Kupa jazdeneho Alfa Romeo 156 - na co si davat pozor?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod KubaPa 11. 11. 2007 16:45

No jo, ale když si zkombinuješ nepraktičnost s nároky na servis, šel bys do toho i niiiovými požadavky?
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 11. 11. 2007 16:58

ja nevim
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod niio 11. 11. 2007 17:49

Vdaka za pripomienky.
- Olej kontrolujem pravidelne (1x mesacne) + vsetky ostatne kvapaliny.
- Technicky som zdatny, opravil som na aute vsetko co sa pokazilo a co bolo mozne rozobrat a vymenit.
- Na servise nesetrim, pytal som sa na tie veci preto, ze napriklad, ak by tie sviecky Bosh napriklad len znizili vykon auta a mali nizsiu zivotnost a inac by autu neublizili, tak by som ich tam v pripade financnej nudze dal. Inac davam vsetko kvalitne veci co sa tyka servisu. A ten servis by teda mohol stat tych 20tis a mal by som mat pokoj na 60tis km (olej 10tis km alebo 1rok), co by mi malo stacit uplne az kym to auto nepredam, alebo nie?
- Co znamena jezdit Klobouka? Na 80% jazdim a rozbieham sa rovnako ako ostatni vodici, na 10% agresivnejsie a 10% s jemnou nohou na plyne. V meste rychlost dodrziavam (zvyknuty som jazdit 60km/hod na 5tom prev. stupni ale nie je problem jazdit aj na 4ke, pripadne auto drzat v otackach, ktore ma najradsej - to pre tych, co by mali pripomienky). Ak prekracujem rychlost, tak o nejakych 10-20km mimo mesta. Inac na kruhacoch spomalujem minimalne, vacsinou sa daju preletiet 60tkou. Snazim sa jazdit plynulo....
- chyby na aute odhalim hned, ako je to citit alebo pocut, alebo ked blikne kontrolka, pravidelne (4x do roka) kontrolujem podvozok aj ramena, karoseriu, rozvody, poloosi, potrubia. Pozeram sa, kde sa ukazuje hrdza a podobne. Tankujem na shellke Vpower (teda budem tankovat) vzdy v nedelu je o korunu lacnejsi.
Na aute chodim hlavne po meste (70%), pripadne do roboty 15km mimo mesta. Chcel by som s nim ist v lete na dovolenku k moru, chodievam este snowboardovat do velkych stredisk, kde je lahky pristup autom, preto som sa pytal na velky kufor, bolo by dobre, keby sa tam zmestil snowboard krizom (max 170cm) ....
AMD X2 5000+ BE 2.6@3.1,ASUS EAH3870 512DDR4 890/1196,ASUS M3A AMD770FX,Samsung 16MB 250GB HD252HJ + 32MB 1TB HD103UJ ,WD320GB 7200rpm USB2.0, 4x2GB DDR2 800MHz, LG 20" LCD L204WT-BF 5ms 1680x1050,Artic freezer pro64,Fortron 400W Blue storm II
niio
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 11. 11. 2007 18:01

Ten snowboard do kufru 156ky nevleze určitě, já ho do Mazdy narval tak tak, a to mám kufřisko skoro jak legendární Octavia :)
už nemám žádnou Mazdu :(
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 11. 11. 2007 18:04

doubt: mno ale Alfa miva otvor pro lyze a desky a trubky pod stredovou operkou...
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -pb- 11. 11. 2007 18:05

niio: Tak alfa může být dobrá, ale pokud Ti jde hlavně o vnitřní prostor a bezproblémový provoz, tak bych určitě vybral něco jiného. Třeba zmiňovaná mazda 626

http://www.sauto.cz/car_detail.php?filt ... id=5979774

a to je nejdažší kousek v nabídce.
-pb-
Inventář

Odeslat příspěvekod niio 11. 11. 2007 18:09

Dobre, padli tu teda este navrhy: Mazda 626 okolo rv2000, pripadne Honda Accord. Co by ste povedali na tieto auta? Cena by som chcel max 150tis Sk podla vybavy....
AMD X2 5000+ BE 2.6@3.1,ASUS EAH3870 512DDR4 890/1196,ASUS M3A AMD770FX,Samsung 16MB 250GB HD252HJ + 32MB 1TB HD103UJ ,WD320GB 7200rpm USB2.0, 4x2GB DDR2 800MHz, LG 20" LCD L204WT-BF 5ms 1680x1050,Artic freezer pro64,Fortron 400W Blue storm II
niio
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 11. 11. 2007 18:12

niio: mno mas tu treba Vectru B s motorem 1,8 16V 85 kW - super auto, az na interier. Kazopadne te Alfy ne nevzdavej, zkus si ji, podivej se na kufr, zda ti vyhovuje, projed se, zjisti co je treba vymenit a co bylo v posledni dobe vymenene a pokud nebudes mit pocit ze toto je to, co chces, zacni vymyslet nejakou alternativu.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod niio 11. 11. 2007 18:31

radek: V podstate mi je jedno ake auto chcem, poziadavky som uz popisal. Ja si myslim, ze 139tis+dohoda, je velmi dobra cena, ceny nahradnych dielov su rovnake ako u ostatnych aut, az na sviecky, ktore su vyrazne drahsie, ale budem ich menit maximalne 1x, co je v pohode. Zivotnost nahradnych dielov je rovnaka ako u ostatnych aut a chybovost je tiez porovnatelna, ak nie nizsia....alebo sa v niecom mylim? Ide mi o to, aby ta alfa nemala vyrazne vyzsie rezijne naklady ako ostatne auta....Lebo pokial by som mal mat v priemere cca 1000Sk naklady na udrzbu a prevadzku a opravy auta (nie benzin ani poistka), tak to uz je vela a to by som ho nechcel....
Ale v podstate, ked sa vymenia veci, co sa maju vymenit, tak sa uz len meni olej a dolievaju kvapaliny, co si myslim, ze nie je urcite 1000Sk mesacne v priemere....
Co si pamatam posledne opravy a poplatky na starom aute za posledne ani nie dva mesiace: utrhnuta naprava 1500SK zvarenie. Kable + sviecky 1300Sk, STK 1600SK. Od aprila 2006: dva krat som tam menil regulator do alternatora 600+900SK, lanko od rucnej brzdy 200SK, brzdovy valcek zadny 900Sk, natretie spodku auta oprava hrdzavych miest 1000SK a viac si ani nepamatam. No a samozrejme vsetok ten cas co som pri tom stravil....
AMD X2 5000+ BE 2.6@3.1,ASUS EAH3870 512DDR4 890/1196,ASUS M3A AMD770FX,Samsung 16MB 250GB HD252HJ + 32MB 1TB HD103UJ ,WD320GB 7200rpm USB2.0, 4x2GB DDR2 800MHz, LG 20" LCD L204WT-BF 5ms 1680x1050,Artic freezer pro64,Fortron 400W Blue storm II
niio
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JiVi 11. 11. 2007 19:22

Alfa 156 1.8 98. rok , najeto 325 tisic, LPG Villae: svicky Brisk DR15YS (a 80Kc) a AR14YS (a 160Kc), olej Paramo Trysk 5W40( momentalne je tam Esso 5W40 - darovany) to auto je jako kazdy jiny - spis urceno pro signle chlapa/zenu, je snad jedno z nejmensich ve sve tride.Mam komplet vymenenou predni napravu - cca 11 000,- horni + spodni ramena TRW a tlumice.drobnosti jako vymena volnobezky starteru, termostat - zbytecne protoze spis lzou pristroje no a evergreen made in Bosh - vaha vzduchu - ovsem, ta je uz z ze samostneho principu mereni problemova.
JiVi
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod niio 11. 11. 2007 20:02

JiVi: a ake su tvoje skusenosti s autom? mal si za ten cas nejake poruchy? alebo len bezny servis?
AMD X2 5000+ BE 2.6@3.1,ASUS EAH3870 512DDR4 890/1196,ASUS M3A AMD770FX,Samsung 16MB 250GB HD252HJ + 32MB 1TB HD103UJ ,WD320GB 7200rpm USB2.0, 4x2GB DDR2 800MHz, LG 20" LCD L204WT-BF 5ms 1680x1050,Artic freezer pro64,Fortron 400W Blue storm II
niio
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čičo 11. 11. 2007 20:16

Práca ešte nikomu neuškodila. Ale odpočinok tiež nie.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Čičo
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JiVi 11. 11. 2007 20:26

niio píše:JiVi: a ake su tvoje skusenosti s autom? mal si za ten cas nejake poruchy? alebo len bezny servis?


nikde jsem nestal pro zavadu :wink:
JiVi
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod matuS 11. 11. 2007 20:28

[quote="Radek Ondrášík"omatuS: to pridirani se tyka jenom 2,0TS, u 1,8 j to zcela ojedinele. Navic opet je to zhruba tak cetna zavada, jako praskani hlavy u Omegy 2,5TD. Ano, je tam vyssi riziko, ale porad jsou to promile procent z celkove produkce.
[/quote]

neviem to posudit, jedine informacie, ktore k tejto teme mam, su od magica (neviem ci ho poznas, prispieval roky na cafe.auto.cz a hlupak rozhodne nebol), je to alfista a kazdeho na to pridieranie kluky u TS upozornoval, hlavne u aut dovezenych z nemecka (sam nechapal kde je suvislost, rozmyslal dokonca ci to nesuvisi z rannym vychadzanim z podzemnej garaze = stojis pomerne dlho v prudkom kopci pri davani prednosti)
on jednoznacne kazdemu doporucoval ist do bezproblemovej 2,5 V6
--
matuS

http://www.remy.sk
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honzusko 11. 11. 2007 20:31

cituji: "Konečně se dostáváme ke slíbeným zkušenostem. Dlouhodobým testem časopisu Auto Motor und Sport, prošel v letech 1998-1999 model 156 1.8 T.S.. Během této doby přibylo na počítadle 100 tisíc kilometrů. Automobil strávil celkem 31 dnů v servisu a bohužel se nejednalo jen o pravidelné prohlídky a běžnou údržbu. Už po 15 tisících km bylo nutno vyměnit těleso škrtící klapky, když bylo na ukazateli 20955 km, přišla na řadu první výměna převodovky a spojky, při stavu 26980 km se převodovka měnila podruhé. Z dalších nákladných oprav jmenujme výměnu kotoučů a obložení (při 52143 km), třetí opravu převodovky (při 85981 km), výměnu hlavy válců a olejového chladiče (při 97684 km) a kompletní výměnu řízení včetně posilovače (99309 km). Alfu potkala také řada menších problémů: nefunkční klimatizace, problémy s ABS, nefunkční centrální zamykání atd. To není zrovna lichotivý výsledek náročného testu. V praxi vás podle AMS asi občas také pozlobí větší poloměr otáčení, slabší topení a tvrdší odpružení zadní nápravy ."

Prostě si musíš zvážit všechna pro a proti. Zkušeností s vozem je na internetu hafo, takže se myslím dá udělat celkem slušný obrázek (samozřejmě záleží, zda bylo autu vše pravidelně dodáváno tak, jak má). Nebudeš mít lehký rozhodování, na druhou stranu, 156 je krásná a italským vozům člověk nějaké ty neduhy odpustí, vynahradí to zase jinde :razz: Záleží však, pokud jsi stejně postižený jako ostatní majitelé 156.
Honzusko
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků