Stránka 3 z 30

Re:

Odeslat příspěvekNapsal: 29. 9. 2022 07:11
od glider
Arnie J píše:5-kvalt

Pardon.

Re: Rodinné auto - Volvo nebo Ford? Cca 200tis

Odeslat příspěvekNapsal: 29. 9. 2022 08:28
od Arnie J
Ford k tomu dvoulitru nikdy 6-kvalt neměl v žádném modelu ... to jen Mazda :)

Re: Rodinné auto - Volvo nebo Ford? Cca 200tis

Odeslat příspěvekNapsal: 29. 9. 2022 10:25
od puk123
Arnie J píše:tvl to je hnusné jak ***** a kufr hluboký asi 30 cm
Obrázek

To nesmím ukázat psům. Takový výhled by určitě brali.

Re: Rodinné auto - Volvo nebo Ford? Cca 200tis

Odeslat příspěvekNapsal: 29. 9. 2022 10:27
od m_tsch
A pak čuměli jak puk.

Re: Rodinné auto - Volvo nebo Ford? Cca 200tis

Odeslat příspěvekNapsal: 29. 9. 2022 10:36
od Arnie J
puk, vypni si cenzuru :)

Re: Rodinné auto - Volvo nebo Ford? Cca 200tis

Odeslat příspěvekNapsal: 29. 9. 2022 12:01
od zamis
náhodou kufr na spaní ideální

Re: Rodinné auto - Volvo nebo Ford? Cca 200tis

Odeslat příspěvekNapsal: 29. 9. 2022 20:50
od MarkFX
možná hloupé dotaz.. Je ten motor co mám v oktávce (2.0 TDI 103kW z roku 2005) stejný jak se nabízí ve fordech? (taktéž 2.0 103kW) akorát v novějším s-maxu už bude DPF?

Re: Rodinné auto - Volvo nebo Ford? Cca 200tis

Odeslat příspěvekNapsal: 29. 9. 2022 20:56
od glider
To je uplne nieco ine.
Spolocne maju akurat to, ze lejes naftu.

Re: Rodinné auto - Volvo nebo Ford? Cca 200tis

Odeslat příspěvekNapsal: 29. 9. 2022 21:00
od MarkFX
Ok, vím že jiný výrobce auta, tak by to bylo logické že jiný motor.. Ale když galaxy mívá podobné díly jako koncern (Sharan, Alhambra), tak jsem si říkal jestli nemají i společné motory.. :-[

Re: Rodinné auto - Volvo nebo Ford? Cca 200tis

Odeslat příspěvekNapsal: 29. 9. 2022 21:02
od m_tsch
To se ale týká jen Galaxy první generace ne?

Re: Rodinné auto - Volvo nebo Ford? Cca 200tis

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 9. 2022 08:11
od K86
Jestli vybíráš MPV a využiješ MPV, kup si MPV. Ten vnitřní prostor je k nezaplacení, ale to poznáš až při denním užívání.
Pokud vybíráš mezi MPV a velkými kombíky, tak osobně bych šel do velkýho kombíka v případě, že bych jezdil hodně (skoro ve 100%) dálnice. Přede jen spotřeba bude trochu jinde a vyšší stavba kastle občas plave když se do ní opře vítr.
XC 70 není uvnitř velký kombík.
Když jsem bral Smaxe, vybíral jsem ještě mezi Sharanem/alhabrou a Touranem II. Po stránce vnitřního prostoru z toho vylezl nejlépe Smax. Překvapení bylo, že Alhambra a Touran má vnitřek (kromě výšky, šířku si nepamatuju) až na pár cm rozdílu na zadních sedadlech stejný.
Přímé porovnání S-Max a Mondeo 4 je takový, že místa na předních a zadních sedadlech je výrazně víc v Smaxu, další plus jsou 3 samostatný sedadla v II. řadě. Kufr má půdorysně o pár cm větší mondeo, využitelnější samozřejmě Smax. Další výhoda je že sedíš vzpřímeně a výš.
Pokud Forda, tak v naftě. Jednoznačně. Nejlepší benzín do forda je dvoulitr nafta. Už tu někdo psal výčet benzínových motorů co se do Smaxů I. dávaly a nic moc z hlediska výdrže...
1,6TDCI 85kw, to bych asi vynechal a šel do dvoulitru po FL, čili po 08/2010. Nejen že to auto vypadá výrazně mladší, ale hlavně je s motory Euro 5, kdy se FAP regeneruje 5. vstřikem. Reálně to znamená, že regenerace jsou bezproblémovější a regeneraci auto dokončí i když stojí. Nejsou takový nároky na provozní podmínky regenerace jako u E4. Výrazně to oceníš, když auto nebude jezdit dlouhý trasy.
Z motorů po FL lze doporučit 2.0 a 2.2 TDCI, oba motory od PSA, dvoulitr se dodával s výkony 85, 96, 98, 100, 103 a 120kw. Přepnutím mapy v ŘJ jde ze všech výkonových variant udělat 120kw. 2.2ka pouze 147kw. Pokud automat tak pouze 2.2, kdy se dodával s HDM Aisin, 2.0 s Powershiftem a to fakt nechceš.
Limit 200 není v dnešní době na model po FL nic moc, minulý a předminulý rok by sis mohl vybírat. Dneska vůbec. V ČR nabídka skoro nulová v požadavku, takže výlet ven. Proč ne. Vyhnul bych se výbavě Trend
https://auto.bazos.cz/inzerat/158223009 ... vigace.php
Mizerný sedadla, bez SPDS, občas se sporákem a bez vyhřívanejch seslí. Podobně jsou na tom auta v Business edition, to je Trend + nějaký extras.

V Dojčlandu se furt dá vybrat:
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 43149.html

Co se na autě sere:
kromě dýzlovýho 3boje hlavní slabinu vidím v podvozku. Předek řízení, zadek silentbloky nápravy. Repase obojího lze celkem jednoduše. Sem tam odejdou gufera na klice u převodovky (jako mě) je k tomu přístup jak k penězům, převodovka musí ven. Někomu vydrží 400tkm, někde 70tkm.... Rozvody řemen co 10let / 200tkm, rozvodovej řetěz se kontroluje po 400tkm jinak stojí cca 2600. V těhle letech začínají odcházet dráty v husím krku do kufru, řešitelný samoopravou nebo svazkem za dvojku.
Jinak Smaxy drží, táta má 2008 tdci se 480tkm
Obecně ta auta docela drží. Víc mě teď nenapadá, kdyby něco, ptej se.

Edit: vidím, že jsi na tom s nohama jako já, takže buď si koupíš Superba II nebo Smaxe.

Re: Rodinné auto - Volvo nebo Ford? Cca 200tis

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 9. 2022 21:41
od MarkFX
Tak tohle je mega užitečný příspěvek, díky.. :tleskani :tleskani :tleskani
Tohle kdyby se připlo někam nahoru tak odpadnou další zbytečné nově založené témata ohledně S-Maxe.. :) o<:)

K86 píše:
Když jsem bral Smaxe, vybíral jsem ještě mezi Sharanem/alhabrou a Touranem II. Po stránce vnitřního prostoru z toho vylezl nejlépe Smax. Překvapení bylo, že Alhambra a Touran má vnitřek (kromě výšky, šířku si nepamatuju) až na pár cm rozdílu na zadních sedadlech stejný.

Jako máme jen 2 děti, sice ještě v sedačkách, a ohledně velikosti vnitřku mi až tak moc nejde (zadní 3 plnohodnotné sedačky beru jako šikovný bonus), ale primárně mi jde o co největší kufr - furt něco převážíme a věčně si stěžuju že máme malé auto.. :D třeba dnes jsem vyzvedával dceru ze skauta ve vedlejší dědině (tam jeli na kole, ale zpátky už je večer tma, tak autem) a 5minut jsem špekuloval jak do oktávky narvat to 24" kolo, nakonec jsem musel odepnout jednu dětskou sedačku a sklopit.. :-\

Trochu ještě váhám ohledně kufru, jestli brát 7mi místné nebo 5ti kde jsem z fotek vypozoroval že po sklopení je tam hrana, takže kdybych vezl něco dlouhého tak naprd.. Nebo jedině si tam vyrobit "zvedlý spodek", pořád to bude na výšku lepší než ty sklopené sedačky z 3tí řady.. :hm

K86 píše: .. bez SPDS, občas se sporákem..
prosím o vysvětlení obou.. :-[


K86 píše:1,6TDCI 85kw, to bych asi vynechal a šel do dvoulitru po FL, čili po 08/2010. Nejen že to auto vypadá výrazně mladší, ale hlavně je s motory Euro 5, kdy se FAP regeneruje 5. vstřikem. Reálně to znamená, že regenerace jsou bezproblémovější a regeneraci auto dokončí i když stojí. Nejsou takový nároky na provozní podmínky regenerace jako u E4. Výrazně to oceníš, když auto nebude jezdit dlouhý trasy.

:tleskani :tleskani tak to je ideální.. :)

Převodovku bych asi klasiku manuál.. A právě možná by mi to známý mohl sehnat v německu nějaké..

Jinak ten dízlový trojboj je míněno co? Vstřiky, dvouhmota a co? :nenapadne

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 9. 2022 21:49
od yndezit
Turbo, váha...
Sporák - lpg
Spds - světla pro denní svícení

Re: Rodinné auto - Volvo nebo Ford? Cca 200tis

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 9. 2022 21:59
od MarkFX
Jo turbo.. :D su kokot.. :D

Re: Rodinné auto - Volvo nebo Ford? Cca 200tis

Odeslat příspěvekNapsal: 30. 9. 2022 22:16
od impact
Sporák se říká manuální klimatizaci, protože budeš těma čudlíkama furt točit jak při vaření.