Stálý pohon 4x4 bez ESP vs. normální auto s ESP

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MK2005 18. 4. 2005 15:16

Co je bezpečnější pro celoroční provoz- Auto se stálým pohonem všech čtyř kol bez ESP nebo normální auto s ESP?
MK2005
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Habakuk 18. 4. 2005 15:31

Já osobně bych byl pro ESP. 4x4 bych dal na druhé místo. Je víc situací, kdy potřebuji ESP nežli čtyřkolku.
Habakuk
Habakuk
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JP 18. 4. 2005 15:48

No nevim, co za smyky s tim chces provadet treba v lete? Ale pokud nejezdis do hor, nebo tam dokonce nebydlis a nepotrebujes se tim padem vyhrabavat z bahna, sneho apod. tak ESP. Nehlede na to, ze to je levnejsi varianta ;-)
JP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 18. 4. 2005 15:50

ESP.

Jde o to ze kdyz se utrhne 4x4 v beznem provozu (chtel bych to videt, ale nejspis moc rychlej najezd do zatacky) tak pokud za volantem neni clovek co s tim autem jezdi kazdej vikend na okruh tak pomuz jen panbuh. S ESP tak situace uz spis ani nenastane.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod The_Mask 18. 4. 2005 15:53

Ja bych to videl takhle.4x4 muze byt lepsi pro toho,kdo to umi zvladnou v "horsi" situaci.ESP to ma "nahradit",posunuje defakto hranici "utrhnuti" a tim je castecne zase nebezpecna pro ty,co na ESP spolehaji.
The_Mask
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kubakod 18. 4. 2005 16:04

No ja teda myslim, ze kdyz nekdo prepiskne rchlost v zatacce, nepomuze mu ani ESP, ani pohon 4x4. Pak uz neni zadna moc, ktera by vas udrzela na ceste.
ESP mi pomohlo treba kdyz v jedne zatacce byl led a ja na vyjezdu chtel zrychlit (ten led sem nevidel - vypadal potme jako asfalt) dal sem na dvojku plny plyn, no kontrolka se rozblikala a auto pekne dal drzelo mnou zvolenou stopu, akorat nezrychlovalo. Udelat to v aute bez ESP asi jedu chvilku po tecne a uz sem se moh srazit s autem v protismeru. Takze na takovehle veci si myslim, ze ESP je. Koriguje chyby ridice v mensich rychlostech.
kubakod
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod JP 18. 4. 2005 16:18

No ESP samozrejme neni vsemocna vec, stejne jako zadny z elektronickych pomocniku v aute. Ale celkem se shodujeme, ze 4x4 pro bezne jezdeni z hlediska bezpecnosti nema zdaleka takovy vyznam jako ESP (4x4 ma ale taky jine vyhody). Proste na snehu, nebo ledu te muze v rozumne rychlosti docela podrzet.
JP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aquila 18. 4. 2005 16:24

v tomto to ma dobre vyriesena suzuki grand vitara a tusim aj jimny.

je to origianl 4x4, ktory moze mat aj uzavierku diferencialu (pozor nemaju to SUV stuly x-trail, rav4, x3 ...) ale je mozne odpojit aj prednu napravu a vtedy je zapojit ESP :)

vypinanie 4x4 je dobre kvoli spotrebe .. takze tam si clovek moze vybrat na zaklade nalady, pocasia a potrieb :)

inak vo vseobecnosti original 4x4 (ziadny haldex a podobne kvaiz 4x4 ..) je lepsie ako ESP
aquila
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dr.Jeckyl & Mr.Hyde 18. 4. 2005 16:47

aguila: to seš vedle - když to s origoš čtyřkolkou přeženeš, tak si v říti - kdežto ESP ti ještě může pomoct. Těžko v zatáčce u čtyřkolky přibrzdíš jedno kolo......: pozor2
Dr.Jeckyl & Mr.Hyde
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod The_Mask 18. 4. 2005 16:53

ja bych souhlasil s nazorem,ze 95% lidi kdyz uz se dostane velke krize,tak jim nepomuze 4x4 ani ESP.a ESP utrhnout je urcite lehci nez 4x4.
The_Mask
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kubakod 18. 4. 2005 18:53

Ono kdyz to v te zatacce prezenes tak je uplne jedno, jestli mas brzdene zadni kolo, kdyz z ni bokem letis ven :-) a zrovna tak je ti jedno, jestli kdyz pri tom dupnes na plyn (?) tak ti to pohani 2 nebo 4 kola.
kubakod
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Dusan 18. 4. 2005 19:05

Myslim, ze dost zavisi na tom co je to za auto a co za 4x4. Kdyz srovname treba Skoda Octavia vs. Mitsubishi Lancer EVO VIII, tak v tom druhem to ESP ani tak moc nechybi. Mr. Green
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 18. 4. 2005 19:08

kubakod píše:a zrovna tak je ti jedno, jestli kdyz pri tom dupnes na plyn (?) tak ti to pohani 2 nebo 4 kola.


Jasne, ale kdyz uz teda letis bokem a dupnes na plyn tak je lepsi aby hrabalo 2x vic kol, je 2x vetsi sance ze se nektery z nich chytne a o par cm mines auto v protismeru :|
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kubakod 18. 4. 2005 19:15

Goggy: bavime se kazdy o necem jinem, ja myslel levotocivou zatacku! :-D a hlavne teda hodne prehnanou. O cem pises ty je lehce prehnana pravotociva a pak s tebou souhlasim. :-) A pridavam se k The_Mask, ze za napr takovychto podminek je 4x4 lepsi.
kubakod
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod zdenek 18. 4. 2005 19:25

Goggy píše:
kubakod píše:a zrovna tak je ti jedno, jestli kdyz pri tom dupnes na plyn (?) tak ti to pohani 2 nebo 4 kola.


Jasne, ale kdyz uz teda letis bokem a dupnes na plyn tak je lepsi aby hrabalo 2x vic kol, je 2x vetsi sance ze se nektery z nich chytne a o par cm mines auto v protismeru :|


Asi tezko, v takovy situaci si ztratil adhezi vsech kol takze pridanim plynu situaci jeste zhorsis at uz ty kola jsou pohaneny 2 nebo 4.
zdenek
Štamgast
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků