Radek Ondrášík píše:- hlavne zadne drifty, to brzdi, vse jezdit maximalne hladce a jiste
- rovinky plny plyn a pak maximalni brzdeni. Diky brzdene pouze zadni naprave bude mit zadek tendenci vybocovat, je to treba rovnat volantem, je to proste treba natrenovat.
- zatacky v klidu na stopu, jako u zadokolky a ve vyjezdu plyn kotel a hura do dali.
- u motokar se da davat plyn i brzdit zaroven a da se to v nekterych pasazich vyuzivat. Ale uvedom si, ze pokud tak budes jezdit vice (ono je to od obsluhy zakazane) tak tu brzdu uvaris a nebude ti brzdit vubec.
- prvni kolo-dve se snaz maximalne zahrat gumy, napr. se to snaz utrhnout, jed s prokluzem apod.
- jinak na teorii ze zavodu do vrchu zapomen, motokary jsou o necem uplne jinem, uz jen z principu razeni, brzdeni apod. zde nevyuzijes nic z toho (meziplyny apod.).
- proste nejlepsi mas si do toho sednout, projet se, zkusit si co se stane kdyz... a uvidis, jake se to chova.
Ale reknu ti jednu vec, na bezne motorkare ti udela 10 kilo vahy navic vuci souperi ztratu tak 20% vykonu. V dobach, kdy jsem vazil 75-80 kilo, jsem jednu trat daval okolo 33 s, dnes pri vaze 100 kg to davam za 37 sVyborne je sledovat rovinky, kdy mi kazdy ujede a v zatackach se to proste dohant neda, protoze pri vyjezdu ti chybi stava. Takze pokud jsi nejaky tlustoch, nepomuze ti vubec nic.
u kár z půjčovny se ti stejně málokdy poštěstí dostat gumy do optimální teploty. Jednak jsou tvrdé, aby vydržely, jednak pokaždé jinak nahuštěné. Taky káry z půjčovny mají rám do vrtule v 99,9 procentech případů, takže na jednu stranu zatáčejí líp, na druhou hůř.
Co se týká váhy, tak to není pravda - na některý dráze je vyšší váha výhoda, někde nevýhoda. Ale protože káry z půjčovny jsou obvykle dvoustovky s odstředivou spojkou, logicky jim chybí výkon a s váhou nad cca 85 kg se už nedají jezdit zázraky.
Mno a to přibržďování (levý pedál je brzda, pravý plyn, zmáčknout můžeš oba najednou, pěkně každej jednou nohou) má smysl ten, že je to motor s odstředivou spojkou, takže když máš plyn a současně brzdu, motor je ve vyšších otáčkách, než kdybys tu stejnou zatáčku jel jen citlivě plynem bez brzd. No a vyšší otáčky značí lepší výjezd ze zatáčky, bo víc výkonu a víc sepnutá spojka ... a pokud to umíš, tak ani tu brzdu nepřehřeješ, ale samozřejmě mechoši musí řív měnit brzdové obložení, což provoz prodražuje a v půjčovnách se na to hledí, aby provoz byl co nejlevnější