Preferujete nějakou leteckou společnost? (letecky koutek)

Diskuse na témata, která se vůbec netýkají aut

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Lukas063 13. 6. 2025 20:22

Díky za aceho a jeho postřehy a rozborky...dost zajímavé informace
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ale 13. 6. 2025 20:30

ace2 píše:Mě vážně moc nenapadá žádná známá teorie která by zapříčinila interní technické selhání 2 motorů ve stejný okamžik.

Jak to je v tom vtipu o policajtech - je to proudové letadlo, ne? Tak patrně vypli proud :)
C220d (S206)
ale
šek
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 13. 6. 2025 20:37

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod podikk 14. 6. 2025 06:28

ace2 píše:

Mě vážně moc nenapadá žádná známá teorie která by zapříčinila interní technické selhání 2 motorů ve stejný okamžik. Taky by bylo divný kdyby se to za těch 11 let nebo kolik ta 787 lítá někde nevyskytlo.

Pak zbejvá fakt to AdBlue v palivu.


https://simpleflying.com/ana-dual-engin ... n-landing/
podikk
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pachol 14. 6. 2025 07:02

Motory Rolls, víme, teď jsou GE.
Pachol
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jose85 14. 6. 2025 11:14

Jestli v tom někdo najde pakistánskou stopu, bude ještě veselo... :-|
Jose85
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Goesson 14. 6. 2025 11:16

a koukam ze konspiratori uz jedou
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán


Odeslat příspěvekod MELLO 14. 6. 2025 11:45

Goesson píše:a koukam ze konspiratori uz jedou

Bude *****.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 14. 6. 2025 15:33

"Odborníci spekulují, že letadlo možná nedosáhlo dostatečného tahu kvůli chybné konfiguraci nebo chybným údajům o hmotnosti."


https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... s#cxrecs_s

Školy nemám, ale když už se to vzneslo, neměl by být tah dostatečnej - i s ohledem na to, že každá vteřina ve vzduchu dobrá - jde nahoru výška nebo rychlost, resp. zpravidla obojí. I kdyby ty motory jely na málo, tak nestačilo by jen snížit úhel stoupání? Resp. kdyby tam bylo i lehké přetažení úhlu stoupání, tak nemělo by při poklesu to letadlo okamžitě zase nabrat rychlost, vztlak a pak už to jen narovnat, resp. nastavit do třeba 1° stoupání?

Mi by nejvíc dávalo smysl, že pár vteřin po startu chcíply oba motory.

BTW: Před dosažením V1 moderní letadlo upozorní, že křivka akcelerace je slabá? Resp. pilot by to měl poznat i prostým okem a zadkem, že to netáhne? Tj. není tolik vtažen do sesle, neubíhají tak rychle pruhy ranveje.

A on vzletový výkon není vždy stejný (90%?) a při nízké zátěži se i dá nižší?
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 14. 6. 2025 16:00

Spekuluješ
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 14. 6. 2025 16:13

Existujuje někdo, kdo rozezná Dreamliner od A350 a nešpekuluje?

Letecká doprava je bezpečná proto, že když se letadlo odlepí od země, tak pak letí a než že za 20 vteřin žuchne. Zvlášť, pokud mu nehoří ani motory, ani neni v okolí někdo se střelou země-vzduch.
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 14. 6. 2025 16:30

No totok
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 14. 6. 2025 18:48

Ano, podle článku The Guardian vyšetřovatelé vyloučili možnost střetu s ptákem (bird strike) jako hlavní příčinu nehody. V oblasti nebyly nalezeny žádné důkazy o nárazu ptáků do motorů nebo trupu. Soustředí se tedy hlavně na mechanické faktory a možnou chybu v konfiguraci letadla při vzletu.
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 14. 6. 2025 19:07

Novy cas pisal to iste
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků