Jak jezdit na motokárách co nejrychleji ?

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 18. 4. 2008 08:28

Radek Ondrášík píše:- hlavne zadne drifty, to brzdi, vse jezdit maximalne hladce a jiste
- rovinky plny plyn a pak maximalni brzdeni. Diky brzdene pouze zadni naprave bude mit zadek tendenci vybocovat, je to treba rovnat volantem, je to proste treba natrenovat.
- zatacky v klidu na stopu, jako u zadokolky a ve vyjezdu plyn kotel a hura do dali.
- u motokar se da davat plyn i brzdit zaroven a da se to v nekterych pasazich vyuzivat. Ale uvedom si, ze pokud tak budes jezdit vice (ono je to od obsluhy zakazane) tak tu brzdu uvaris a nebude ti brzdit vubec.
- prvni kolo-dve se snaz maximalne zahrat gumy, napr. se to snaz utrhnout, jed s prokluzem apod.
- jinak na teorii ze zavodu do vrchu zapomen, motokary jsou o necem uplne jinem, uz jen z principu razeni, brzdeni apod. zde nevyuzijes nic z toho (meziplyny apod.).
- proste nejlepsi mas si do toho sednout, projet se, zkusit si co se stane kdyz... a uvidis, jake se to chova.



Ale reknu ti jednu vec, na bezne motorkare ti udela 10 kilo vahy navic vuci souperi ztratu tak 20% vykonu. V dobach, kdy jsem vazil 75-80 kilo, jsem jednu trat daval okolo 33 s, dnes pri vaze 100 kg to davam za 37 s :) Vyborne je sledovat rovinky, kdy mi kazdy ujede a v zatackach se to proste dohant neda, protoze pri vyjezdu ti chybi stava. Takze pokud jsi nejaky tlustoch, nepomuze ti vubec nic.


u kár z půjčovny se ti stejně málokdy poštěstí dostat gumy do optimální teploty. Jednak jsou tvrdé, aby vydržely, jednak pokaždé jinak nahuštěné. Taky káry z půjčovny mají rám do vrtule v 99,9 procentech případů, takže na jednu stranu zatáčejí líp, na druhou hůř.
Co se týká váhy, tak to není pravda - na některý dráze je vyšší váha výhoda, někde nevýhoda. Ale protože káry z půjčovny jsou obvykle dvoustovky s odstředivou spojkou, logicky jim chybí výkon a s váhou nad cca 85 kg se už nedají jezdit zázraky.
Mno a to přibržďování (levý pedál je brzda, pravý plyn, zmáčknout můžeš oba najednou, pěkně každej jednou nohou) má smysl ten, že je to motor s odstředivou spojkou, takže když máš plyn a současně brzdu, motor je ve vyšších otáčkách, než kdybys tu stejnou zatáčku jel jen citlivě plynem bez brzd. No a vyšší otáčky značí lepší výjezd ze zatáčky, bo víc výkonu a víc sepnutá spojka ... a pokud to umíš, tak ani tu brzdu nepřehřeješ, ale samozřejmě mechoši musí řív měnit brzdové obložení, což provoz prodražuje a v půjčovnách se na to hledí, aby provoz byl co nejlevnější
anonymni

Odeslat příspěvekod hodas 18. 4. 2008 08:28

Koby : v poho :-) Díky za tip a vzhůru do praxe...
Pořád se něco děje . . . .
hodas
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 18. 4. 2008 08:30

clog píše:Hlavně hubni... posledně jsme na motokárách v Dřevíči měli celou dráhu pronajatou na 2 hodiny a ke konci, když už jsme to měli celkem v rukách, jsme jezdili časy téměř přesně seřazené podle hmotnosti :).

anebo přesně podle schopností káry - na 30s okruhu klidně může být rozdíl v kaře půl sekundy. Pořád mluvím o kárách v půjčovně, které jsou různě dobité, mají jinak nastavenou spojku, jinak brzdí, jinak zatáčejí atd.
anonymni

Odeslat příspěvekod MELLO 18. 4. 2008 08:31

Když jsem jezdezdil já na motokárách v DE, tak když jsem brzdil a zárověň šlapal na plyn, tak se motor začal dusit a upozorňovala na to i obsluha. :hm
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hodas 18. 4. 2008 08:37

ajif : díky, vyzkouším oboje, co bude lepší...
Pořád se něco děje . . . .
hodas
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 18. 4. 2008 09:00

ajif: to je vsechno pekne s tou teorii ale praxe je jina. Jiste, ze pribrzdovani pod plynem je vyhodnejsi pro otacky motoru, ale bohuzel pokud jel nekdo pred tebou, nebo mas 2 jizdy po sobe, tak ty brzdy u motokar z pujcovny takovym zpusobem proste uvaris a brzdi pak temer vubec.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 18. 4. 2008 10:36

jak už tu dost lidí psalo, nebát se to jak to jen voroštovat na max a nakonci intezivně brzdit ... zatáčku projet po idelální stopě (pokud to jde) bez smyku ...
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 18. 4. 2008 10:53

Goggy píše:http://knihy.abz.cz/prodej/horky-volant-skola-zavodni-jizdy

nekdo sem hazel i pdfko...


TU
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod honziss 18. 4. 2008 11:23

- porad plnej + brzda tam kde treba
- kratka stopa
- nedriftit
- spojovat zatacky do jedne kdyz to jde
- vracaky krouzit vic venkem s mensi ztratou rychlosti (plati hlavne u slabejch kar)
- volant drzet zespodu, je pak vetsi paka na rizeni a snaz se davaj vetsi rejdy a taky se da rizeni lip udrzet v rychlejch zatackach
- a hlavne si vybrat dobrou karu, treba v radotine i na tech silnejsich jsou mezi nima rozdily klido 3s na kolo
F20 / 116d / 8° Steptronic
honziss
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hodas 18. 4. 2008 14:07

Jasan, máme v pravidlech i střídání motokár, takže by to mělo být o něco spravedlivější... Díky za rady ;-)
Pořád se něco děje . . . .
hodas
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 18. 4. 2008 21:23

Radek Ondrášík píše:ajif: to je vsechno pekne s tou teorii ale praxe je jina. Jiste, ze pribrzdovani pod plynem je vyhodnejsi pro otacky motoru, ale bohuzel pokud jel nekdo pred tebou, nebo mas 2 jizdy po sobe, tak ty brzdy u motokar z pujcovny takovym zpusobem proste uvaris a brzdi pak temer vubec.

ona je to nejen teorie, ale i poměrně bohatá praxe. Jeden rok jsem dokonce s profi licencí jezdil endurance třídu Honda 390, což je taková větší a lepší kára než ty dvoustovkový Hondy v půjčovnách - asi trojnásobný výkon, ale podvozek vpodstatě stejnýho principu, odstředivá spojka, bez převodovky, brzda jen na zadní nápravě.
Je pravda, že s mejma 60 kilama ty brzdy dostávají zabrat poměrně míň než u těžších jedinců ...
anonymni

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 18. 4. 2008 21:25

ajif: tak mit tvych 60 kilo a ne svych 100 kilo, tak jezdim taky zavody, takto to nema proste vyznam. Kdysi jsem taky obcoval se zavody, ale ciste na amaterske urovni bez vlastni dobre techniky a samo bez nejakych uspechu :)
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lordmystic 28. 10. 2008 00:35

no s těma radama tady mi to přijde někdy hodně divné nebo pro hodně konkrétní dráhu. např. rada že držet plnej co to jde a pak razantně brzdu je hovadina. se ti zablokujou kola, spadnou otáčky a díky odstředivé spojce ztratíš moc času. ideální je na rovince brzdit razantně, ale ne zase moc aby se ti náhodou nezablokovala kola, pokud brzdíš z velké rychlosti v táhlé zatáčce do prudší, je lepší ubírat plyn případně lehce dobržďovat. průjezdy zatáček - tam to chce ještě před zatáčkou dobrzdit na optimální rychlost (bacha nedobržďovat až v zatáčce) a už od začátku zatáčky držet plnej - pak máš vyšší otáčky a projedeš to, i když se ti to z počátku nebude zdát že to kára udrží. také průjezdy zatáčkama - nebát se aby gumy pískaly, ale nesmí se za žádných okolností utrhnout - každej smyk je ztráta! jinak drtivá většina zatáček se projíždí po co nejkratší stopě, tedy u vnitřku, jen málokteré se projíždí venkem. plyn se snažit držet plnej vždy když není zatáčka, prostě i na přejíždění mezi zatáčkama atp. tam kde třeba lehce ubereš nebo přibrzdíš zkus držet plne, kára to často ustojí, budeš překvapen jak moc. a pak už jen trénovat a trénovat.
Audi A4 (B7) Avant 2.0TFSI Quattro S-line (190kW, 390Nm)
lordmystic
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 28. 10. 2008 00:44

dneska sem byl v Dřevíči a pomalu a pomalu to tam jde doprdele
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JackNO.1 28. 10. 2008 01:43

ještě jim ty káry jezdí, nebo už to musí do kopce žduchat? :D
V2 60°
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků