Francouz do 300tis, jaký motor?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod dede 23. 2. 2024 18:27

Ahoj,

vybírám auto pro manželku na dojíždění do práce (Praha) a na drbání za kamarádkama.
Vpodstatě jsme si zvykly kupovat jenom Citroeny nebo Peugeot, protože naně máme výbornýho servisáka a tak nějak jsou ty auta i hezký. :)

Chci něco do 4 let stáří a určitě "f benzínu", protože nebude mít takový nájezd, aby se mi ty nervy s nafťákem vyplatily. Koukal jsem, že u frantíků se automaty moc nenosí....v inzerátech jich moc není a nové skladovky jsou taky snad všechny v manuálu...tedy ty pod půl mega.
V hledáčku jsou C3, 2008, 3008, možná C4 a možná i ten Renault by šel. :)

Jaký jsou u francouzů solidní motory?

Nechci se probudit s autem, kde je rozvodový řemen v oleji nebo podobné kreativní nápady zhulených inženýrů.
dede
Nováček

Odeslat příspěvekod impact 23. 2. 2024 18:35

1.0TCe nebo 1.3TCe třeba v Cliu, ale do 300t ten 1.3TCe asi neseženeš.

https://www.tipcars.com/magazin/poradna ... 0-tce.html
Hyundai je auto do konce života. Zaprvé, nikdy ti ho neukradnou. Zadruhé, nepodaří se ti ho prodat.
impact
Inventář

Odeslat příspěvekod garážmistr 23. 2. 2024 18:37

.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metyn 23. 2. 2024 18:40

na ty cukačky bude ten litr asi cajk
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod dede 23. 2. 2024 18:49

Jo ten motor vypadá dobře, i Clio by prošlo, ale chtějí za něj fakt dost peněz na ojetinu. :(
Chci se dostat kolem 300tis bez daně.
dede
Nováček

Odeslat příspěvekod kurtoid 23. 2. 2024 18:59

Tak rozvodový řemen v oleji je v celém tom žabožroutoitalskoamerickém konglomerátu, to budeš mít těžké...

Jinak bych určitě nedával auta jako C3 a proti tomu 2008, 3008, C4 do jedný věty. C3 je prostě dnes 10 let (edit: 15 let) stará architektura, kterou má určitě smysl koupit v té výběhovce v základu za 310 tisíc, ale nesnese to srovnání s těmi zmíněnými modely (které jsou ale i cenově odskočené).

Pokud jezdí cuky a hodně město, tak je úplně ideál Clio s litrem 90 koní. Nepřímý vstřik, rozvoz řetězem, jednoduché auto. Když nebude mít smůlu na kus, tak se bude jen 10 let měnit olej, jednou se za tu dobu udělají svíčky. Zase to ale úplně není motor, se kterým bych chtěl lítat od rána do večera po dálnici 160 a zvuková kulisa toho agregátu je spíš tak nějak úsměvná.

U 1.2 puretech jsou svíčky předepsané každých 30k km, ideálně však každých 15k km. Rozvod ideálně vyměnit po 4-6 letech a 60-80k km. Ježdění na krátké vzdálenosti je pro ten motor smrt a fakt je dobrý do toho brát stovku, aby motor nedetonoval a nezasíral se. Zase je ta 1.2 úplně jinde výkonem, charakterem, spojení s automatem je pro pohodlnou jízdu a parkování dokonalé. Na dálnici to točí při 130 cca 2400 otáček a o motoru nevíš, 160-170 tam máš hned a motor si jen přede lehce nad 3000 otáček, s automatem parkuješ i v kopci na centimetry bez smradu z dvouspojek nebo manuálu, auto je i pro naprostého antiřidiče pohodová záležitost. Samozřejmě se bavíc o té silnější verzi a ve spojení s automatem - tahle kombinace má imho jako jediná smysl, kdy je prostě to pohodlí a výkon sice vykoupenou vyššími servisními náklady (proti 1.0tce v manuálu cca tak 3x vyššími v dlouhodobém horizontu), ale prostě čert to vem.

(1.2 puretech 130koní automat máme doma, 1.0tce je v rodině)
Naposledy upravil kurtoid dne 23. 2. 2024 19:06, celkově upraveno 1
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod puk123 23. 2. 2024 19:05

Tady máš za 330k s daní (je-li to konečná cena) nové polofrancouzské Sandero s TCe 90: https://www.sauto.cz/osobni/detail/daci ... /201959101. Záleží, v čem jezdí kámošky.
Edit: Má to být s automatem?
Naposledy upravil puk123 dne 23. 2. 2024 19:12, celkově upraveno 1
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod metyn 23. 2. 2024 19:10

fungl nové clio v základu je za 350 s dph
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod kurtoid 23. 2. 2024 19:10

Sandero taky fajn. Záleží na vkusu.

Já to mám třeba tak, že Clio asi časem koupím s tím litrem jako auto na lítání do práce a na nákupy, když pojedu sám bez rodiny.

Sandero bych si zase koupil jako míň cool variantu, která je ale o chlup prostornější. Zase na druhou stranu je to prostě lowend, který je proti tomu Cliu až směšně odfláknutý. Z některých věcí jde člověk fakt do kolen a auto je navíc prostě daleko míň bezpečné než Clio, protože se prostě šetřilo už hned na oceli.

PSA (Stellantis) má ale taky něco do sebe. Kdybych trávil hodně času na cestách, nechtělo se mi řadit, jezdil hodně dálnice a chtěl prostě menší auto pro jednoho nebo pár, tak nejspíš beru 208 nebo Corsu v automatu. Clio by nestačilo.
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod dede 23. 2. 2024 19:25

Díky chlapi, tady se člověk aspoň něco dozví.

Do Dacie bych nešel. Zase nemám úplně hluboko do kapsy, ale radši je nasypu jinam. U ženský je problém, že jak to auto má, tak má najednou plno "děsně důležitých" pojížděk. Takže já utratím 300-350tis za auto a další prachy spláchne měsíčně do benzínu. Teď máme C8 a prostě se plánuje, kdo ho kdy potřebuje.

Samozdřejmě bych jí rád dopřál živé auto, co dobře vypadá a ideál v automatu, protože podle mě je manuál ve městě pěkný opruz a zejména v Praze, kde se spíš stojí než jezdí. Ale na druhou stranu se automatů bojím. Brácha si kupuje korejce, nic jiného než automat řídit neumí a mám dojem, že to auto je pořád v servisu, jenom kvůli převodovce. :(

kurtoid: Díky za reakci. Já ty typy vypsal jenom, že se manželce líbí, takže teď hledám tu optimální variantu.
dede
Nováček

Odeslat příspěvekod kurtoid 23. 2. 2024 19:44

Jestli s tím bude lítat po Praze, trčet v kolonách a popojíždět po 2km, tak bych bral:
- Clio s litrem v manuálu, pokud bude štěstí na kus, tak to auto bude sloužit 15 let.
- něco od PSA s hydroměniče, bude pohoda, výkon, ale zase 3x takové náklady a hned po konci záruky auto pryč, protože ten motor tohle nedá. Vlastně bych se celkem nedivil tomu, kdyby i v záruční době řekli na zakarbonovaný motor "čau, nevhodné používání" a poslali tě do háje.

Dle 3 techniků ve 3 různých Peugeot ofic. servisech má správné používání motoru 1.2 Puretech s automatem vypadat cca takto:
- olej každých 7-15k km
-svíčky každý rok
-olej v automatu každých 60k km
- rozvody 60-80km předtím, než se začnou rozpadat a zasírat motor (někomu se ale rozpadá už ve 40k km)
- brát benzín kilo a bez lihu
- jezdit min. 20km a i tak auto každý týden prohnat na trase min. 50km, ideálně po dálnici
- **** na řazení automatu, dát to do řežimu Sport a jezdit tak po městě 50km/h na 2800 otáček - to je prý motor v zápřahu a tolik nekarbonuje
- vnitřní EGR zasírá motor až do cca 4500 otáček, takže je dobrý auto občas prohnat v brutal stylu, aby se vypálily karbon úsady.

Je to prostě něco mezi motorem v F1 a rally... Chce to péči :D
kurtoid
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod puk123 23. 2. 2024 19:45

U Dacie bys ještě mohl koupit motor i na LPG.
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod dede 23. 2. 2024 20:15

Ty vyšší náklady mi tolik nevadí, protože ikdyž bude jezdit hodně, tak by to znamenalo jeden servis ročně. Víc jak těch 15tis. ročně neujede, pokud se nezblázní, ale to by mi musela "kompenzovat"... :D Víc by štval ten předražený 100 benzin.
Do LPG nechci jít, už jenom kvůli parkování. Dělá v korporátu s podzemními garážemi a jako ženská chodí s kámoškama na drby někdy do nákupáku.

Hele ten Puretech má ten řemen v oleji? Každý tvrdí, že je to děsný průser, ale on je taky každý mechanik větší expert, než celé týmy konstruktérů. :D
Naposledy upravil dede dne 23. 2. 2024 20:17, celkově upraveno 1
dede
Nováček

Odeslat příspěvekod garážmistr 23. 2. 2024 20:15

dede píše:Díky chlapi, tady se člověk aspoň něco dozví.


Neviděl bych to jako pravidlo.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod impact 23. 2. 2024 20:29

Jo ten Puretech má řemen v oleji, proto ten děsně krutej servis, kterým bys ho měl udržet v provozu i ve městě.
impact
Inventář

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků