od ace2 11. 1. 2025 21:27
Ten cloud by měl přesně jak řečeno jako doplněk. Lepší než hledat letadlo někde uprostřed oceánu v 3km hloubce, nebo uplně bez tucha kde je. Něco by tam bylo pro začátek co by se stihlo odeslat. Jsou to jen data - číselné hodnoty, takže na přenos žádná zátěž a klidně by to mohlo posílat třeba každý x interval v balíčku. Stejně ten datalink vypadává sem tam. V samotném zapisovači at je pak zbytek až ho někde najdou.
Nouzová baterka vydrží minimálně 30 minut. Popravdě že na ní nejsou napojený zapisovače je pro mě taky novinka až v souvislosti s touhle nehodou. Evidentně už to pravidlo bylo změněno v roce 2010, ale už postavený letadla mají udajně vyjimku až do roku 2025.
No ty 4 minuty poslední budou stejně jen zápas o život s výsledkem který byl beztak zadokumentovaný. Jaka byla příčina tam patrně bude i bez těch posledních 4 minutách.
Co mě nicméně trochu zaráží že udajně když přistával tak sežral ptáka, a rozhodl se přerušit přistání. Což se sem tam cvičí na simulátoru a obecné doporučení je pokračovat v přistání. Letadlo je zpravila happy na přiblížení, klesá a závada i kritická na motoru nepředstavuje žádný zásadní výkonnostní problém. Pokud je letadlo řiditelné tak je lepší pokračovat v přistání i když motor hoří a vyřešit to až po přistání.
Naposledy upravil
ace2 dne 11. 1. 2025 21:32, celkově upraveno 1