Preferujete nějakou leteckou společnost? (letecky koutek)

Diskuse na témata, která se vůbec netýkají aut

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod ale 14. 6. 2025 19:11

Tak to v tom případě musí být pravda.
C220d (S206)
ale
šek
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goesson 14. 6. 2025 19:50

uz je venku i zaznam jak se ten typek z 11a zachranil

https://www.facebook.com/share/r/18sx7K ... tid=wwXIfr
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod MELLO 14. 6. 2025 19:55

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 14. 6. 2025 20:06

:D
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 14. 6. 2025 21:04

glider píše:Novy cas pisal to iste

A co říká Andor Šándor?
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod ace2 14. 6. 2025 21:28

fricoolinek2 píše:
"Odborníci spekulují, že letadlo možná nedosáhlo dostatečného tahu kvůli chybné konfiguraci nebo chybným údajům o hmotnosti."


https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... s#cxrecs_s

Školy nemám, ale když už se to vzneslo, neměl by být tah dostatečnej - i s ohledem na to, že každá vteřina ve vzduchu dobrá - jde nahoru výška nebo rychlost, resp. zpravidla obojí. I kdyby ty motory jely na málo, tak nestačilo by jen snížit úhel stoupání? Resp. kdyby tam bylo i lehké přetažení úhlu stoupání, tak nemělo by při poklesu to letadlo okamžitě zase nabrat rychlost, vztlak a pak už to jen narovnat, resp. nastavit do třeba 1° stoupání?

Mi by nejvíc dávalo smysl, že pár vteřin po startu chcíply oba motory.

BTW: Před dosažením V1 moderní letadlo upozorní, že křivka akcelerace je slabá? Resp. pilot by to měl poznat i prostým okem a zadkem, že to netáhne? Tj. není tolik vtažen do sesle, neubíhají tak rychle pruhy ranveje.

A on vzletový výkon není vždy stejný (90%?) a při nízké zátěži se i dá nižší?



Tak tohle se historicky několikrát stalo. Většinou se chyba stává tak, že omylem vloží do navigačního počítače "zero fuel weight" místo "take-off weight" prostě si spleteš čísla z nákladového listu. Samozřejmě jsou na to kontrolní mechanismy a postupy aby se tak nestalo. Kromě různých křížových kontrol čísel musí tyto kritické údaje do počítače dávat posádka ve dvou. Jeden to tam dává a druhý ho kontroluje. Navíc mám pocit že ty nové mašiny mají pole s Take-Off weight zablokovaný na insert. 777 to tak měla, šla zadat jen ZFW protože Boeing ví co s tím za kosmonauty lítá tak jim to radši vypnul.

Samozřejmě, spěch, spěch, rychle rychle a může se to stát. Historicky se to stalo několikrát.

Problém je že pak vzlet takhle nevypadá. Letadlo se rozjede pomalu, většinou posádka na konci dráhy zjistí že nějak nevychází délka dráhy a začne za to tahat aby to letadlo donutila vzlétnou. Když náhodou neodře ocas a nějak se vznese tak hned spadne za dráhou protože se nedostane z přízemního efektu. No a co je nejdůležitější je to že fungují motory a samozřejmě se dá přiložit na plný výkon a při troše štěstí to urveš na výkonu. Pak si myslím že z psychologického hlediska když něco posereš tak nebudeš volat Mayday. Tady co jsem se nezaručeně dočetl tak hlásil mayday a že nemá výkon.

Jak vypadá vzlet se špatně zadanou váhou je tady:


jak je vidět tak ten vzlet vypadá úplně jinak. Ten indický dream se odlepil a vystoupal do 150 metrů řekl bych standardně.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 14. 6. 2025 21:47

Njn
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goesson 15. 6. 2025 07:44

aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod MELLO 15. 6. 2025 07:53

Počkám si na oficiální závěr.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 15. 6. 2025 07:54

Takze nakupit akcie 8-)
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 15. 6. 2025 08:14

ten frajer z 11A otevřel nouzák ještě za letu! Tak to je borec tvl

Shrnutí:
Ano, existuje reálné video, které ukazuje odlétající kus trupu—pravděpodobně emergency exit, kterým přeživší unikl.
Odtud pramení naděje, že Ramesh využil právě tento výstup, když letoun narazil a explodoval.
Pokud chceš, mohu ti sestavit klíčové screenshoty nebo provést analýzu z různých úhlů – stačí říct!


Naposledy upravil Moucha dne 15. 6. 2025 08:23, celkově upraveno 1
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 15. 6. 2025 08:18

Goesson píše:a je to doma. adblue a klapky

https://cnn.iprima.cz/expert-popsal-fat ... .sznhp.box

že se pořád vyjadřují a ignorují fakta, fakta jsou, že pilot křičel do vysílačky, že přišli o motory. To je jediná známá věc která všechny ty omyly vyvrací
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goesson 15. 6. 2025 08:23

evlo?
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod JardaB 15. 6. 2025 08:35

Jestli jsou ale na kvalitnim videu zatazene klapky, tak to je opravdu divne - nemohli piloti zamenit pocitove vliv zatazenych klapek za ztratu tahu? Jak psali, ze to byli zkuseni piloti, tak mi to prijde jeste divnejsi... I kdyz cinnosti provadene rutinne bez premysleni mohou byt zakerne, to znam, uz jsem na zahrade naboural 2 auta o necekanou prekazku :D
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 15. 6. 2025 08:58

MELLO píše:Počkám si na oficiální závěr.

Též
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků