Výrobní cena nového auta

Diskuse na témata, která se vůbec netýkají aut

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod bigdoc 14. 4. 2005 10:22

To je hrozně složitá problematika. Náklady se především dělí na pevné a proměnlivé:
- proměnlivé: ty, které souvisí s výrobou konkrétního jednoho kusu auta, tj. vyrobí se = jsou, nevyrobí se = nejsou. Tedy v podstatě to je jenom cena materiálů, energie a práce při výrobě.
- pevné: tam se počítá milión jiných nákladů, které sice s výrobou jednoho konkrétního auta nemají moc společného, ale bez nich to nejde. Například: a) kolik stála fabrika a kolik vyrobí za svůj život aut (aby se to rozpočítalo na kus)? b) kolik stál výzkum a vývoj? c) kolik stojí režie firmy? d) kolik stojí marketing?
- a pak je spousta dalších nákladů: cla a daně, náklady na dopravu, reklamace a záruční opravy
- je pravda, že prodejce má poměrně malý zisk, u levných aut pár procent, u drahých i nízké desítky procent. On si přijde na své zejména při prodeji náhradních dílů a v servisu, kde je marže obrovská.

Takže to takhle moc nejde spočítat. Pokud dotaz směřuje k čistým nákladům (průběžným) na výrobu, tak to bývá okolo třetiny koncové ceny, i méně.
bigdoc
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 14. 4. 2005 10:51

Naklady na vuz lze spocitat naopak velmi snadno. Je to zisk automobilky/ pocet vyrobenych vozu. To je take jedine jednoznacne cislo. Pak se pomoci nakladovych analyz daji spocitat napriklad materialove naklady, mzdove, celkove vyrobni a podobne vztazene na jedno auto. To uz ovsem nejsou presna cisla ani kdyz jsou k dispozici vsechny interni metriky natoz odhady nejakych pisalku mimo firmu.
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod myndel 14. 4. 2005 11:15

dušan : Z každýho auta je jiný zisk. Ot by platilo u automobilky, která by vyráběla jediný auto.
myndel
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Dusan 14. 4. 2005 15:22

Marek_Litzman píše:dušan : Z každýho auta je jiný zisk. Ot by platilo u automobilky, která by vyráběla jediný auto.
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod davees 14. 4. 2005 15:38

to Dusan: zisk automobilky/pocet vyrobenych aut = blbost
Zisk automobilky muze byt totiz tvoren i jinymi aktivitami nez jen vyrobou aut... treba finacni cinnost a zalezi i na burze.
Orientacne se tvuj vztah ale da rozhodne pouzit jen to chce vypocitat vic automobilek a pak to nejak zprumerovat... samozrejme vse v prumerech jak si napsal. Vysledek je ale trosku jiny nez na co se ptal prvni dotaz.
Vysledek = prumery zisk z automobilu = prodejni cena minus celkove naklady
Celkove naklady = vyrobni naklady + ostatni naklady(vyvoj, reklama, reklamace, nezaplacene pohledavky...)
Tvym vzorcem urcis jen CELKOVE nakady NE vyrobni a prave to je i otayka tohoto fora... jake jsou VYROBNI naklady.
Ten prumerny zisk bude nekde mezi 5 az 15 procenty z ceny auta.
davees
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod luk 14. 4. 2005 16:27

Výpočet "výrobních nákladů" není vůbec jednoduchý. Vezměme si pouhé díly - díl (např. motor) může vyrobit automobilka sama, její dceřiná společnost anebo někdo úplně cizí.

Když se kupuje úplně zvenku, je to jasné - použije se pořizovací cena. Jak je to ale v případě, že se díl vyrábí přímo v automobilce, jak se to má počítat? Cena výroby dílu má být součástí ceny vozu, anebo se to oddělí a pak se počítá cena dílu samostatně (a ta může být třeba úplně jiná)? To totiž vůbec není jednoduché, záleží na vnitřní struktuře firmy, metodice vnitropodnikového účetnictví atd.
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ##_## 25. 12. 2008 02:59

Přesně tak!
##_##

Odeslat příspěvekod papluh 25. 12. 2008 04:32

Nie je to cena auta, ale ... ked sa robili porovnania fabrik na montaz opel insignia/saab 9-5 cena Russelheim vs Trollhattan bola 22000 vs 20000 Svedskych korun za kus. V tom by mala byt cena za pracu a energie. Nie je v tom cena za technologie, diely, vyskum,....
papluh
Nováček

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků