Jak jezdit na motokárách co nejrychleji ?

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod hodas 17. 4. 2008 20:55

Časem nás čeká s kamarády víceboj a jednou jeho disciplínou jsou i motokáry. Jsou to nějaké turistické bez spojky, jen brzda a plyn a nic moc výkon (parametry nevím).
No a mě jde o to, jak má vypadat správná "technika jízdy" jak se najíždí do vracečky, jak do pravoúhlé zatáčky, kdy brzdit, kdy plyn.... a tak, zkrátka abych měl co nejlepší čas :-)
Jezdím už nějaký čas, s běžnými auty mám najeto cca 150 tis km, ale víceméně jsem běžný uživatel, nejsem závodník... kterými se to tu jen hemží :-)
Tak kdo byste poradil ?

Díkec
Pořád se něco děje . . . .
hodas
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 17. 4. 2008 21:31

hodas píše:Časem nás čeká s kamarády víceboj a jednou jeho disciplínou jsou i motokáry. Jsou to nějaké turistické bez spojky, jen brzda a plyn a nic moc výkon (parametry nevím).
No a mě jde o to, jak má vypadat správná "technika jízdy" jak se najíždí do vracečky, jak do pravoúhlé zatáčky, kdy brzdit, kdy plyn.... a tak, zkrátka abych měl co nejlepší čas :-)
Jezdím už nějaký čas, s běžnými auty mám najeto cca 150 tis km, ale víceméně jsem běžný uživatel, nejsem závodník... kterými se to tu jen hemží :-)
Tak kdo byste poradil ?

Díkec



poradil bych trenovat a hubnout :roll:
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koby 17. 4. 2008 21:34

heh :) promin, ale musim se trošku usmívat potom co jsem dočetl tvuj dotaz :)

předpokládám, že si někdy videl nějaký závody aspon televizi a už jenom podle toho musíš videt jak má má hodne zhruba vypadat prubeh projetí zatáčky... Neberme ted, že hedn za ní bude jiná, to je o citu a o zkoušení a o logice hlavně...

kdy brzdit, kdy plyn, tot otázka, to záleží vždy na situaci.. to se nedá takhle říct, u motokáry... že začneš brzdit před zatáčkou je snad jasný, a pak je docela dobrý a rychlý projíždet zatáčku pod plynem.. když ho dáš moc, tak to naopak zpomaluje.. když málo tak seš taky pomalej... to chce všechno vyzkoušet...

atdatd... myslim že to chce vyzkoušet...

Nepředpokládám, že seš tak "blbej", že pravouhlou zatáčku budeš vyloženě kopírovat její vnitřní profil.. :D
Mazda MX5 NC1 2.0i expression - Bilstein podvozek, samosvor LSD, 6kvalt, xenony, Bose sound, Keyless systém, kůže + výhřev atd.. = opravdová RADOST Z JÍZDY
Koby
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OS 17. 4. 2008 22:42

A když máš 100 Kg, tak už ti toho moc nepomůže. :D
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod Goggy 17. 4. 2008 22:54

Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ota 17. 4. 2008 23:09

Koby: Jenze na motokarach s technikou jizdy autem moc nepochodis. Kara ma svoje specifika, treba nebrzdi predni naprava, ale zadni, tudiz pro maximalizaci brzdneho ucinku pred zatackou se brzdi jizdou bokem. Obecne se da rici, ze je potreba jezdit pomerne dost razantne. A samozrejme hmotnost rozhoduje, na rovince mi ujizdi i holky, protoze vazi pulku :-).
Ota
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Sherman 17. 4. 2008 23:34

Neprojizdet zatacky bokem.... Sice je to prca, ale casomira je sfina.
Sem silenej a ničemu nerozumim...
Sherman
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 4. 2008 23:38

hodas píše:Tak kdo byste poradil ?

To musíš mít od Boha, třeba jako já nebo Michael Schumacher.
už nemám žádnou Mazdu :(
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hodas 18. 4. 2008 07:47

Koby píše:heh :) promin, ale musim se trošku usmívat potom co jsem dočetl tvuj dotaz :)

předpokládám, že si někdy videl nějaký závody aspon televizi a už jenom podle toho musíš videt jak má má hodne zhruba vypadat prubeh projetí zatáčky... Neberme ted, že hedn za ní bude jiná, to je o citu a o zkoušení a o logice hlavně...

kdy brzdit, kdy plyn, tot otázka, to záleží vždy na situaci.. to se nedá takhle říct, u motokáry... že začneš brzdit před zatáčkou je snad jasný, a pak je docela dobrý a rychlý projíždet zatáčku pod plynem.. když ho dáš moc, tak to naopak zpomaluje.. když málo tak seš taky pomalej... to chce všechno vyzkoušet...

atdatd... myslim že to chce vyzkoušet...

Nepředpokládám, že seš tak "blbej", že pravouhlou zatáčku budeš vyloženě kopírovat její vnitřní profil.. :D



Možná jsem to napsal nevhodně, ale blbej snad úplně nebudu :-)

Hele jde o to, že autem si jsem celkem jistej, dokážu jezdit i celkem dost rychle, kamarádovo táta jezdil závody do vrchu, občas jsem se s ním svezl i jsem řídil, používám občas meziplyn když mám náladu blbnout, zkrátka něco málo vím. Jak říkám, na auto a moje využití až až...

Ale právě motokáry jsou něco jiného, jak psal Ota, brzdí zadní náprava, takže je to cca jako když to beru ručkou. Navíc výkon těchle mrch pro běžné lidi je dost malý, takže každá chyba v zatáčce je pak po výjezdu na rovinku asi hned znát, protože sice nejsem hroch, ale cca 187cm a 88kg je prostě víc, než když má někdo těch kil 60....

Píšeš jezdit zatáčku pod plynem, chápu to dobře tak, že se najednou brzdí i dává plyn ? Nemám s tím problém, u auta to umím, ale tady u motokár to jde taky ? Není tam nějaké umezení že když mačkám brzdu, plyn nefunguje ? U některých aut jsem se s tím setkal... na jakou nápravu má vůbec motokára náhon ?
Pořád se něco děje . . . .
hodas
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 18. 4. 2008 08:02

- hlavne zadne drifty, to brzdi, vse jezdit maximalne hladce a jiste
- rovinky plny plyn a pak maximalni brzdeni. Diky brzdene pouze zadni naprave bude mit zadek tendenci vybocovat, je to treba rovnat volantem, je to proste treba natrenovat.
- zatacky v klidu na stopu, jako u zadokolky a ve vyjezdu plyn kotel a hura do dali.
- u motokar se da davat plyn i brzdit zaroven a da se to v nekterych pasazich vyuzivat. Ale uvedom si, ze pokud tak budes jezdit vice (ono je to od obsluhy zakazane) tak tu brzdu uvaris a nebude ti brzdit vubec.
- prvni kolo-dve se snaz maximalne zahrat gumy, napr. se to snaz utrhnout, jed s prokluzem apod.
- jinak na teorii ze zavodu do vrchu zapomen, motokary jsou o necem uplne jinem, uz jen z principu razeni, brzdeni apod. zde nevyuzijes nic z toho (meziplyny apod.).
- proste nejlepsi mas si do toho sednout, projet se, zkusit si co se stane kdyz... a uvidis, jake se to chova.



Ale reknu ti jednu vec, na bezne motorkare ti udela 10 kilo vahy navic vuci souperi ztratu tak 20% vykonu. V dobach, kdy jsem vazil 75-80 kilo, jsem jednu trat daval okolo 33 s, dnes pri vaze 100 kg to davam za 37 s :) Vyborne je sledovat rovinky, kdy mi kazdy ujede a v zatackach se to proste dohant neda, protoze pri vyjezdu ti chybi stava. Takze pokud jsi nejaky tlustoch, nepomuze ti vubec nic.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JoKo_ 18. 4. 2008 08:10

kedysi som bol som na motokarach a predomnou jazdil andrej studenic. trosku som ho sledoval. celu trat nedal dole nohu z plynu a len si pribrzdoval pred zakrutami... :tleskani
JoKo_
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hodas 18. 4. 2008 08:12

Radek Ondrášík : Díky za rady, zajdu tam a prubnu co s tím vymyslím... Jinak tlusťoch moc nejsem, spíš atlet 8-) , ale prostě taky něco vážím....
Pořád se něco děje . . . .
hodas
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 18. 4. 2008 08:17

hodas píše:... na jakou nápravu má vůbec motokára náhon ?


:D :D :D
To nemyslíš vážně, žejo :D myslim, že jestli si motokáru někdy viděl, stačil by i obrázek, tak si musíš odpovědět sám...
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod clog 18. 4. 2008 08:20

Hlavně hubni... posledně jsme na motokárách v Dřevíči měli celou dráhu pronajatou na 2 hodiny a ke konci, když už jsme to měli celkem v rukách, jsme jezdili časy téměř přesně seřazené podle hmotnosti :).
clog
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koby 18. 4. 2008 08:22

hodas: nemyslel jsem to tak, že jsi blbej :) kdyžtak sry, ale myslim že si to pochopil.. vše podstatný už tady bylo řečeno, zbytečně nesmykuj, to všechno zpomaluje... to je podle mě základ kterej udělá v radotíne pěkných pár vteřin... když jsem tam začínal, tak sem samozřejmě smykoval jak svině a řikal si, že to nejde projet rychlejc, pak jsem zkusil jedno kolo projet orpavdu bez smyku, resp. s minimálním smykem, ne takovým že se kára zasekne nebo cejtíš jak brzdí. :) a najednou čas asi o 6 vteřin lepší.. ale tam je trat asi 900m dlouhá...
Mazda MX5 NC1 2.0i expression - Bilstein podvozek, samosvor LSD, 6kvalt, xenony, Bose sound, Keyless systém, kůže + výhřev atd.. = opravdová RADOST Z JÍZDY
Koby
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků