Jouda.III píše:Kolik mu vychází cena na 1 km za elektřinu?
nula. Má freečkovou Teslu. Sice by to k tomuhle účelu neměl používat, ale ...
-- 24. 3. 2023 16:50 --mrazik píše:Degradaci 10% mu ukazuje palubni pocitac, otazka kolik je to ve skutecnosti. Ale verim, ze tech 10% muze byt realita.
palubák degradaci neukazuje. Je to výpočet z průměrné spotřeby a odhadovaného dojezdu vydělený SoC.
A nebo používáme externí aplikace, které na základě průběhu nabíjení, dojezdu a dalších parametrů vypočítává/do jisté míry odhaduje jaká zůstatková kapacita baterie tam je.
Pro info - moje TMS s 215k km má 7,4%
bráchovo TMS se 162k km je na 5,2%
a kamarádovo TMS se 255k km je na 5,4% (ale tohle auto nebylo prvních 160k km na superchargeru, jen na AC)
-- 24. 3. 2023 16:57 --zamis píše:jakože degradace baterky probíhá přímou úměrou v čase nebo najetýma km? ale notáááák
v podstatě ano. Největší degradace je na začátku. Za rok kapacita slítne klidně o 3-5%, ale pak to postupuje velmi pozvolně. Bohužel ne do nekonečna. Třeba u těch 18650 u TMS 85D je známo, že kolem 600k km odcházejí první články (některé baterie samozřejmě mohou vydržet více, některé méně), takže želvička a výměna celé baterie ...
-- 24. 3. 2023 17:00 --tam nemáš moc na výběr. Vyměnit ten článek nelze. Můžeš vyměnit modul, ale ty Tesla neprodává, takže musíš sehnat z nějaké zbořky. Otázkou je, jak kvalitní bude.
Takže se dělá to, že prostě odpojí článek ... a doufá se, že to ještě pár desítek tisíc kilometrů najede. A během té doby se to stihne prodat.