to letadla mají, některá. Jmenuje to "tailskid" problém je v tom že ten tailskid není všude a někteří talenti dokáží trefit ocas, tak že to jde mimo ten tailskid...
když si najmeš klauny, tak se nesmíš divit že máš cirkus...
když vidím ty výkony některých na simulátorech, tak bych je vyhazoval ne jenom z přezkoušení, ale z oboru, protože některý jedinci nemají žádný talent ani cit pro letadlo.
Chápu že někdo odře ocas na 737, protože ta nemá žádnou ochranu (kromě toho vašeho puku) ale odřít ocas na Airbusu který se řídi fly-by-wire takže to ovládáš jen zápěstím a nemusíš se s tím prát jak na 737 a ještě přes ty ochrany už není chyba, ale naprostý necit a nepochopení principu letu.
Pro představu odřít ocas znamená mít úhel při přistání/vzletu přes 11 stupnů, s tím že kratší varianty těch modelů mají ty úhly ještě lepší. A zrovna při přistání kdy ten úhel bude já nevím 3 stupně, tak i průměrná opice tak nějak podvědomě cítí že úhel 10+ stupnů je ASI něco divně a ASI by se s tím mělo něco dělat.
Chápu nějaký *****ý počasí, kdy to fouká, je střih větru a prostě to s letadlem šlehne o dráhu. Ale to počasí v Praze bylo naprosto bez problémů.
Co pozoruju tak za posledních 10 let se kvalita lidí v oboru hodně snížila a pozoruji to u všech. Někteří podle mě nemají v letadla co pohledávat. Taková klasická korporátní věc. CEO rozhodne o budgetu na výplaty, HR se snaží za to sehnat cokoliv co je na trhu a má legální papíry aby splnilo targety. Předhodí to training departmentu a ty se ty opice snaží vycvičit. Když to nejde, tak se to protlačí. Byl jsem svědkem kdy examinátor radši někomu dá přezkoušení aby neměl problém s training managementem proč failuje lidi a training management nemusel vysvětlovat proč vyhazuje lidi, když ví že jinak plánovači nepokryjou lidma lety. A to ještě existuje něco jako externí examinátoři, který si firmy na to přezkoušení objednávají. Většinou piloti v důchodu, nebo to mají jako brigádu a když jim budou failovat posádky tak si je nebudou firmy objednávat

prostě z toho začíná být celkem solidní shitshow. A čím menší a divnější firma tím horší. To vidím u nás, minimálně třetinu bych vyhodil pro nepoužitelnost a další třetině bych dal čočku aby se něco naučila.
A tahle to pak dopadá. Ideálně když se dva talenti sejdou na jednom letu. Kdybych byl examinátorem já bych to sekal jednoho za druhým.
