Je to dlouhé sorry, odpovězte jen na co chcete, děkuji .
Vyjetí autobusu ze zastávky:
1) Vyjetí autobusu (a trolejbusu, tramvaje…) ze zastávky musím umožnit zpomalením jízdy i až úplným zastavením vozidla… Stalo se mi ale během jízd v autoškole, že autobus stál v zastávce, NEblikal ještě blinker (levý), že by chtěl vyjíždět, tak jsem jel dál podél autobusu ve svém pruhu, ale v momentě kdy jsem byl už vedle autobusu (byť teprve u jeho zadku), tak autobus začal blikat že bude vyjížděť… Nevěděl jsem teď co dělat, protože už jsem jel (možná ale ani ne rychle), ale prostě měl jsem strach najednou takto „rychle“ začít brzdit, aby do nás někdo nevrazil vzadu (nevím ale ani jestli tam někdo byl) anebo abych nezastavil přímo před předkem autobusu a nebránil mu tak vyjet, prostě z mého pohledu když už jsem vedle autobusu (byť teprve u jeho zadku), už je moc pozdě brzdit (podobně jako na žluté na semaforu když už jsem moc blízko) a tak jsem to prostě projel… Instruktor cosi říkal ale nepochopil jsem to jestli je to takto dobře nebo špatně… Prostě i když jsem už vedle autobusu a on TEPRVE začíná blikat, tak se musím snažit brzdit…? To podle mě ne, ne..? Když už jsem vedle něj tak to mám prostě projet…??
Spojka:
2) Musím pouštět spojku úplně při podřazování, když chci ještě dále podřadit ještě o jeden stupeň dolů (nebo začít brzdit)? Např. jedu městem na 3. Vidím s „dostatečným“ předstihem přechod a chodce že bude přecházet, sundám nohu z plynu, zcela sešlápnu spojku, podřadím z 3 na 2 a rychle pustím spojku do bodu záběru, tedy jen cca DO POLOVINY dráhy spojky… Auto začíná brzdit motorem, v bodu záběru (kdy auto zpomaluje bržděním motorem) spojku („v půlce její dráhy“) držím třeba co já vím 2 vteřiny… Pak se ale rozhodnu že to takto nedobrzdím a chci úplně zastavit (nebo podřadit na 1 třeba), musím spojku z toho bodu záběru napřed ÚPLNĚ pustit nahoru a teprve potom ZNOVU sešlápnout a brzdit brzdou…? Nebo spojku nemusím vůbec zcela pouštět a prostě ji jen Z TOHO BODU ZÁBĚRU (polovina dráhy spojky) opět zcela sešlápnu do podlahy a začnu brzdit brzdou do úplného zastavení…? Podle mě spojku nemusím vůbec zcela pouštět ne…? Stačí z toho bodu záběru ji zase sešlápnout úplně dolů a pak brzdit (nebo případně podřazovat na ještě nižší stupen), pouštět ji zcela vůbec nemusím?
Jak mám vědět že jsem na hlavní na určitých úsecích?:
3) Jak mám někdy vědět, že jsem na hlavní? Jezdil jsem a na některých ulicích před křižovatkou vůbec neviděl značku „hlavní pozemní komunikace“ a tak zpomaloval a díval se doprava (kde byla silnice), jestli tam něco nejede – protože jsem předpokládal že se tady dává přednost zprava (protože jsem neviděl žádnou značku „hlavní pozemní komunikace“ ) a instruktor mi říkal co to dělám a co plaším, že mám zbytečné nervy a stresuju se a zbytečně zatěžuju hlavu, protože tady je přece hlavní, tak nemusím zpomalovat a hledět doprava. Myslel jsem, že jsem značku „hlavní komunikace“ jen přehlídl, ale teď jsem se díval na panorama mapy.cz a prostě tam žádná značka není…(!?). Jak to mám tedy odhadnout na takových místech (možná podle zadku trojůhelníkové značky „vedlejší pozemní komunikace“ někde u silnice vpravo, ale jsem začátečník a dělá mi problémy sledovat i značky určené pro mě, pro můj směr jízdy, natož abych ještě pohledem hledal někde jinde jestli tam náhodou není značka vedlejší… Jak mám tedy poznat na takových místech, že jsem na hlavní…? Proč tam ta značka není? To chtějí ušetřit na jedné značce nebo co…? Jak to vědět a řešit tyto situace? Prostě zpomalovat a předpokládat že je tam přednost zprava…?
Např. jde o tento úsek:
https://mapy.cz/zakladni?pid=101977901& ... z=18&ovl=8
Já tam nikde žádnou značku „hlavní pozemní komunikace“ nevidím…??