Auto 400 - 600 tisíc 1. auto

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod BigFoot007 25. 2. 2025 20:13

Ako niekto, kto 3 roky dozadu skoncil zo zanovnym passatom s malym benzinom (1.4 TSI), ti tuto volbu mozem vrelo doporucit. V prevedeni sedan navyse ziskas este trochu ticha a pevnosti navyse, nakolko zadne sklo je lepene a sedan je najlepsia volba na dialnicu.

Len male varovanie - tie sedany co pozeras maju zakladne LEDky, na IQ budes musiet pridat cash, alebo pozerat starsie/viac jazdene kusky.

1.5 TSI je bezproblemovy motor. Dokonca si dovolim tvrdit ze v porovnani s 2.0 TDI ti odpada par dalsich problemov (vodna pumpa, rozvody, AdBlue).
Zaroven ten motor vela nezerie, pri dnesnych preplnenych dialniciach a radaroch je dost narocne s tym ist dlhu trasu so spotrebou cez 7. Moj dlhodoby priemer je 6.4 (a to 1.5 tsi je este uspornejsie auto).

Este par postrehov/rad:
- daj si bacha na stav maleho DSG DQ200. U mna slape krasne od zaciatku.
- isiel by som po verziach s alcantarovymi sedackami. Mam zakladny latkovy ergocomfort a nejak ergo ani komofrtne mi to nepride.
- IQ lights stoja za to, ale ak nejazdis v noci, nepotrebujes ich.
BigFoot007
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 25. 2. 2025 20:17

A hlavně, co stojí jedno takové náhradní světlo. Stačí nabrat srnku, a už lítají desetitisíce.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goesson 25. 2. 2025 20:18

hlavne matrixy jsou na ***** kdekoli a kdykoli
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod Jean ViC 25. 2. 2025 21:39

yndezit píše:A hlavně, co stojí jedno takové náhradní světlo. Stačí nabrat srnku, a už lítají desetitisíce.

Tak si udělá pojistku?
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 25. 2. 2025 22:11

Jestli to auto chce držet dlouho, deset let a víc, tak zaplatí skoro stejně na havarijku, co na opravách.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 25. 2. 2025 22:15

Goesson píše:hlavne matrixy jsou na ***** kdekoli a kdykoli

Suhlasim.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jhamil 25. 2. 2025 23:59

Kámoš má Arteona 2,0TDI letos mu bude 5 let, nájezd cca 100 000. Pomalu se dívá po nástupci než se to začne srát. A druhá protistrana hledá něco, co si myslí že ještě něco vydrží a bude mu to sloužit. :D
Jinak Arteon zatím nezlobí, jediné co majitele hned zpočátku vypeklo tak byla cena čelního skla. V autorizáku za něj zaplatil 25 000. Bohužel sklo měl pojištěné jen na 10 000. :-\
jhamil
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod glider 26. 2. 2025 00:40

Mno 10k za sklo na auto za mega...to nikomu nedoplo, ze je nezmysel?
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 26. 2. 2025 01:22

u schade se to ještě nějak dá skoulet, ale VW je luxusní značka pro buržousty :D
už nemám žádnou Mazdu :(
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m_tsch 26. 2. 2025 07:15

jhamil píše:Kámoš má Arteona 2,0TDI letos mu bude 5 let, nájezd cca 100 000. Pomalu se dívá po nástupci než se to začne srát. A druhá protistrana hledá něco, co si myslí že ještě něco vydrží a bude mu to sloužit. :D

Tak ať je kamarád rád, jinak by to svoje auto už neprodal a měl by po srandě.
m_tsch
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goesson 26. 2. 2025 08:10

jhamil píše:Kámoš má Arteona 2,0TDI letos mu bude 5 let, nájezd cca 100 000. Pomalu se dívá po nástupci než se to začne srát. A druhá protistrana hledá něco, co si myslí že ještě něco vydrží a bude mu to sloužit. :D
Jinak Arteon zatím nezlobí, jediné co majitele hned zpočátku vypeklo tak byla cena čelního skla. V autorizáku za něj zaplatil 25 000. Bohužel sklo měl pojištěné jen na 10 000. :-\


premyslim co je to za paralyza pbav o tom ze pri 100tkm prijde nejake zhrouceni sveta a auto se zacne ****. jo byt tam 300tkm tach nejake dribne obavy bych chapal
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod quasimoto 26. 2. 2025 09:14

BigFoot007 píše:Len male varovanie - tie sedany co pozeras maju zakladne LEDky, na IQ budes musiet pridat cash, alebo pozerat starsie/viac jazdene kusky.

Este par postrehov/rad:
- daj si bacha na stav maleho DSG DQ200. U mna slape krasne od zaciatku.
- isiel by som po verziach s alcantarovymi sedackami. Mam zakladny latkovy ergocomfort a nejak ergo ani komofrtne mi to nepride.
- IQ lights stoja za to, ale ak nejazdis v noci, nepotrebujes ich.

IQ Light maju zmysel len ak jazdis v noci na okreskach. V meste a na dialnici velky vyznam nemaju.

Sedadla su tvarom rovnake vo vybave Business aj Elegance a podla mna su dost dobre, lisia sa len potahom ci je latka alebo alcantara/koza. Osobne nemam problem ani s latkovymi, aspon su teplotne pocitovo prijemnejsie.
quasimoto
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 26. 2. 2025 09:34

glider píše:Mno 10k za sklo na auto za mega...to nikomu nedoplo, ze je nezmysel?


jak za mega :D
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 26. 2. 2025 09:51

Goesson píše:postupne se dostavate do stejne pozice jako dnesni dichodci co vzpominaji jak dnes je pivo za 20 a kdysi bylo za korunu… tedy co postupne uz v te krizi stari jste. pritom relativne jsou ty veci levnejsi a levnejsi a ti je dulezite.


To jsi špatně pochopil, tady se řeší auta a ty po Covidu a inflačních rocích + emisních zdraženích, nižší výrobě jsou prostě oproti nedávné minulosti dražší než by být musela.
T.E.CH
Veterán

Odeslat příspěvekod Jury7 26. 2. 2025 09:54

:idea: :hm :idea: :hm :?:
Když jsem jel s Passatem B8, ale 140kw (multilink vzadu?) po dálnici, byl to neskutečný komfort – skoro jako bych letěl. Oproti naší 22 let staré Fabii, se kterou je každá delší cesta únavná a nepohodlná, byl rozdíl obrovský. Už po půlhodinové jízdě ve Fabii cítím únavu, zatímco v Passatu bych klidně pokračoval dál.

Dnes jsem měl možnost sedět v Škodě Scala a následně ve VW Passatu – a rozdíl byl okamžitě znát. Passat působí mnohem prémiověji, pohodlněji a prostorněji.

Koukal jsem, že VW Passat B8 do 110 kW má stejnou zadní nápravu jako Škoda Scala – tedy přední náprava McPherson, zadní náprava s torzní příčkou. Je to tak?

Teď řeším, co se mi víc vyplatí:

Pokud chci spolehlivé auto s nízkými náklady, nová Škoda Scala dává větší smysl.
Pokud mi jde o komfort a prestiž a nevadí mi vyšší náklady na údržbu, ojetý Passat B8 je lepší volba.
A co VW Golf 8? Má taky multilink nápravu vzadu, ale vyplatí se vůbec? Možná mi jde spíš fakt jen o ten prostor vepředu, psychický dojem. Možná fakt vymýšlím blbosti, protože bych si na to auto musel půjčit minimálně 500 tisíc a s mým nájezdem 15 tisíc km ročně?.
Může se komfortem vyrovnat Passatu,
nebo je to pořád spíš kategorie Scaly? :hm
Jury7
Nováček

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků