Preferujete nějakou leteckou společnost? (letecky koutek)

Diskuse na témata, která se vůbec netýkají aut

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod ace2 13. 5. 2025 22:31

Tak Turci jsou stejně borci..


Funny” story a few days ago in Belgrade�

An Airbus 320 from Turkish airlines landed and did a tail strike.
Grounded!

Turkish airlines sent at other Airbus to pick up the passengers…
Hard landing, Grounded!!

A aby to nebylo málo, tak další tail strike se jim povedlo vytvořit v Dublinu. Holt letadlo není jak Instagram reel
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ale 14. 5. 2025 06:17

ace2 píše:Holt letadlo není jak Instagram reel

A řekl jim to někdo? :)
C220d (S206)
ale
šek
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.III 14. 5. 2025 06:43

No co, přinýtuje se kus aluminiovýho plechu a letí se dál...
Bývalý místopředseda ruské centrální banky:
"V pondělí dojde na měnovém trhu ke katastrofě"
Jouda.III
Komunistobijec

Odeslat příspěvekod JardaB 14. 5. 2025 07:17

Pridelat tam radsi gumovej puk :D
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 14. 5. 2025 07:40

nebo kolečko :D

některý letadla, včetně Airbusu mají jakési elektronické systémy které tomu mají zabránit, nicméně jak je vidět někteří kolegové mají dost talentu aby na ně i systém byl krátký.

Na školení jsem se třeba dozvěděl že je více méně vyloučený udělat tail strike na 777, že si to elektronika pohlídá a zasáhne.... pak jsem viděl někde v Milánu jak tahaj u 777 zadek po zemi, nechápu :D

Airbus má taky nějakou logiku, která by tomu měla zabránit.

Podle mě, tohle asi vzniklo tak, že turecký topgun asi nechápal, že když přerušuje přistání a je těsně na dráhou tak to nemůže poslat prudce nahoru, protože pošle ocas proti dráze, což bych řekl se stalo přesně v tomhle případě. Chudák dobře fungující letadlo si to nezasloužilo...
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goesson 14. 5. 2025 08:11

vsak to se akorat prenytuke a je to
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod saabik 14. 5. 2025 08:20

Nechte toho. Poletím s Turkama do Panamy, tak mi takovýhle storýčka na těšení moc nepřidaj. :-(
Alpina B3 Touring 2023

Všichni skončíme u Porsche.
saabik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 14. 5. 2025 09:09

JardaB píše:Pridelat tam radsi gumovej puk :D

Jo!
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod ace2 14. 5. 2025 10:08

to letadla mají, některá. Jmenuje to "tailskid" problém je v tom že ten tailskid není všude a někteří talenti dokáží trefit ocas, tak že to jde mimo ten tailskid...

když si najmeš klauny, tak se nesmíš divit že máš cirkus...

když vidím ty výkony některých na simulátorech, tak bych je vyhazoval ne jenom z přezkoušení, ale z oboru, protože některý jedinci nemají žádný talent ani cit pro letadlo.

Chápu že někdo odře ocas na 737, protože ta nemá žádnou ochranu (kromě toho vašeho puku) ale odřít ocas na Airbusu který se řídi fly-by-wire takže to ovládáš jen zápěstím a nemusíš se s tím prát jak na 737 a ještě přes ty ochrany už není chyba, ale naprostý necit a nepochopení principu letu.

Pro představu odřít ocas znamená mít úhel při přistání/vzletu přes 11 stupnů, s tím že kratší varianty těch modelů mají ty úhly ještě lepší. A zrovna při přistání kdy ten úhel bude já nevím 3 stupně, tak i průměrná opice tak nějak podvědomě cítí že úhel 10+ stupnů je ASI něco divně a ASI by se s tím mělo něco dělat.

Chápu nějaký *****ý počasí, kdy to fouká, je střih větru a prostě to s letadlem šlehne o dráhu. Ale to počasí v Praze bylo naprosto bez problémů.

Co pozoruju tak za posledních 10 let se kvalita lidí v oboru hodně snížila a pozoruji to u všech. Někteří podle mě nemají v letadla co pohledávat. Taková klasická korporátní věc. CEO rozhodne o budgetu na výplaty, HR se snaží za to sehnat cokoliv co je na trhu a má legální papíry aby splnilo targety. Předhodí to training departmentu a ty se ty opice snaží vycvičit. Když to nejde, tak se to protlačí. Byl jsem svědkem kdy examinátor radši někomu dá přezkoušení aby neměl problém s training managementem proč failuje lidi a training management nemusel vysvětlovat proč vyhazuje lidi, když ví že jinak plánovači nepokryjou lidma lety. A to ještě existuje něco jako externí examinátoři, který si firmy na to přezkoušení objednávají. Většinou piloti v důchodu, nebo to mají jako brigádu a když jim budou failovat posádky tak si je nebudou firmy objednávat :D prostě z toho začíná být celkem solidní shitshow. A čím menší a divnější firma tím horší. To vidím u nás, minimálně třetinu bych vyhodil pro nepoužitelnost a další třetině bych dal čočku aby se něco naučila.

A tahle to pak dopadá. Ideálně když se dva talenti sejdou na jednom letu. Kdybych byl examinátorem já bych to sekal jednoho za druhým. :D
Naposledy upravil ace2 dne 14. 5. 2025 10:12, celkově upraveno 1
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 14. 5. 2025 10:10

smutné
už nemám žádnou Mazdu :(
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 14. 5. 2025 10:12

Na kvalitu lidí ale běží stesky všude. V jiných oborech je to podobné.
Ale zase, nějak ty nováčky je potřeba dostat za volant/knipl, a akceptovat nějakou míru chybovosti. Oni se to pak už naučí. Éro se opraví, pojišťovna to zaplatí z povka, a když tu chybu neudělají znovu, tak asi cajk.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 14. 5. 2025 10:20

Blbý je když čtu reporty tak i piloti velkých a dobrých společností vymyslí někdy věci že si říkáš proč proboha. Podle mě top experti v bizarnostech jsou asi posádky Air France z těch legacy firem. Naopak bych řekl že firma kde moc problémů nevzniká je evidentně asi Lufthansa. Což v rámci jejich přijímacích kritérií se evidentně odrazilo na kvalitě těch lidí.

Kupodivu to dobře drží na uzdě i Ryanair. Tam sice lítá kde kdo, nicméně mají dost striktní způsob výcviků, přezkoušení a tvrdě vyžadují od lidech být standardizován na firemní postupu a to se jim pozitivně promítá do bezpečnosti i přes jejich obtížný provoz.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 14. 5. 2025 10:31

ace2 píše:... Kdybych byl examinátorem já bych to sekal jednoho za druhým. :D

Takže máš další kariérní postup jasný?
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod ace2 14. 5. 2025 10:33

yndezit píše:Na kvalitu lidí ale běží stesky všude. V jiných oborech je to podobné.
Ale zase, nějak ty nováčky je potřeba dostat za volant/knipl, a akceptovat nějakou míru chybovosti. Oni se to pak už naučí. Éro se opraví, pojišťovna to zaplatí z povka, a když tu chybu neudělají znovu, tak asi cajk.


Jenže pak vznikají takové věci jako nedávno ve Vilniusu..
https://www.youtube.com/watch?v=xw6kdQFcufg

2 experti v kokpitu.... jeden klaun vypnul hydrauliku místo zapnutí ohřevu křídel proti námraze ... pak na dával páku klapek na přistávání, nicméně bez HYD se klapku nehnou a druhej klaun zpomaloval tak dlouho až letadlo přešlo do pádu. O tom že se jim bez HYD vypnul autopilot a letadlo je varovalo že HYD nemají jim nevadilo pokračovat v přistání až do pádu :D A to nemluvím o tom že to letadlo ještě na finále letělo nějakou nesmyslnou rychlou rychlostí a nechtělo zpomalovat.

To letadlo jim dávalo tolik šancí se zamyslet... ne prostě ne :D Tak jako jak chceš vycvičit někoho kdo nemá ani kognitivní schopnosti vyhodnotit nebezpečí
Naposledy upravil ace2 dne 14. 5. 2025 10:40, celkově upraveno 1
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 14. 5. 2025 10:40

puk123 píše:
ace2 píše:... Kdybych byl examinátorem já bych to sekal jednoho za druhým. :D

Takže máš další kariérní postup jasný?


Uvidíme co se stane tohle léto. Jsou nějaké indicie. Jenom přemýšlím jestli zůstat někde kde je jednooký králem, nebo se odjebat do nějakého značkového korporátu. Aktuálně jsem v módu, že vyhodnocují nabídky a čekám kdo s čím přijde.

V korporátu se budu nudit. V tom našem cirkusu mě to sice letecky i life stylově baví, ale představa že budu lítat s těma našema talentama a budou mi to kazit mě moc neba. Já chci v letadle v klidu spát a ne brát někomu řízení protože to sere.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků