Skoro to vypadá, že kdo nemá zadní spojler - křídlo, lopatu - na autě, jako by auto vůbec neměl...
K čemu takový spojler vlastně je? Pokud pomineme módu a lidskou neznalost, dostaneme odpověď o zlepšených jízdních vlastnostech, o tom jak auto dobře "sedí". .
V 95% je to však jen zbožné přání a vlastní sugesce.
Zákony aerodynamiky jsou jednoznačné. Aby takové křídlo vůbec fungovalo, musí být dodržen definovaný profil, musí být upevněno v definované vzdálenosti od kapoty a automobil musí jet alespoň stanovenou minimální rychlostí. Pokud jsou všechny tyto podmínky splněny, pak může mít křídlo nějaký význam. Jinak to je jen ozdoba nebo ostuda auta.
Vliv křídla se začíná projevovat při rychlosti okolo 100 km/h avšak bez praktického významu. Teprve při rychlosti přes 200 km/h se jeho význam může prakticky projevit. Položme si tedy otázku, jak často takto rychle jezdíme či můžeme jezdit, aby se křídlo cenově a z hlediska zhoršené údržby vůbec vyplatilo. Já for president

Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.