
Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
speleo píše:A zimním tenisky?
speleo píše:Co tam máš za brzdy, že na to navlíkneš 15" kola? A nebo mluvíme o Favoritu na 16"? To by bylo hustokrutý
D.a.l.i píše:Dovolím si poznámku ke kolům - pokud řešíš spotřebu, je dobré koupit co nejlehčí. Za slušnou cenu se dají sehnat např. Japan Racing (v ČR dovozce ProRacing) - a dělají se v různých barvách.
Na svého Civica 8G (oranžová) jsem koupil barvu Gunmetal - je dobře vidět, ale špína z destiček se na ní taky dobře schová. Byl jsem kvůli roztečím kol limitován na JR3, ale jinak je výběr dosti široký.
A ačkoliv jsem Civica koupil s 17" origo, tak po přezutí na zimní plechy 16" jsem si uvědomil, že to auto jede najednou podstatně lehčeji, snadněji zrychluje, apod. Tak jsem si pořídil právě ty Japany 16" (disk váží 6,7kg a stojí 3.500) a je to z hlediska jízdních vlastností velká paráda.
To původní kolo 17" vážilo cca 21,5kg, nová 16" s těžkou gumou (grrr) cca 17,3kg - na autě jsou 4ks + je to rotující hmota, takže efekt hmotnosti je několikanásobný.
A spotřeba se taky snadněji dostává dolů.
mfilip píše:D.a.l.i píše:Dovolím si poznámku ke kolům - pokud řešíš spotřebu, je dobré koupit co nejlehčí.
Diky, me zkusenosti jsou s 16" zimni a 17" letni u RS. Nekde jsem si zapsal vahy, ale nemuzu najit, rozdil ale nebzl dramaticky. Pocitove na 16" lepsi rozjezd, lehci. 17" zase o neco lepsi dojezd a setrvacnost. Spotreba v aktualni konfiguraci shodna, s predchozimi zimnimi Pirelli asi 0.3l horsi ve stejnych podminkach na stejne trase. Na Insignii moc vyber neni, co jsem se letmo dival do TP, tak je moznost jen 17 v 225/50/R17 proti stanardu 245/45/R18. Predpokladam stejne rozdily jako mezi 16 a 17, cili v necem elpsi, v necem horsi, tudiz i zimni planuju mit v 18"
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků