2 Dotazy po úspěšném složení zkoušek z autoškoly…

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Kulikk 8. 11. 2024 01:07

Dobrý den

Nedávno jsem udělal zkoušky z autoškoly. Víceméně mi ale nejsou jasné ještě 2-3 věci které jsem zažil (nejen na závěrečných jízdách) a chtěl bych se na ně zeptat:

1) Jak se dává přednost při výjezdu z místa ležícího mimo pozemní komunikaci (např. parkoviště):

A) Obecná situace:
Chci vyjet z parkoviště (nebo obecně z „nějakého místa ležícího mimo pozemní komunikaci“) ale výjezd je moc „úzký“, spíše jen na 1 auto než 2. Zároven když já chci vyjet, tak tam chce ale vjet nějaké auto ze silnice… Kdo má přednost? Předpokládám že ON (protože by jinak musel „zbytečně dlouho“ stát na silnici a blokovat dopravu). Takže já bych mu měl uhnout (případně i za couvat zpět) a dát prostě „přednost“, on napřed vjede (já mu to umožním) a pak teprve já vyjedu… Ano?

B ) Specifická situace: Stalo se mi zrovna na závěrečných zkouškách �. Vyjíždím z parkoviště (kde je autoškola), místo spíše pro 1 auto (brána je spíše úzká) naproti mně je silnice kam chci odbočovat (doprava) a přes silnici je nějaké další místo ležící mimo pozemní komunikaci (ani nevím co… nějaké další firma a nějaké její parkoviště asi)…? Já chci vyjet z parkoviště autoškoly (není to jen pro autoškolu), ale z místa přes silnici ZROVNA v ten samý okamžik taky vyjíždí auto (zrovna sanitka lol, vůbec nevím co tam dělala, NEhouká ale) Já myslel že chce jet a odbočovat taky na silnici (ani nevím jestli ale dávala blinkr), ale ona namísto toho jede rovně a silnici jen přejede rovně a jede do parkoviště ze kterého já vyjíždím. Prostě jede z jednoho parkoviště (nebo co to bylo( prostě místo ležící mimo pozemní komunikaci)) hned na další místo (parkoviště) hned přes silnici… Tak jsme se tam zasekli v bráně, nebo spíše před bránou a já docela hleděl a nevěděl moc co dělat, jestli jsem ji já měl dát přednost a umožnit jí vjet. Zkušební komisař jen řekl že si musím trochu popojet vpřed ještě abych ji umožnil vjet , tak jsem tak udělal a pak normálně odbočil na silnici a jelo se, komisař to dále nijak nekomentoval.

A tak moc nevím kdo a jakou udělal chybu… Měl jsem mu dát přednost při výjezdu z parkoviště? (ale on taky ZROVNA vyjížděl z parkoviště přímo naproti tomu mému a já myslel že bude odbočovat na silnici, ale on jí (silnici) jen rovně přejel a chtěl jet do mého parkoviště ze kterého jsem já zrovna vyjížděl)…?

Jak se řeší taková situace? Kdo má přednost když jeden vyjíždí z místa ležícího mimo pozemní komunikaci (já) a druhý taky vyjíždí z místa ležícího mimo pozemní komunikaci PŘÍMO NAPROTI mě a chce jet do místa ze kterého já vyjíždím?
(snad to nepopisuju moc zmatečně…?)

Díky

Mám i další 2 dotazy ale ty položím asi až později, ať to není moc dlouhé �…
Kulikk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod puk123 8. 11. 2024 09:00

To jsou situace, kdy se nedá moc jet podle pravidel. Prostě se nemáš cpát, kde se nevejdeš a s ostatními to nějak vymanévruješ. Hlavně nepřekážet na silnici a neohrožovat ty, co po ní jedou. To máš jako třeba pohyb po parkovišti, kde nejsou určena pravidla jízdy. Jezdím třeba oblastí s cestami šířky na 1 auto. Tam se nejlíp míjí v křižovatkách. Blížíš se ke křižovatce a vidíš, že po tvé cestě přijíždí auto. Počkáš v křižovatce, kde se nějak minete a pak jedeš. To jsou všechno situace v malé rychlosti, moc se nemůže stát. Taky se vyplatí dívat na druhého řidiče, jestli něco neukazuje. I rukama se lze domluvit.
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod Redlajn 8. 11. 2024 09:12

Když ukazuje fakáče, asi si to udělal blbě. Poznámka redakce.
Redlajn
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 8. 11. 2024 10:01

Pokud jste tam v ten okamžik jen 2,tak bys měl vyjet ven a vjíždějící by tě měl pustit. Jinak by se mohlo stát,že by bylo místo mimo komunikaci zaplněné. V případě většího počtu účastníků silničního provozu bude jistější počkat, nedostat se do složitější a komplikované situace. Pokud jsi do brány už vjel tak je lepší rovnou řešit jak se dostat dál ven, než zmatkovat s nějakým couváním apod.
polda
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod koenzym.q10 8. 11. 2024 15:11

Nešlo by všechna Kulíkova témata sloučit do jednoho? Mohlo by se jmenovat např. "vítej ve skutečném světě".
koenzym.q10
Štamgast

Odeslat příspěvekod m_tsch 8. 11. 2024 17:46

Já bych to naopak moc nekoncentroval. A popravdě, na jednu stranu si říkám, co to řeší za chujoviny, na druhou stranu ho uznávám, že to řeší, spousta lidí by si šla pro řidičák a jela hlava nehlava a pochybnosti by neřešila.
Říkám na svou čest, Toledo je the Best.
m_tsch
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pozpatku_fijA 8. 11. 2024 17:50

sloučit by to šlo, ale přejmenovat to neumim ...
pozpatku_fijA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 8. 11. 2024 18:25

byl by to mess, necháme to zvlášť
už nemám žádnou Mazdu :(
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod koenzym.q10 8. 11. 2024 19:34

To byl spíš řečnický dotaz a apel na autora, já mu před rokem radil dobře, ať se na to celé vysere a ušetří všem včetně sebe spoustu stresu. 8-)
koenzym.q10
Štamgast

Odeslat příspěvekod Kulikk 16. 11. 2024 02:31

polda píše:Pokud jste tam v ten okamžik jen 2,tak bys měl vyjet ven a vjíždějící by tě měl pustit. Jinak by se mohlo stát,že by bylo místo mimo komunikaci zaplněné. V případě většího počtu účastníků silničního provozu bude jistější počkat, nedostat se do složitější a komplikované situace. Pokud jsi do brány už vjel tak je lepší rovnou řešit jak se dostat dál ven, než zmatkovat s nějakým couváním apod.



No to jsem si taky myslel... navíc jsem jel v autě autoškoly ( i s tou "cedulkou" na střeše a polepy), tak bych čekal že se mi tam nebude nikdo cpát... a sanitka mi tam vjede... podle mě jsem byl v bráně první a ona tam jede... Nehoukala. Je to parkoviště pro firmy v budově, žádné zdravotnické... vyjíždělo snad z nějakého "barvy laky" shopu nebo co... vůbec žádná nemocnice nebo zdravotnické něco... Nevím co tam sanitka dělal a vůbec nevím co jela dělat do "mého" parkoviště (kde taky absolutně není nic "zdravotnického")...

-- 16. 11. 2024 01:31 --

koenzym.q10 píše:Nešlo by všechna Kulíkova témata sloučit do jednoho? Mohlo by se jmenovat např. "vítej ve skutečném světě".


To není hezké :-).

-- 16. 11. 2024 01:42 --

m_tsch píše:Já bych to naopak moc nekoncentroval. A popravdě, na jednu stranu si říkám, co to řeší za chujoviny, na druhou stranu ho uznávám, že to řeší, spousta lidí by si šla pro řidičák a jela hlava nehlava a pochybnosti by neřešila.


NO (!). Právě proto se ptám, jestli pro to existují nějaké pravidla nebo ne. Já jsem schopen a ochoten jezdit i bez pravidel. Ale prostě když jsou tak bych radši jezdil podle nich, že jo. A některá mi přišla stupidní a jsou.

Toto mi přijde taky stupidní a zrovna pro to žádný zákon není. ok. Jak to mám ale vědět, pokud se nezeptám.
V autoškole mi říkali (jezdili různí instruktoři) že si napřed musím zkontrolovat auto před závěrečnou jízdou, kontrola vozidla nebo co (pneu, světla čistotu atd. atd.) . Že pokud ne, tak mě klidně vyhodí aniž bych jen nastartoval auto (!) (a to bych nerad že jo) Tak jsem na zkouškách chtěl zkontrolovat i auto (bez vyzvání) a instruktor co se mnou jel taky na mě hleděl a říkal mi co to vymýšlím za blbosti a at dělám co mi řekne (slušně to ale říkal) a normálně se posadím :-)... Jak já mám ale vědět, že zrovna tento komisař a zrovna teďka se necítí a nebude se (nechce se) zdržovat kontrolou auta...??

Rovněž mi jeden protivný zkušební instruktor říkal že mám vždy nastartovat motor auta (dvojí otočení klíčkem) , že když to neudělám, tak klimatizace atd. jede jen z baterie a hleděl na mě jak na debila a ptal se mě jestli mi to nikdo neříkal, že vždy mám nastartovávat přímo a rovnou i motor auta (!). Já říkal že ne, že upřímně mi to nikdo jiný (z instruktorů co jezdili (snad 6 celkem?)) nikdy neřekl... Ale ok, od té doby jsem vždy startoval hned i motor auta i když mi bylo jasné, že budeme ještě nějakou dobu stát... Pak mi ale jiný instruktor říkal, že toto ať na zkoušce nedělám, že vždy mám udělat jen jedno otočení kličkem (nevím jak se tomu říká - "zapnout elektroniku autu? zapnout zapalování?), že když otočím klíčkem podruhé (nastartování motoru), BEZ přímého vyzvání komisaře , tak že mě komisař VYHODI a zkouška končí na místě, aniž bych se i jen rozjel (to se jim prý minimálně jednou stalo (!!) (asi extra kokot komisař )). Takže jsem si zase musel pamatovat, že motor NEstartovat bez přímého vyzvání komisaře... (Tzn. opak toho mi defakto řekl ten první instruktor...)

Jako sorry, ale problém fakt není ve mě.

Ať ostatní nevymýšlí pi**viny laskavě a já se pak na pi**viny nebudu ptát :-)... A pokud už si pi**vinu někdo vymyslí, ať se prosím dané "...čoviny" drží konstantně... (a ne jednou tak a podruhé onak)
Kulikk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Kulikk 16. 11. 2024 03:58

A ještě se teda zeptám na další dotaz jak jsem psal na začátku (pak mám ještě jeden, ale nechce se mi k němu dělat obrázek).

Brždění motorem - jen když na to mám "vhodnou" rychlost? Komisař mě seřval že brzdím motorem - v 50 kmh (on říkal, podle mě to bylo méně, 45 i možná méně)...? Jel jsem na 4, rychlost nevím (70 asi?), před sebou dále viděl auta co stojí, že budu muset zastavovat. Tak jsem sundal nohu z plynu a podřadil na 3, spojku pouštěl, auto začalo brzdit motorem... Tak jsem to chvilku nechal a pokračoval v podřazování dále - na 2 (protože jsem se blížil ke stojícím autům), podřadil jsem na 2 a pouštěl spojku.... Komisař na mě začal úplně z ničehonic nepřirozeně řvát, že co to dělám. Nechápal jsem. (řval na mě jakobych někoho srazil :-) )V autoškole mě učili že nejdříve brzdit motorem a pak až brzdy. NIKDO mi NIKDY neřekl že k tomu (brždění motorem) musím mít i "vhodnou rychlost" (!). Jasně, ve 100 kmh bych z 5 rovnou na 2 nepodřazoval (napřed na 4, pak na 3, pak na 2). Nikdo mi ale neřekl, že mám nějak hledět na rychlost (!). Jak to mám vědět když mi to nikdo za x jízd v autoškole neřekl?

Takže prostě při brždění motorem a podřazování k tomu musím mít "vhodnou rychlost"... Tzn. když jedu na 4 třeba 70 kmh, podřadím na 3, auto začíná brzdit motorem, já se blížím ke stojícím autům, ale ještě mám čas - můj "dojem" byl ten že tam mám pořád ještě narvat 2 a stále a více pokračovat bržděním motorem (protože jsem ještě dostatečně daleko), tak jsem to udělal na zkoušce, ale on začal řvát a já naprosto nechápal proč...

Takže: Měl jsem pořád velkou rychlost a měl jsem to proto nechat na 3 a začít brzdit dále jen brzdovým pedálem ( i když jsem byl ještě podle mě dost daleko, takže ČAS na brzdění motorem (podřazením na 2) byl, ale RYCHLOST na to nebyla)? Takto to chápu, ano???

Asi jsem se do té situace nikdy nedostal během jízd a vždy měl už dostatečně nízkou rychlost když jsem podřazoval na 2 (při brždění motorem)...? Nebo na to instruktoři sra*y mi to říkat/vytýkat... (?)

Já měl prostě vždy z jízd zafixováno že POKUD MAM CAS (jsem ještě daleko), tak podřazovat a brzdit vždy napřed motorem, až tak do té dvojky a PAK TEPRVE začít brzdit brzdovým pedálem...? A brzdový pedál obecně používat jen když nemám ČAS na podřazování...
Kulikk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Goesson 16. 11. 2024 09:33

brzdim motorem od 250 kmh do nuly.

-- 16. 11. 2024 08:34 --

a pri couvani taky
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod koenzym.q10 16. 11. 2024 11:30

Kulikk píše:Jako sorry, ale problém fakt není ve mě.

To víš, že ne. Problém je ve všech okolo. 8-)
koenzym.q10
Štamgast

Odeslat příspěvekod Goesson 16. 11. 2024 11:31

jestli ten typek ma 30+ tak je to fakt kokot
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod aaaa 16. 11. 2024 18:08

Nikdy v zivote jsem pri brzdeni motorem nepodrazoval. :D
Nokia E50 + 2GB microSD A-Data + Nokia BH 202
aaaa
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků