Aneb řidič by se chtěl stát Pilotem

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Dollface 3. 3. 2010 18:34

Jaká cesta vede k létání s malými letadly? Asi drahý koníček co? Je potřeba mít nějaké základní předpoklady? Není problém s krátozrakostí (dioptrie 0,5)? Vím, že tady jeden pilot je, moc Tě prosím, kde sehnat základní informace o létání? :-[
Naposledy upravil Dollface dne 3. 3. 2010 18:36, celkově upraveno 1
Život je jedna velká jízda (autem:-).
Dollface
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 3. 3. 2010 18:36

Jdi na smetiště do threadu "Jakou leteckou společnost preferujete", tam se to řešilo.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dollface 3. 3. 2010 18:36

Díky mello ;). Jdu hledat a pročítat.
Život je jedna velká jízda (autem:-).
Dollface
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 3. 3. 2010 18:38

a uzij si to letani
anonymni

Odeslat příspěvekod Dollface 3. 3. 2010 18:47

Goes: Kéž by, musí to být skvělý pocit, letět vzduchem a nemít okolo žádné překážky. Svoboda...
Život je jedna velká jízda (autem:-).
Dollface
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 3. 3. 2010 18:50

Kdysi sem došel k částce okolo 200.000 Kč za řidičák na malé motorové letadélko...ale netušim jestli je tomu opravdu tak...
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dollface 3. 3. 2010 18:51

Ćendoslav: A kolik si nalétal hodin? Jak dlouhá trvá příprava (teorie)?
Život je jedna velká jízda (autem:-).
Dollface
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 3. 3. 2010 18:52

Já nic nenalétal, jen mě zajímalo co to stojí, tak sem se to snažil zjistit...:-)
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lucas (novy) 3. 3. 2010 18:53

200 kilo neni az taka tragedia, ale kolko by mohlo stat nejake klasicke krpate (ale pouzitelne) lietadlo, jeho uskladnenie niekde na letisku a prevadzka?
E = mc2 +-3dB
lucas (novy)
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 3. 3. 2010 18:58

Hmm 200 tis na řidičák na malé letadlo je spíš ta dolní hranice pokud se kurs dělá na ultralightu certifikovaný jako letadlo. Já si dělal licenci na malá letadla na Cessnách a stálo to asi 270 tis.

Jinak s těma překážkama bych to tak nepřeháněl. Jsou všude a jsou jak horizontální tak i vertikální a co hůř jsou neviditelné což celou situaci ještě zhoršuje, stačí nepozornost a je průšvih. Moc míst v ČR kde se dá svobodně létat moc není, jsou to spíš vyjimky. Volnější jsou jížní Čechy na hranici s Rakouskem a pak západní Čechy na hranici s Německem.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Head 3. 3. 2010 18:59

Všechno záleží od toho na jaký druh létání se chceš specializovat ... pokud třeba na PPG (motorový paragliding) pak je to otázka pár korun za kurz protože není třeba piloťák ... pokud ultralight tak teď ti cenu přesně neřeknu, ale co si pamatuju tak se dělalo někde kolem 40 000 (mohl bych zjistit přesněji) .. no a pokud třeba na ultra lehký vrtulník tak to máš 129 000 euro + DPH, ale v ceně je vrtulník Kompress ;-)

pak jsou samozřejmě rozdílné ceny na vybavení - lítanou jednosedadlovku s trabantem seženeš klidně pod kilo ... ale taky můžeš dát za Ultralight mega a půl + k tomu si platíš piloťák (dostáváš časopis Pilot jako bonus) a pojištění letadla

Pokud se o to budeš zajímat více a chtěl by sis letadlo poskládat tak ti můžu nabídnout motor do UL, PPG nebo tříkolky na padák v tom případě pošlu SZ.

Jinak spoustu informací najdeš na letecké amatérské asociaci ČR - http://www.laa.cz/
Yesterday is history, tomorrow a mystery, today is a gift, thats why it's called the present
Head
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 3. 3. 2010 19:01

tak 25 let staré letadlo typu Cessna 182 bude stát kolem milionu. Cena letadel se ani tak neodvíjí od jejich stáří, ale kolik hodin zbývá do repase různých dílů (motor, vrtule, drak, podvozek atd.) Pokud nanalétáš 100 hodin ročně, tak se vlastní letadlo nevyplatí.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Head 3. 3. 2010 19:04

ace2 píše:Pokud nanalétáš 100 hodin ročně, tak se vlastní letadlo nevyplatí.


to nalétá většina lidí tak první rok, pak 50, 20 a pak jsou rádi, že se jim podaří najít čas tak na 5 hodin ročně ... ale to se bavím o ultralighťácích, ikdyž i tam jsou někteří létající často i po letech
Yesterday is history, tomorrow a mystery, today is a gift, thats why it's called the present
Head
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 3. 3. 2010 19:08

Jo jo to já přesně vím. Kdo si chce jen létat pro radost je nejlepší způsob si udělat licenci na ultralighty a dnešní moderní ultralighty se dají zapůjčit v leteckých školách či klubem za příjemné ceny a navíc tyto moderní stroje létají fantasticky. Mají skvělou ovladatelnost, bezpečnost, výkon, výbavu i dolet. A pak létání s ULL může být osvobozeno od DPH, takže to celé vychází na směšné peníze o proti létání na "opravdovém" malém letadle.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mtb_ 3. 3. 2010 19:15

Dollface píše:letět vzduchem a nemít okolo žádné překážky. Svoboda...

Si si istý o tom že nie sú žiadne prekážky????
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků