v současné době se rozhoduju o výběru nového auta (firemní) a protože mám docela specifický požadavky, tak se okruh aut, který mi z toho vycházejí, docela smrsknul. Ocenil bych tedy radu, protože expert přes auta úplně nejsem a vybíral jsem spíš na základě testů a právě oněch limitních kritérií.
Takžee, jdeme na to. Obecné požadavky
1) Hatchback, délka max. cca 4,50 m. (ideálně max. 4,40 m)
2) Pokud možno konzervativní uspořádání interiéru, tj. základní ovladače ideálně nedotykové (tím mi vypadl nový Golf, na hranici je docela Scala).
3) Ideálně maximální eliminace různých asistentů, automatických systémů, které zasahují do řízení a podobných blbostí. Naprosto ideální by pro mě byl stav, kdyby všechny tyhle kraviny (Start/Stop, udržení v jízdních pruzích apod.) šly konstatně vypnout a fungovaly by pouze optional (tj. nikoliv, abych je musel vypínat po každém nastartování). V každém případě vypínání těchto asistentů tlačítkem
4) Preferuji silnější motor na úkor hi-tec výbavy (min. cca 90kW). Minimálně 50% jízd bude na dálnici, tj. trochu logicky mi z toho vychází spíš nafta, nebo silný turbo benzín. Ideálně bych viděl spotřebu u nafty do 6l/100 km, u benzínu cca 6,5l/100 km.
5) Nezbytnost – náhradní kolo, minimálně dojezdové (hrozný, na základě tohodle "požadavku" mi odpadlo docela dost kandidátů.
6) Manuální převodovku – obecně proti automatům nic nemám, ale jednak většinou mají manuály nižší spotřebu a řadit mě neuráží, takže automat fakt nepotřebuju.
7) Žádného Korejce, ideálně ani Francouze ani Itala (ehmm, to není můj požadavek, spíš ze strany vedení..

Když jsem si to takhle shrnul, tak mi z toho vylezli dva kandidáti:
Opel Astra - buď s motorem 1,2 Turbo (benzín tříválec 107kW) nebo s motorem 1,5 CDTI (nafta tříválec 90kW). Výhodou Astry je, že je poměrně levná (poměr cena/výkon je fakticky dobrej), tříválce mě sice úplně neunášejí, ale asi bych byl schopnej se s tím srovnat. Kromě toho se mi její trochu fádní vzhled líbí a rozhodně se mi líbí víc interiér, než třeba u Focusu.
Ford Focus - buď s motorem 1,5 Ecoblue (nafta čtyřválec 88 kW) nebo s motorem 2,0 Ecoblue (nafta čtyřválec 110 kW). Výhodou jsou klasické čtyřválce podle všeho s poměrně kultivovaným chodem a dobrou akcelerací a údajně luxusní jízdní vlastnosti. Nevýhodou je cena (pro srovnání, Astra vychází ceníkově někam k 500t Kč, Focusy lezou přes 700t Kč). Navíc musím subjektivně přiznat, že zvenku mě Focus moc neunáší a zevnitř je to taky tak trochu pofidérní (ten přilípnutej tablet, no nic). Opět, jsem schopen se s tím srovnat.
Mám tedy dva dotazy:
- napadá Vás nějaká alternativa, kterou jsem opominul?
- kterou z těch variant by jste zvolili Vy a proč?
Ty jednotlivý auta si budu pochopitelně projíždět, tam se taky bude lámat chleba, ale víc hlav víc ví. Obecně čistě motoricky se mi nejvíc líbí Focus s 2,0 Ecoblue, zase je ale za nejvyšší cenu.
Díky za rady