od kurtoid 13. 3. 2024 05:26
Ale jednoduchý benzíňák to zvládne tuhle megaporci km. I stará nafta to dá. Asi 5 let jsem jezdil jedním nafťákem skoro jen 3km do práce a to auto jezdí do teď, motor úplně cajk a najeto od té doby 150 tisíc km.
Prostě to chce jednoduchý atmo s nepřímým vstřikem.
Pokud by byl třeba tepelný komfort, tak se dá dát webasto. Za 30 tisíc vyřešeno.
---
To EmKaape - motory s nepřímým vstřikem jsou ty, které vstřikují do sání. S přímým vstřikem vstřikují do válce. Je i kombinace obojího. Jde o to, že nepřímý vstřik omývá při vstřikování ventily a benzín se stihne spálit i ve studeném motoru. Přímý vstřik neomyje zasrané ventily (které mají tendenci se části karbonu zbavit při tepelném namáhání motoru - což při ježdění po městě 5km nehrozí) a za studena se nespálený benzín dostává do olejové náplně motoru (odkud se umí částečně odpařit - ale opět jen při tepelném namáhání motoru).
Pokud tedy budeš jezdit po městě cuky s nepřímovstřikem, tak bude olej plný benzínu - horší mazání motoru, hrozí klidně to, že toho benzínu tak časem bude třeba čtvrt litru, navíc pokud má auto rozvody řemenem v tom oleji, tak je to KO kombinace. A navíc se tam bude dělat ten karbon na ventilech, ale i na válcích. Bude větší spotřeba, sníží se výkon, motor začne pálit olej, může dojít k detonacím a popraskání válců - kvůli tomuhle se už i do naprosto běžných aut dělají kované válce.
Kup tedy vstřik nepřímý. Pokud chceš něco cca 10 let starého, tak není problém vybrat. Problém je koupit dnes nové auto s nepřímým vstřikem s nějakým normálním výkonem...
Ty tebou navrhované Fordí motorizace moc neznám. Dobrá byla 1.6 74kW - ale to už budou dnes asi dost porezlá auta.
Díval bych se po něčem s malým nájezdem, něco do 10 let stáří. Opel Corsa, Meriva, Astra - 1.2-1.4 atmo benzín. Ibiza, Polo s 1.4 59-63kW nebo jak to měli.