Zateplení a temperování plechové garáže

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ondras89 21. 3. 2021 11:49

Mám plechovou montovanou garáž z zhruba 45m2. Garáž je namontovaná na betonovou základovou desku a zvenku je utěsněná ipou.

Přemýšlím, jestli je možné takovou garáž zateplit. Samozřejmě mi nejde o to, abych v ní udržoval 20C, ale rád bych, aby se v zimě teplota v garáži udržovala nad nulou (5C?), abych tam mohl nechat třeba plechovku s barvou a tak podobně.

Nevím si s tím rady. Počítám, že ať se použije cokoli, půjde to na vnitřní stěnu garáže - na té jsou co 20cm vertikální žebra hluboká 3cm (jak je vidět z fotek). Jde mi o to vymyslet něco, kde nebude kondenzovat voda a kde náklady na vytápění v "standardní zimě" nebudou úplně mimo. Budu moc vděčný za rady od někoho zkušenějšího než jsem já :)

Níže je jednoduché schéma a fotky garáže jsem nahrál sem: https://1drv.ms/u/s!AohDmDW98tXLh_l3Hxc ... Q?e=B94IEQ.

Střecha má sklon dozadu (na celé délce to udělá výškový rozdíl 13 cm). Výška v nejnižším bodě je 2,44 m. Jak je vidět z fotek, plech střechy není rovný a vytváří tak větrací otvory - počítám, že když to něčím zaizolujeme, budeme muset ve zdech vytvořit pro větrání nové otvory. Žebra n stěnách jsou hluboká 3cm. Stěny jsou z venku obtažené Ipou, takže dovnitř nemůže zatéct. Podlaha je teď prostý beton, během dubna-května to zbrousím, napenetruju a natřu epoxidovým nátěrem.

Předem díky!
Přílohy
Schéma.png
Ondras89
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pan domaci 21. 3. 2021 12:14

Mám garáž zděnou 4,5x6,5 m. 30 cm porothmerm. K tomu 10 cm polystyren izolace. Betonový strop a nad tím sedlová střech zateplená. Klasická garážová vrata a 3 okna po obvodu, všechno trojsklo. Mám tam dva sálavé panely. Temperuji na 7 stupňů jelikož méně ten termostat neumí. Pokud je od nuly níže, tak ty páleny mají opravdu velký odběr a ta vrata mají extrémní úniky. Za den při takové venkovní teplotě a temperování na těch 7 stupňů to stojí klidně přes 100 Kč při ceně za 1kWh okolo 5Kč. V podstatě někde o -5 to jede na jmenovitý výkon stabilně pořád. Za zimu není problém potopit tímto přes 10 000 Kč. Zvažují jiná lepší vrata, protože při měření úniku co jsem dělal loni to bylo skoro nastejno jako to mít otevřeno
Pan domaci
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondras89 21. 3. 2021 12:30

To dává smysl, mojí situaci to ale moc neřeší :) Potřeboval bych, aby někdo, kdo rozumí izolacím, tepelným mostům a tak dále řekl, co je na tu plechovou konstrukci vhodné dát, aby to bylo temperovatelné s nějakými rozumnými náklady.
Ondras89
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod garážmistr 21. 3. 2021 12:43

Na to jsem teda zvědavej.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 21. 3. 2021 12:48

A ta barva kdyz zmrzne a rozmrzne, tak pak nejde pouzit?
evlo
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Vana666 21. 3. 2021 12:50

nastříkal bych zevnitř PU pěnu. U izolace nějakýma deskama (polystyrén apod.) nebo třeba vatou bych měl strach z velké kondenzace na vnitřním povrchu plechů

-- 21. 3. 2021 11:50 --

evlo píše:A ta barva kdyz zmrzne a rozmrzne, tak pak nejde pouzit?

rozpouštědlové barvě to nevadí, vodovce jo
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondras89 21. 3. 2021 12:53

Taky se nemůžu nezeptat, jestli kwh za 5 Kč není nějak moc. Já třeba mám D52D, tam je 20h nízký tarif a úplně jiná cena.

-- 21. 3. 2021 12:55 --

Nejde ani tak o barvu (některé se zmrznutím opravdu znehodnotí), ale třeba o to, že když tam bude 5-7C, budu tam moct dát transportku se zeleninou, nějaké nářadí (taky by nemělo mrznout) a tak podobně.

Přemýšlím nad stříkanou pěnovou izolací (s uzavřenou strukturou, tedy tuhá pěna) s tím, že bych to pak zaklopil nějakýma deksama, aby to nevypadalo jako v solné jeskyni. Nemáte s tím někdo zkušenost?
Ondras89
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pan domaci 21. 3. 2021 13:07

5 Kč bylo jen číslo, aby se to dobře počítalo. Máme poměrně malý odběr a nemáme žádný speciální tarif, jen základní, takže nám to dělá okolo 4,5 Kč. Pokud máš jiný tarif, tak ti ta rovnice bude samozřejmě vycházet úplně jinak.
Prostě i když máme zděnou garáž se zateplením, ty ztráty přes vrata jsou enormní a to takové, že dva sálavé panely po 2 kW jedou při takových teplotách skoro pořád a tomu odpovídá odběr.
Ty plechy co máš budou mít samozřejmě nevýhodu i v tepelné vodivosti a tím, jak to je spojené se to bude složitě izolovat a kondenzaci je více než pravděpodobná, takže by chtělo asi zachovat odvětrávání. Ale to je opravdu na odborníka.
Pan domaci
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondras89 21. 3. 2021 13:08

Je to tak :)
Ondras89
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vana666 21. 3. 2021 13:19

Moc bych to neodvětrával, zas by to byly zbytečné ztráty
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod peter23p 21. 3. 2021 13:19

https://www.youtube.com/results?search_ ... insulation

Můžeš se inspirovat ale asi nejednoduší a nejméně pracné na téhle konstrukci bude stříkaná pěna.
peter23p
Nováček

Odeslat příspěvekod Ondras89 21. 3. 2021 13:25

Jak jsem psal, vážně o tom uvažuju. Na druhou stranu bych to rád pořádně promyslel/naplánoval. U tohohle typu budovy je prakticky jediná použitelná pěna ta tuhá s uzavřenou strukturou (která může působit i jako parozábrana), která je pak ale prakticky neodstranitelná. Takže než se do toho pustím, rád bych měl alespoň jakous-takous jistotu, že mi zdi nezačnou plesnivět.

Odvětrávání - přinejmenším nějaké) asi bude potřeba, jinak riskuju, že se tam do toho začne pouštět plíseň. Uvažuju nad systémem od Hormannu, který má jedno čidlo venku a jedno čidlo uvnitř garáže a pokud je uvnitř vlhko a venku není vysoká vlhkost (neprší, atp.), pootevře vrchní sekci brány, sepne ventilátor, natáhne vzduch a zavře.
Ondras89
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pan domaci 21. 3. 2021 13:34

Co popisuješ by bylo vhodné doma, ale v garáži tohoto typu mám obavu, že obecně bude vlhkost vysoká a nemyslím si, že ten kondenzát pokud by stékal po konstrukci nebo nakapával na podlahu, tak by zvýšil vzdušnou vlhkost tak, že by to systém detekovat a pokud se bude konstrukce rosit tak to jen tak nějaká ventilace nevyřeší. K tomu se právě dávají ty odvětrávané izolace, že jednak izolují já jednak eliminují vznik kondenzátu, což bude asi největší problém a plíseň je pak jen otázkou krátkého času.
Ale zase ta pěna by mohla být řešení. Celkově to bude asi chtít konzultaci od někoho, kdo se izolacemi zabývá, protože i ryze ocelové konstrukce se izolují např. haly. Jen tam jsou to často již hotové systémy.
Pan domaci
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod peter23p 21. 3. 2021 13:56

A co to celé udělat jako se dělají střechy, jen by se musela odstranit dole ta ipa aby byl zajištěn odvod kondenzátu z provětrávané mezery. Pak dřevěná konstrukce s paropropustnou folii, vatu nebo pěnu a zaklopit osb nebo sádroš s parotěsem. V podstatě tím vytvořís zateplenou místnost uvnitř plechové garáže.
Naposledy upravil peter23p dne 21. 3. 2021 22:18, celkově upraveno 1
peter23p
Nováček

Odeslat příspěvekod Ondras89 21. 3. 2021 14:15

Ipu odstranit nemůžu, teklo by mi tam. Až budu dělat v létě podlahu, udělám tam odtokový kanálek, aby případně voda, která skape z auta odtekla. Mám to "štěstí", že deska není stroprocentně rovná a voda teče samovolně tam, kde se chystám udělat ten kanálek.
Ondras89
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků