Auto 400 - 600 tisíc 1. auto

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod quasimoto 26. 2. 2025 10:03

Passat ma vzdy multilink, rovnako aj Superb.
Vysledny komfort zavisi od konfiguracie - velkost kolies, typ pneu a druh podvozka (normal/DCC/sportovy).

Delene to maju len mensie modely Golf/Octavia.

Ja by som zvazil aj novy/rocny Golf, tam komfort bude dajme tomu 85-90% toho co ponuka Passat, v principe ak idem 400 km po dialnici tak nevnimam rozdiel v unave ci som siel Passatom za 60tis € alebo Golfom za 25 tis €
quasimoto
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m_tsch 26. 2. 2025 10:25

Jury7 píše:
Dnes jsem měl možnost sedět v Škodě Scala a následně ve VW Passatu – a rozdíl byl okamžitě znát. Passat působí mnohem prémiověji, pohodlněji a prostorněji.


Je vidět, že ses do toho výběru a srovnávání fakt obul.
m_tsch
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jury7 26. 2. 2025 10:34

Myslíte, že bude opravdu problém v udržitelnosti / opravy když koupím VW passat b8 1.5tsi nebo 2.0tdi 110kw? Opravy, dsg?

Proč by měl ten motor ve 150 tisících km umřít? Tak ho opravím? Teď opravuji Fabii 1 50kw za 40 tisíc a nedělá mi to problém, chci jezdit, proč to neopravit, ale jasně kdyby to bylo každý rok tak mě to štve..

Je pravda, že mě celkem se*e zahřívání toho dieselu :-D , ale kdyby měl webasto, tak v zimě asi OK. Benzín by asi stačil. Nejsem žádný manažer co jezdí denně, ale rád se 1-2x měsíčně projedu po D1 130-170km/h tak abych mohl pohodlně předjet.
Jury7
Nováček

Odeslat příspěvekod m_tsch 26. 2. 2025 10:37

Problémy nebudou, pokud si nevytáhneš černýho Petra, ale to neovlivníš. Pro klid duše olej a filtry po roce, pravidelně olej v dsg, ber kvalitní palivo a neřeš.
m_tsch
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 26. 2. 2025 10:39

Skus aj Golf.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metyn 26. 2. 2025 15:01

Jury7 píše::idea: :hm :idea: :hm :?:
Když jsem jel s Passatem B8, ale 140kw (multilink vzadu?) po dálnici, byl to neskutečný komfort – skoro jako bych letěl. Oproti naší 22 let staré Fabii, se kterou je každá delší cesta únavná a nepohodlná, byl rozdíl obrovský. Už po půlhodinové jízdě ve Fabii cítím únavu, zatímco v Passatu bych klidně pokračoval dál.

Dnes jsem měl možnost sedět v Škodě Scala a následně ve VW Passatu – a rozdíl byl okamžitě znát. Passat působí mnohem prémiověji, pohodlněji a prostorněji.

Koukal jsem, že VW Passat B8 do 110 kW má stejnou zadní nápravu jako Škoda Scala – tedy přední náprava McPherson, zadní náprava s torzní příčkou. Je to tak?

Teď řeším, co se mi víc vyplatí:

Pokud chci spolehlivé auto s nízkými náklady, nová Škoda Scala dává větší smysl.
Pokud mi jde o komfort a prestiž a nevadí mi vyšší náklady na údržbu, ojetý Passat B8 je lepší volba.
A co VW Golf 8? Má taky multilink nápravu vzadu, ale vyplatí se vůbec? Možná mi jde spíš fakt jen o ten prostor vepředu, psychický dojem. Možná fakt vymýšlím blbosti, protože bych si na to auto musel půjčit minimálně 500 tisíc a s mým nájezdem 15 tisíc km ročně?.
Může se komfortem vyrovnat Passatu,
nebo je to pořád spíš kategorie Scaly? :hm

tak pokud bych si půjčoval JÁ na auto 5oo ooo tak rozhodně na nové, rozhodně to vyjde laciněji na salonu než ojetina v bazaru
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod puk123 26. 2. 2025 15:29

Spoustu tvých starostí nechápu, když doteď jezdíš Fabkou I.. I se Scalou si prakticky ve všem pomůžeš.
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod Olsztyn 26. 2. 2025 16:09

Golfa nebo Scalu na operák
Olsztyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod exBURN 26. 2. 2025 16:13

Já si třeba u Passta B8 černýho Petra vytáhl a ikdyž věřím, že to byla náhoda, tak bych toto u vlastního neriskoval.
Nový/roční Golf r-line 1,5 tsi 110kw by byl můj favorit.
exBURN
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 26. 2. 2025 17:19

A co myslíš, až tomu bude 8 let a stane se mu to co tobě, pomůže mu že to koupil nové?

Nicméně, koukám že si bude půjčovat 500 litrů na to auto, to mění situaci, tam je potřeba řešit levnou půjčku
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod exBURN 26. 2. 2025 17:24

To je přeci jasné.
Utratit 500-600 a začít tam sázet po 8 letech je pro mě lepší deal než utratit 500-600 a cálovat téměř hned.

-- 26. 2. 2025 16:25 --

Jo tak půjčit si 500 na pětiletého passata je level ideál....
exBURN
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 26. 2. 2025 18:52

Furt řešíš Scalu, což je akorát nafouknuté polo. Passat je o 2 třídy výš. Myšlení tradičního skodovkare, který nepochopil, že se koncern snažil zákazníky přes škodu skoro vždy akorát ojebat. Vždy velké auto na lowend technologií nebo nabobtná platforma určena původně na auta o třídu níž.

Jestliže chceš klid, kup nové.

Jestli chceš 5 let starou ojetinu, měj připravených 200 na možné opravy. Budeš mít lepší káru s pocitem nejistoty.

Nová auta a kvalita.. s naším autem jsem byl během necelých 4 let a 48k km 6x na reklamaci. Řešené věci za cca 70 tisíc. Známému ted půl roku po konci záruky prasklá hlava. Auto 100 najeto. Oprava 130 tisíc.

Pokud chceš mít klid, tak se budeš muset třeba smířit s nějakým Leonem v základu, což je auto asi takto tři galaxie jinde proti staré fabii, a hold to nebude pohodlné jako Passat, kde jeden killnuty Matrix bude stát jako allinclusive dovolená pro čtyřčlennou rodinu.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Jury7 26. 2. 2025 19:29

SEAT - https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat/leon/207569143

Vypadá fakt dobře :-D Líbí se mi funkce na volantu, připomíná mi VW, tempomat a limiter ovládání na volantu, to jsem chtěl.
Jury7
Nováček

Odeslat příspěvekod Goesson 26. 2. 2025 19:35

kurtoid píše:Furt řešíš Scalu, což je akorát nafouknuté polo. Passat je o 2 třídy výš. Myšlení tradičního skodovkare, který nepochopil, že se koncern snažil zákazníky přes škodu skoro vždy akorát ojebat. Vždy velké auto na lowend technologií nebo nabobtná platforma určena původně na auta o třídu níž.

Jestliže chceš klid, kup nové.

Jestli chceš 5 let starou ojetinu, měj připravených 200 na možné opravy. Budeš mít lepší káru s pocitem nejistoty.

Nová auta a kvalita.. s naším autem jsem byl během necelých 4 let a 48k km 6x na reklamaci. Řešené věci za cca 70 tisíc. Známému ted půl roku po konci záruky prasklá hlava. Auto 100 najeto. Oprava 130 tisíc.

Pokud chceš mít klid, tak se budeš muset třeba smířit s nějakým Leonem v základu, což je auto asi takto tři galaxie jinde proti staré fabii, a hold to nebude pohodlné jako Passat, kde jeden killnuty Matrix bude stát jako allinclusive dovolená pro čtyřčlennou rodinu.


tobe dneska radne *****
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod glider 26. 2. 2025 19:40

Je proti matrixom, on je nas
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků