ROZSVÍTÍ SE VÁM???

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jarda2 12. 4. 2006 09:09

Dan G. - Tak jak si to napsal (a jak to chápe mrazík), je to jasné, mě jen v té novele mátl pojem "obrysová světla pro denní svícení). Doufám, že máte s mrazíkem pravdu a že si světla pro denní svícení pořídí hodně řidičů. Pro mě je to jednoznačně zlepšení současného stavu.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dan G. 12. 4. 2006 09:19

Jarda2 píše:Dan G. - Tak jak si to napsal (a jak to chápe mrazík), je to jasné, mě jen v té novele mátl pojem "obrysová světla pro denní svícení). Doufám, že máte s mrazíkem pravdu a že si světla pro denní svícení pořídí hodně řidičů. Pro mě je to jednoznačně zlepšení současného stavu.n/quote]


Bylo by fajn, kdyby světla pro denní svícení mělo co nejvíc řidičů, ale lidí, kteří si je pořídí na starší auto asi moc nebude.

Počítám, že se s těmito světly budeme setkávat spíše u nových aut. Některá je budou mít už výroby. Třeba na nových audinách už je vídám celkem běžně.
Stav bodů: 0
Dan G.
Pozorovatel
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod fahrman 12. 4. 2006 18:19

svetla pro denni sviceni jsem chtel, ale kdyz by byly dole, vedle mlhovek, tak uz nedodrzim predepsanych 40cm od bocniho obrysu vozidla... cili z toho u me seslo a budu svitit potkavackama :hm
fahrman
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 10. 8. 2006 21:26

Knečně jsou na stránkách MV ČR zveřejněny statistiky nehodovosti za červenec. O snížení počtu mrtvích jsme byli informováni s předstihem sdělovacími prostředky i politiky. Zaujala mne ale zpráva: "Pokles počtu nehod zaznamenáváme téměř u poloviny měsíčně sledovaných nehodových položek. Nejvíce nehod ubylo v období snížené viditelnosti v denní době (o 1711 nehod), dále ubylo nehod končících srážkou s pevnou překážkou (o 1 389 nehod), méně bylo i nehod zaviněných řidiči osobních automobilů (o 1 643 nehod) atd. Naproti tomu největší absolutní nárůst (o 4 159 nehod) byl u nehod, které se staly za dobré viditelnosti, více nehod bylo na místních komunikacích (o 2 148 nehod), více bylo i vzájemné srážky vozidel (o 2 006 nehod), v obcích bylo zaviněno o 1 890 nehod více atd."
Kde je tedy příznivý vliv svícení za dobré viditelnosti?
Je to zatím jen jeden měsíc, ale přesto mě překvapuje naprosto opačný efekt celodenního svícení.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sowwwa 11. 8. 2006 01:14

Jarda2: To si nemyslim. Za ten narust poctu nehod totiz muze bodovy system. Klesla prumerna rychlost, coz u ridicu zpusobuje unavu a nepozornost. A to se projevuje hlavne ve dne pri velkem provozu, v noci se jezdi porad priblizne stejne.

Co se tyce poctu mrtvych, je jasne ze ten klesnul zaroven s prumernou rychlosti. Kdyby se jezdilo vsude 30km/h tak zadny mrtvy nebudou. Ale pokud by mel klesnout pri zachovani stejne prumerne rychlosti, musela by se zlepsit silnicni sit, coz se v dohledne dobe neda ocekavat.
sowwwa
Nováček

Odeslat příspěvekod Pavel Mareš 11. 8. 2006 07:59

Jinak bacha.Statistika je věc záludná a stejná věc se může ve statistice prezentovat naprosto opačně.
Pavel Mareš
Missák Garáže 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 11. 8. 2006 08:01

Jednak si myslím, že zdaleka ne každá nehoda v červenci byla nahlášena. Pokud to jde, tak se lidi raději nějak domluví, než přijít o body, platit pokutu jak prase a ještě riskovat řidičák.

Kromě toho přínos poviného svícení se ukázal hlavně v poklesu nehod při snížené viditelnosti v denní době, kdy dříve půlka aut nesvítila a teď už musí svítit všichni.

Samotné svícení ve dne určitě počet nehod nezvýší a vysvětlení musí být jinde, souhlasil bych se sowwou
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 11. 8. 2006 08:09

sowwwa - V té zprávě se o noci vůbec nepíše.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 11. 8. 2006 09:08

Najivko, si myslíš, že Ti někdo přizná, že je to svícení k ničemu? CO by z toho kdo měl, pumpaři by měli nižší zisky, stát by vybral míň na spotřební dani, ten jouda co to navrh by se nemohl chlubit jak je u nás díky němu bezpečno a doktoři by měli míň práce (néně smradu ve městech), to už ani nepočítám servisy (výměna žárovek a podobnejch blbostí), výrobce žárovek a akumulátorů. Pro zarytého svítila má tato statistika jen jediné vodítko - protože se za jasného dne zvýšil počet nehod je nutné svítit výkonějšími světly. Prostě to blbý sluníčko svítí o dost víc než obyčejná H4 nebo H7 s tim se holt bude muset něco udělat. Jako první návrh bych dal za jasného dne svítit dálkovejma a ještě předníma mlhovkama. Mr. Green
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 11. 8. 2006 09:19

Ale taky by mě zajímalo jak při nehodách definují sníženou viditelnost. To po hodině přijedou policajti a začnou počítat mraky, nebo se nejdřív zeptají: Než jste naboural do toho mostu bylo jasno nebo dva až čtyři malý mraky popřípadě víc větších? Nebo přijedou s luxmetrem a x minut (hodin) po nehodě tipují jak bylo?
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pickuper 11. 8. 2006 09:27

motorol píše:Ale taky by mě zajímalo jak při nehodách definují sníženou viditelnost. To po hodině přijedou policajti a začnou počítat mraky, nebo se nejdřív zeptají: Než jste naboural do toho mostu bylo jasno nebo dva až čtyři malý mraky popřípadě víc větších? Nebo přijedou s luxmetrem a x minut (hodin) po nehodě tipují jak bylo?)/quote]


...no nezkoumaj to nijak.....onehdá jsem v při couvání s pickupem lehce ťukl do zaparkovaného auta. Zdůrazňuju, že se to stalo v totální tmě, sněžilo, to auto bylo černý a na ulici nesvítily lampy. V protokolu o nehodě byla věta: "viditelnost dobrá" Na dotaz jak teda podle policajtů vypadá viditelnost špatná či snížená jsem se nedočkal odpovědi.... :(
"a ja cekal, ze budes tak nejak jednodussi clovek, ktery kdyz mu nekdo nekyve hlavou na ty jeho blbosti, tak holt mu to hlava nepobere a musi davat vsem pres drzku. No proc ne, tim vice se potvrzuje to, co se tu o tobe rika." Goes
Pickuper
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rebikvpanice 11. 8. 2006 09:41

Tak kdo si myslí že svícení je k ničemu asi autem po silnici nejezdí. Ten rozdíl ve viditelnosti je dost jasně poznatelný při běžném provozu a to nemyslím takové ty situace jako je přejezd z volné silnice do lesa, jízda proti slunci. Dneska už si ten rozdíl ani moc lidí neuvědomí, ale dnes už si bez rozsvíceních světel nedovedu provoz představit.
Rebikvpanice
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 11. 8. 2006 09:52

Nikdo netvrdí, že to není rozdíl. Tvrdim jen, že je to zbytečný. A pokud mi tu někdo chce odporovat tím, že auto v lese přehlídne, ale cyklistu, nebo chodce (jsou podstatně menší než auto) vidí dokonale, tak tomu se říká demagogie. Pokud urazíte zrcátko o protijedoucí auto stojí to pár Kč. Pokud urazíte zrcátko o cyklistu tak netušim jak dopadne. Navíc jsem ještě neviděl crash-test kola. (ne že bych na kole jezdil - už i v autě se začínám bát)
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rebikvpanice 11. 8. 2006 10:01

Chodec a cyklista je něco uplně jiného. A těžko chtít aby chodci svítili. Samozřejmě i cyklista který svítí v podvečer nebo za deště je vidět o hodně víc než neosvětlený. Tady jde o jasnou viditelnost auta na velkou vzdálenost a tím možnost předvídat. Stejně tak nápadnost auta je mnohem vetší a omezuje to možnost přehlídnutí. Jasný příklad je zavedení povinného svícení motorek. Zhasnutá motorka ve zpětném zrcátku je téměř neviditelná. Novým žárovkám svícení nevadí a i kdyby tak žárovka není velká penežní zátěž. Stejně tak spotřeba není výrazně vyšší, stylem jízdy jde dosáhnout mnohem vetších rozdílů na spotřebě stejného auta.
Rebikvpanice
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků