Má smysl se učit řídit na automatu?

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod speleo 2. 8. 2015 11:01

vandalet píše:Já řidičák na manuál už normálně mám, s tím nebyl moc problém. Ale nevím, co dál. Problém je, že nemám svoje auto a když jedu sama s autem někoho jiného, tak mě omývají. A to Z-ko na něm pochopitelně není. Takže asi budu muset vysypat prasátko a koupit si něco vlastního, možná ten automat. Jenže ten je prostě dražší, stejně jako auta z půjčoven s automatikou atd., takže ten manuál vzdát nechci. Problém je jednak strach a pak to, že to nemám zautomatizované. Když se soustředím jen na spojku, tak se rozjedu většinou v pohodě, na začátečníka. Ale jak mám najednou sledovat provoz a ještě rozjezd, tak to prostě najednou nejde.


Jestli máš řidičák na oboje, kup si auto s automatem a tím odpadá půlka problémů, protože snaha na správné řazení ve vhodný okamžik odvádí od řízení spoustu pozornosti, budeš se tak moci víc soustředit na jízdu a méně chybovat a třeba tě to i začne bavit. A hlavně to chce jezdit, jezdit, jezdit. :-)
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vandalet 2. 8. 2015 11:03

Jouda.II píše:
vandalet píše:Zkus si zaplait kondice v autoškole, kde mají automat a uvidíš, jestli je problém jenom v těch přískocích

Já měla dvě kondičky v autoškole na fabii s manuálem. Instruktor mi po druhé řekl, že mu to příjde ok, průměrná absolventka, ať se nebojím a jezdím. S automatem jsem jela jen se Smartem, no bylo to o hodně lepší, jak to nechcípalo. Tak nevím, jestli si nemám koupit třeba nějaký ten ojetý smart, ať si zatím zvyknu na provoz ve městě a tak a pak až si koupit normální auto. Prostě momentálně nestíhám obojí najednou. Mimo město jezdím celkem ok asi i s manuálem, tam se paradoxně tak nebojím, ikdyž je to ve skutečnosti nebezpečnější.

Takže v autoškole byla fabie, jela jsem i s felicií, bmw 1er dieslem (taky chcípalo, možná míň, ale asi ne o moc) a automatem smartem.
vandalet
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod speleo 2. 8. 2015 11:06

Jenom bych upozornil, že jak si oblíbíš automat, tak už jiný řazení chtít nebudeš :) Což pak může být problém, když bude potřeba jet s manuálem. Nejideálnější je samozřejmě ta nejtvrdší škola - město s manuálem. Jak se naučíš řadit, pak už je to OK a zvládneš všechno na všem.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Neurotic 2. 8. 2015 11:11

Pokud mimo město jezdíš normálně tak to ještě chvíli pocvič a bude to OK.
Neurotic
Štamgast

Odeslat příspěvekod vandalet 2. 8. 2015 11:23

mně až tolik nevadí řadit, teda občas nevím, kdy z trojky dát dvojku, ale hlavní je to rozjíždění... asi chci vyet rychleji než umím, aby na mě nikdo netroubil. Vlastně mě nejvíc stresují ty reakce ostatních a strach o zničení auta. Možná je to spíš na psychologa než na autoškolu.
vandalet
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod speleo 2. 8. 2015 11:42

Jestli nevadí manuální řazení, tak jezdit někudy s méně komplikovaným provozem a řazení, práce se spojkou atd. samo vejde do krve. Jenom se nebát jezdit, chce to jen čas.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 2. 8. 2015 11:46

Kašli na ostatní, rozjížděj se pomalu a nespěchej. Lepší je se rozjet pomalu, než chtít vyrazit rychle, potom ti auto chcípne a zdržíš sebe a ostatní mnohem víc. ;)
6,2 V8 375kW, 4,0 V8 470 kW, 3,5 V6 206 kW, 3,0 V6 200 kW a pár kafemlejnků…
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 2. 8. 2015 11:48

To se lehko napise.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Andy 2. 8. 2015 11:51

Ak máš možnosť jazdiť na automate, nevidím dôvod sa v dnešnej dobe trápiť s manuálom. Ak to došlo takto ďaleko ako píšeš, tak si myslím, že by bol lepší ten automat. A keď niekto od teba bude chcieť, aby si jazdila na manuále, tak to odmietni s odôvodnením, že to pre teba nie je bezpečné.

Nie každý musí vedieť všetko. Učil som na parkovisku jazdiť asi 5 ľudí, z toho 4 mi pripadali, ako keby sa v aute narodili, jeden krát som im vysvetlil, ako čo majú urobiť, a po pár pokusoch to vedeli skoro dokonale. Ale jednému to vôbec nešlo, ani keď sa snažil, proste jak keby to mal v hlave prepojené nejak inak než tí ostatní. A ty si možno podobný prípad, takže je zbytočné, aby si si komplikovala život manuálnou prevodovkou.

Ja by som napríklad chcel namaľovať pekný obraz, ale mohol by som sa o to snažiť aj 5 rokov, a nikdy by sa mi to nepodarilo, pretože na to v hlave nemám program. Takže sa o to radšej nepokúšam. :D
Andy
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 2. 8. 2015 11:56

evlo píše:To se lehko napise.

Já když začínal, měl jsem to stejně. Stál jsem na semaforu, za mnou auta, zelená blik, já chtěl vystřelit a chcíplo mi to. Právě mi to řikal intruktor, lepší je se rozjet pomalu ale jednou, než to zkoušet rychle a rozjíždět se 2x. Vždycky navečer jsem jel s tátou autem na nějakou opuštěnou okresku, kde převážně jezdili jen jezedáci a zkoušel si rozjezdy, jak rychlý, tak pomalý (chápu, že tuhle možnost nemá každý).
6,2 V8 375kW, 4,0 V8 470 kW, 3,5 V6 206 kW, 3,0 V6 200 kW a pár kafemlejnků…
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vandalet 2. 8. 2015 12:14

A co si dělal špatně? Málo plynu? Já si myslím, že spíš pracuju špatně s plynem než se spojkou, bojím se tam asi dát dost. Máte na to nějaký trik?
vandalet
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod powerball 2. 8. 2015 12:16

Musíš dat tak akorát.Protibezne posunovat nohama na pedalech.
powerball
Powerman
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 2. 8. 2015 12:20

vandalet píše:A co si dělal špatně? Málo plynu? Já si myslím, že spíš pracuju špatně s plynem než se spojkou, bojím se tam asi dát dost. Máte na to nějaký trik?

Myslel jsem si, že dávám plynu dost (jenže málo) a jak jsem rychle pustil spojku, tak to chcíplo. Trik na to nemám, prostě jsem to s přibývajícími kilometry dostal do nohy. Chce to jen praxi.
6,2 V8 375kW, 4,0 V8 470 kW, 3,5 V6 206 kW, 3,0 V6 200 kW a pár kafemlejnků…
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vandalet 2. 8. 2015 12:23

Ale jak je to lepší - nejdřív si dát trochu plynu, pak až hledat záběr spojky a pak pokračovat v přidávání plynu a pouštění spojky. Nebo začít pouštět spojku a přidávat plyn současně?

A pak taky nevím, jak mám poznávat, kdy mám už použít rozjezd do kopce a kdy ještě stačí po rovině. Já moc nemám odhad, jak daleko je za mnou další auto, vlastně vůbec nevím, kolik času mám dupnout na brzdu, když se auto začne nechtěně rozjíždět dozadu.
vandalet
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod D1.8T 2. 8. 2015 12:23

Je to o volbě cesty.
První je opustit manuální převodovku a jít pouze cestou automatu. Fakticky to bude znamenat, že manuál už nebudeš schopna nikdy použít, což může být někdy limitující např. pracovně, kdy auta s automatem bývají až od vyšších pozic nebo v případě řízení nevlastního auta, kdy většina vozovýho parku v republice jsou stále manuály. Za to získáš klid při řízení a pravděpodobně značně zvýšíš svojí vlastní bezpečnost. Do negativ třeba zahrnout i vyšší náklady.

Druhá cesta je nevzdat to, výhody jsou opaky výše napsaných nevýhod. Ze začátku budeš pravděpodobně nebezpečnější sobě i svýmu okolí. Je to o reálným zhodnocení vlastních schopností a dovedností. Znám lidi co se nenaučili řídit nikdy, je děs s nima jet, ale jsem si jistej, že s automatem by to bylo v pohodě.

Kterou cestou se dát, ti po internetu nikdo neporadí, poohlídni se mezi svými známými a kamarády po člověku, který řídí dobře, je soudnej, věříš mu. Prober s ním problém, ukaž mu jak jezdíš teď a po nějakým nájezdu. Pak udělej rozhodnutí.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků