Cestovni nabijecka 12->230V

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ency 25. 3. 2011 00:13

IMHO se nic nestane, to pohlida ta krabicka pred baterkou :)
Budoucnost patří atomu.
Smrt Bursíkovi
Majkl má rád garáž, ale stydí se za to. :mrgreen:

Nenesu odpovědnost za následky, které mohou vzniknout či vzniknou aplikací mé rady! :D
Ency
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 25. 3. 2011 01:49

sinusové jsou běžně, akorát jsou trochu dražší
například:

http://www.tuningautohifi.cz/autoradia/detail.aspx?id=9480

mám sinusový záložní zdroj k PC a co jsem zkoušel osciloskopem, vypadalo to fakt na čistý sinus. Jak je to dělané nevím, možná je to fakt poskládané z obdélníků a když jich je hodně, nejak se to asi vyhladí samo. Nejsem elektrikář, tak nevím přesně.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 25. 3. 2011 08:26

Take bych se spise priklanel k nabijecce primo na 12 V. Jak uz zde zaznelo, ne vsechny pristroje snesou proud z techto menicu a pak je tu samozrejme nizsi ucinnost, pri jizde to znamena vyssi spotrebu, v kempu to muze ii vymlatit baterku. Jde-li o pristroje nabijitelne pres USB, doporucuji klasicky prevodnik 12 V - USB. Na dealextreme je za 2 USD ii s dopravou. U ostatnich uz to bohuzel chce specialni adapter :-(
PatrikChrz
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zdenek 25. 3. 2011 09:41

j3s píše:On existuje měnič se skutečným sinusem ? Já měl za to, že vždy jde o více či méně zdařilou napodobeninu seskládanou z různého počtu oddélníků. Nedovedu si představit jak by se uchladily koncáky pracující v čistě analogovém režimu. Nebo je to úplně jinak ? Ptám se vážně.

Sinus měniče používají pwm modulaci, jinak by to fakt neuchladili. Samozřejmě, čím nižší frekvence spínání, tím víc se sinusovka mění ve zvlněnou napodobeninu.
zdenek
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 25. 3. 2011 10:00

PatrikChrz píše:... ne vsechny pristroje snesou proud z techto menicu a pak je tu samozrejme nizsi ucinnost, pri jizde to znamena vyssi spotrebu...

já tu spotřebu z legrace taky plácnul ale je to samozřejmě nesmysl
i když se v měniči ztratí třeba 20-30% energie, na spotřebě paliva to nepozná ani palubní počítač
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 25. 3. 2011 10:05

No nevim, ekoteroristi kritizovali zavedeni denniho sviceni, ze pry se zvedne spotreba asi o 0,1 litru, takze takova 140 W mrcha muze byt poznat.
PatrikChrz
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 25. 3. 2011 10:10

tipnul bych si že měnič nemá konstatní odběr ale že i jeho spotřeba závisí na odebíraném výkonu
takže se doufám nebavíme o maximálním příkonu měniče, ale pouze o ztrátaách které přináší navíc oproti nějakému nízkonapěťovému napaječi na 12V
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod j3s 25. 3. 2011 10:35

Zdenek: Jak prosté. Díky.

-- 25. 3. 2011 09:51 --

PatrikChrz píše:No nevim, ekoteroristi kritizovali zavedeni denniho sviceni, ze pry se zvedne spotreba asi o 0,1 litru, takze takova 140 W mrcha muze byt poznat.

Co takto: benzin výhřevnost 1kg = 13kWh -> 1l = 9 kWh -> 3kWh mechanicky -> 2.5 kWh elektricky. Na 100Wh tedy 0,04l.
To při průměru 50km/h skutečně koresponduje s 0,1 l/100 km pro el. odběr 100W.
j3s
Štamgast

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků