátí. Ale psychologicky ten kdo zavedl svícení má uznání za boj s nehodovostí a stát o miliardu víc ze spotřební daně na PHM.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 11. 8. 2006 11:45

Rebikvpanice píše:Asi takhle: kdyžby to mělo zabránit jen jediný bouračce za měsíc tak se to vyplatí.y/quote]


Taky souhlasim ze u denniho sviceni klady vyrazne prevazuji nad zapory, ale prosimte neargumentuj timhle stylem, na to jsem strasne alergicky...
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Pickuper 11. 8. 2006 11:49

Rebikvpanice píše: Jasný příklad je zavedení povinného svícení motorek. Zhasnutá motorka ve zpětném zrcátku je téměř neviditelná. /quote]


no a? mrtvej motorkář, dobrej motorkář (tím myslím jezdce na sportovních mašinách nikoliv choppery, customy atd) ...... 8)
Naposledy upravil Pickuper dne 11. 8. 2006 11:53, celkově upraveno 1
Pickuper
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 11. 8. 2006 11:51

motorol píše:Pokud pojedu hezky ve svym pruhu tak mě vůbec netrápí jestli proti něco jede nebo ne.o/quote]

Přiznám se, že protijedoucí auta ve mě pocit potenciálního ohrožení způsobují vždy, ať jedu ve svém pruhu nebo ktrémkoliv jiném. Proto dělám vše proto aby o mě věděli, to znamená že furt svítím. Může v něm sedět děda s dvaceti dioptriema, nebo se třeba řidič věnuje víc spolujezdkyni než řízení a čím dřív mě zaregistruje, tím líp.

Jinak že na kole jezdíš jen po polních cestách to ti schvaluju, taky to tak v zájmu přežití dělám.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Saman 11. 8. 2006 11:51

Pickuper píše:
Rebikvpanice píše: Jasný příklad je zavedení povinného svícení motorek. Zhasnutá motorka ve zpětném zrcátku je téměř neviditelná. /quote]

no a? mrtvej motorkář, dobrej motorkář...... 8) /quote]


Jo aspon by bylo vic organu na transplantace 8) .
6 hrnku dopovanych dvema feny
Saman
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků