prosím potřebuji poradit s výběrem ojetého auta.
Můj jízdní režim:
1x měsíčně delší trasa – 300 km (dálnice, okresky) + jízdy po městě, následně 300 km zpět
Na krátké trasy (do 10 km) budu mít Fabii, ale bojím se, že s novým autem sklouznu k tomu, že ho budu používat i na tyto jízdy. Nechci si ale zbytečně odpírat jízdu, pokud budu mít chuť nebo potřebu.
Rozpočet a otázka smyslu koupě
Za 500–600 tisíc už lze pořídit nové auto, že?
Má v této ceně vůbec smysl kupovat ojetý Passat? Líbí se mi interiér a skvěle se v něm jelo, ale pohodlí mi nenahradí výdaje za opravy staršího auta.

Spotřeba paliva mě až tak netrápí – moje Fabia si vezme 8–11 litrů a nejede.

Co hledám v autě?
DSG nebo manuál, ještě nejsem rozhodlý
Matrix nebo IQ světlomety (LED by mi stačily, ale když už dám 500k…)
Kůže + Alcantara (textil bych asi zvládl taky)
Elektricky nastavitelná opěrka zad
Tempomat s limitem rychlosti
Adaptivní tempomat (držení odstupu)
Prostor na rezervní kolo
Kufr alespoň jako Fabia 1 sedan nebo Passat B8 sedan
Vyhřívání předních sedaček
Dvouzónová klimatizace
Auto, které mi vydrží dlouhé roky (ideálně 10–15 let). Vím, že dnes se auta nedělají na věčnost, ale moje Fabia 1 vydržela 23 let a dalších 10 ještě dá – s malým nájezdem a denně garážovaná.
Původně jsem chtěl manuál, ale teď se přikláním k automatu.
Obavy u dieselu (2.0 TDI 110 kW)
DPF filtr – zanášení při častých krátkých trasách
EGR ventil a sání – možné usazování karbonu
Ojetina se 100 000 km – jak se s ní zacházelo? Jak se měnil olej? Plánuji si najít dovozce, který auto prověří.
Za jak dlouho se mohou objevit problémy s DPF/EGR?
Vydrží mi diesel 10–15 let, pokud budu měnit olej každých 10 000 km?
Alternativa: 1.5 TSI 110 kW
Vydrží dlouhodobě? Jaké problémy mě mohou potkat?
Nevýhody oproti TDI na dálnici? Měl jsem půjčený 2.0 TDI 140 kW 4x4 – jelo to skvěle, ale reálně by mi stačil i 1.5 TSI, nebo ne? Oproti FABII 50kw jede všechno lépe haha
Bojím se, že bych s benzínem o něco přišel – ať už z hlediska hodnoty vozidla, spotřeby nebo poruchovosti. Ale tohle mě vlastně čeká u jakéhokoli auta, že?
V 80 % času jezdím sám, maximálně s lehkým nákladem (10–20 kg v kufru).
Co byste vybrali vy?
Má u mého stylu jízdy smysl 1.5 TSI, nebo raději TDI?
Dává Passat B8 smysl v této ceně, nebo je lepší jít do nového auta?
Co třeba Škoda Scala 1.5 TSI 110 kW? Asi by mi stačila…
Zajímají mě i případné náklady na 50-100tisíc km, co vše se může pokazit?
U Fábie 1 to bylo 2x těsnění hlavy, silentbloky, vozidlo nemá žádnou korozi takže nebylo potřeba co měnit, ale taky jsem do toho auta dal za 130tisíc km 100 tisíc za servis.
Díky za jakýkoli názor!
