Kamióny na cestách

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Haya1 4. 7. 2005 08:10

Ahoj lidi, nedá mi to, ale musím se podělit o zkušenost: V sobotu jsem se vracel z dovolené v Itálii (Gargano-Ostrava, cca 1650 km ). V Itálii sice dálnice drahé, ale super, v Rakousku taky O.K.,a hlavně bez kamiónů, ale v okamžiku přejetí českých hranic v Mikulově cca v 19 hod. jedna velká šňůra kamiónů až do Ostravy ( většinou Poláci, Litevci apod. ) samozřejmě nejen v pravém pruhu.A tak si říkám, když to jde jinde, jak to, že u nás ne.No comment :?
Haya1
Nováček

Odeslat příspěvekod fabiator2.0 4. 7. 2005 08:22

Donekonecna opakovane tema, ale neustale aktualni. A kde je zakopany pes ? nad tim se zamysleme "ridici" az pujdeme k vobam.
Nez plakat nad rozlitym mlekem je lepsi ho nerozlit.
Muj konik tahne 20 kg a kdyz zapraskam bicem tak mu jeste jeden pomuze.
fabiator2.0
Nováček

Odeslat příspěvekod Name_and_Surname 4. 7. 2005 08:40

Co se dívíš? Dopravci umí tak na vládu zatlačit, že jim opět povolili přejezdy kamiónů v sobotu, poplatky za dálnice jsou u nás tak nízké, že i když si zajedou 500km, stále se jim vyplatí jet přes ČR atd... A pumpařské lobby se také hodí tranzit přes ČR.

Se divím, že občané nenutí své volené zástupce, aby ty náklaďáky přinutili překladát v ČR náklad na železnici, když ta téměř nejezdí a neví jak si vydělat... Nemusely ba se tolik opravovat silnice, provoz náklaďáků by se snížil na únosnou mez... To se raději vymýšlejí kraviny typu elektronické mýtné, aby na tranzitu aspoň něco stát měl... Přitom, ty koleje jsou dávno natažené, vagónů a lokomotiv je spousta, železničářů je jak smetí a jen se flákají...

Zkrátka, je to o tom, co psal fabiátor2.0
Je jen otázka času, kdy to nerozdejcháte... :-)
Name_and_Surname
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JP 4. 7. 2005 14:20

Sice se u nas za dalnice plati smesna suma, ale pak se nemuzeme divit, ze jsou v takovem stavu a plne kamionu. Kazdy, kdo nekdy jel po dalnici v Italii, Francii, nebo Spanelsku moc dobre vi, co s dalnici udelaji vysoke poplatky:

1. kamiony se snazi usetrit jizdou po soubeznych silnicich, pokud to jde
2. kvalita povrchu je naprosto v jine kategorii (ceska dalnice by ve srovnani s tim nemela mit odvahu nazyvat se dalnici)
3. kazde opravy dalnice probihaji co nejrychleji, aby opet mohl byt usek v provozu a vydelavat si na sebe
JP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod richie 4. 7. 2005 14:26

hmm .. to je sice mozno pravda ... ale u nas je tusim snaha aby kamiony pouzivali prednostne dialnice a nie ine subezne "okresky" cez dediny a podobne, proste odlahcit miestne komunikacie od tranzitu ...
Opel Insignia B ST 1.5/121; VW Sportswan 1.2 (Astra G Caravan 1.6 Twinport-Z16XEP; Corsa C 1.0; Octavia liftback II/1.9tdi -> III/1,6TDI-> IV/1.5TSi )
richie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JP 4. 7. 2005 14:31

richie: no ja myslel spis soubezne cesty, ktere nabizi treba Francie - ty pres vesnice moc nevedou, ale pokud je dalnice placena, tak socialni politika umoznuje i mene bohatym volit levnejsi variantu, i kdyz je pomalejsi
JP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod richie 4. 7. 2005 14:36

ach tak .. tak potom ano ..
Opel Insignia B ST 1.5/121; VW Sportswan 1.2 (Astra G Caravan 1.6 Twinport-Z16XEP; Corsa C 1.0; Octavia liftback II/1.9tdi -> III/1,6TDI-> IV/1.5TSi )
richie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nero 5. 7. 2005 00:26

Haya.....vis proc jsi cestou nepotkal kamiony? o prazdninach plati zakaz jizd pro kamiony i v sobotu a Italii jsi projizdel pres den, kdy ten zakaz plati, to same pres Rakousko, ale smi se jet mezi 20-24h a to jsi akorat dorazil do Cech, kdy se vsichni snazi v tech 4h projet co se da :D neprej si videt jak to vypada treba v Rakousku v pondeli rano po tom co se po vikendu smi zase jezdit - total, D1 hadr :wink:
nero
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek71 5. 7. 2005 09:36

nero píše:Haya.....vis proc jsi cestou nepotkal kamiony? o prazdninach plati zakaz jizd pro kamiony i v sobotu a Italii jsi projizdel pres den, kdy ten zakaz plati, to same pres Rakousko, ale smi se jet mezi 20-24h a to jsi akorat dorazil do Cech, kdy se vsichni snazi v tech 4h projet co se da :D neprej si videt jak to vypada treba v Rakousku v pondeli rano po tom co se po vikendu smi zase jezdit - total, D1 hadr :wink:


To samé v Nemecku, normálny prac. deň sú tak diaľnice zas... kamiónmi, pravý pruh je takmer po celej trase, čo idem domov, zaplnený kamionmi.
Mazda CX-5 G195 AWD 2023
Lexus GS 450h Premium 2013 (jezdí dál v rodině)
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X3) + CoreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod STANÍK 5. 7. 2005 09:47

Marek71: Kam že to do toho Německa jezdíš?
STANÍK
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mrazik 7. 7. 2005 10:02

Přesně tak, když vyjedou ve 20 hodin v Itálii kamiony, je to dost o život. V dolomitech v kopcích minimální rychlost kamionu je kolem 100 - 120 Km/h (našlo se pár vyjímek z kopce 140 Km/h), třetí levý pruh zůžený jen tak tak na auto, a v obou pravých předjíždějící se kamiony na zákazu předjíždění kamionů, fakt lahůdka, už nikdy více.
deaktivován na vlastní žádost
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Revdr 12. 7. 2005 23:14

JAko beru to ze pres na se vali hafo kamionu ale pres nemecko taktez a dalnice maji ok je to snad tim ze cesi je neumi kvalitne postavit???V nemecku do nedavna fungovala i ta stara hitlerova dalnice do Berlina ale uz se renovuje aje uz skoro hotova.Snad jedinej kousek dalnice mam z plzne na rozvadov.Co z toho ze na d1 opravi kousek 5 km kdyz dalsich 100km skaces do vzduch pul metru.Vsem kamionum se vyplati jezdit pres nas a poplaty sou za facku tomu rikam zdrava ekonomika :D
Revdr
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luk 13. 7. 2005 10:22

JP: U nás stačí, když po "souběžných silnicích" (což jsou silnice 2. a 3. třídy) jezdí kamiony měsíc, a silnice, která přežila vcelku bez problémů 20-30 let bez oprav, se za tu dobu úplně rozpadne.

A nemusí objíždět zrovna dálnici - dobře si pamatuji na loňské léto, kdy byla zavřená silnice II/322 v úseku Týnec/Lab.-Kolín. Kamiony jezdily po objížďce Záboří/Lab.-Starý Kolín a příslušné silničky totálně zdevastovaly (nehledě na to, že se několikrát při vyhýbání pod kamionem utrhla krajnice).
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 13. 7. 2005 13:05

V nedeli jsem cetl na teletextu CT, ze nekde na Kralovehradecku havaroval kamion a z dosud nezjistenych pricin se vysypala psenice. To by na tom nebylo nic divneho, krom toho, ze ten kamion vezl te psenice 32 tun - coz mi protocilo panenky - s kamionem a navesem uz je to 40 tun na 1 aute. Pokud tedy neslo o preklep a nejednalo se 23 tun psenice - myslel jsem, ze je nejake omezeni na hmotnost. 40 tun to je asi pulka 8-mi napravove dieslelektricke lokomotivy slangove zvane Brejlovec
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod richie 13. 7. 2005 13:27

hmm .. tu asi nepomoze nic ine .. len "zainvestovat" do pojazdnych vah a pravidelne "nahodne" prevazovat nakladiaky na dialniciach a vysoko pokutovat ... podla mna sa ta investicia musi rychlo vratit .. a taktiez pokutovat tych "chytrakov", ktory po premerani zatazenia naprav na hranici si po prechode "zdvihnu - odlahcia" niektoru napravu (aj take navesy stretavam) ..
Opel Insignia B ST 1.5/121; VW Sportswan 1.2 (Astra G Caravan 1.6 Twinport-Z16XEP; Corsa C 1.0; Octavia liftback II/1.9tdi -> III/1,6TDI-> IV/1.5TSi )
richie
Štamgast
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků