Dodávka na špatné cesty

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod marthuf 26. 6. 2012 12:15

A tohle tady bylo?
http://www.madeinrussia.cz/gazelle-4x4-van-70/
Stavěno pro ruské cesty necesty.
200 to nepojede, ale projede, co by Transporter určitě neprojel. A servisovatelnost bude zejména v Asii bez problému. A klimu to má :)
Obrázek
marthuf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod elipsoid 1. 7. 2012 11:05

bleach: Starex se mi líbí, mělo by to mít něco málo společného s Mitubishi L400, ale mám na něj špatné reference co se týče kvality. Na druhou stranu by mohly být po světě celkem rozšířené. Podívám se na něj blíž, díky.

Kalfa: odjezd plánujeme příští rok, pořízení auta je první krok, abychom se rozhoupali - pak už nebude cesty zpět :)
Trasa je velmi předběžně následující: ČR - balkán - Turecko - Irán - Pákistán - Indie - Nepál - Bangladéš. Pokud stále nebude průjezdná Barma, lodí do Malajsie a pak - Thajsko - Laos - Kambodža.

Dál je to zatím nejistý - přítelkyně by ráda viděla USA, já bych klidně rovnou do J. Ameriky. Ale pravděpodobně to zkusíme lodí z Thajska do Kanady a pak přes parky v USA a po západním pobřeží na jih. To bude znamenat další loď přes Darien gap z Panamy do Kolombie nebo Ekvádoru. Dál ještě konkrétní plán není.

Zařídit toho bude potřeba spousta (namátkou: carnet, očkování, uskladnění těch našich krámů, které neprodáme, víza). Až bude auto, začnu si ten proces asi trochu dokumentovat a třeba to časem někde zveřejním. Ale spoustu se toho dá najít na netu. Jinak doporučuju http://www.amazon.com/Overlanders-Handb ... 1905864078
elipsoid
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod elipsoid 23. 2. 2014 22:52

Tááááák. Člověk míní, pámbů mění, znáte to, nicméně auto jsme pořídili (nakonec tu Hiacku 4x4) a na cestu vyrazili (ikdyž jenom po Severní, Střední a Jižní Americe).

Čtyřkolka mě nemrzí, ale nutnost to pro náš styl cestování rozhodně není. Většinou se držíme silnic a šotoliny, problém mohl nastat párkrát na písku na pláži, kde jsme mohli skončit jak Trabanti nebo málem Hanzelka se Zikmundem. Pak ještě jednou při otáčení na zatopený silnici v Belize, kde jsem sjel do ještě zatopenějšího pangejtu - tam by s předokolkou mohl být celkem průšvih. Na druhou stranu bych se do těchhle míst asi s dvoukolkou nepouštěl.

Kdyby někdo měl zájem o obrázky, mrkněte na https://www.facebook.com/getoutoftown.cz.

A jedno starší video:
elipsoid
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ka-spel 24. 2. 2014 00:21

Pěkný :tleskani
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 24. 2. 2014 00:33

sakra, vždycky když vidím něco tak krásného, tak znejistím, jestli ta životní cesta kterou jsem se vydal za to stojí :hm
Tohle je paráda.

Zkus se prosím trochu rozepsat o autě. Benzin/nafta, cirka pořizovačka, jaký to mělo nájezd, kolik stály předstartovní přípravy (servis, bydlící úprava). Kolik jste najeli a jak to auto zvládalo (poruchy?)
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod elipsoid 24. 2. 2014 01:39

Je to 2004 Toyota Hiace 4x4 (permanentní, neodpojitelné). Žádné uzávěrky, jen vzadu diferenciál s omezeným prokluzem (nebo jak se to česky píše). Zatím stačilo bezpečně a nezapadli jsme nikde, a to jsme byli v hlubokým písku, ve vodě i blátě. Ale počítám, že to ještě přijde - zatím jsme najeli cca 25 tisíc a čeká nás ještě celá Jižní Amerika (počítám dalších 25).

Pohání to 2.5 turbodiesel common-rail s mohutnými 75 kW :) Stačí to, na dvojku to jede do kopce i ve 4000 metrech nad mořem, ale víc by neškodilo, hlavně kvůli absenci redukční předvodovky. Navíc jsme obuli trochu větší kola (215/75 R15 oproti 195/70 R15), takže ty akcelaraci taky nepomůžou. Motor je to stejný jako používají v místních Hiackách, zatím žádné problémy s palivem, ale to taky ještě může přijít. Oproti ostatním s atmosférickými motory (LandCruiser, starší Hiace) je turbo opravdu znát - v kopcích jim snadno ujíždíme. Motor možná i díky modernější konstrukci nijak extra nečadí, nezaznamenali jsme ani nějaké větší výkyvy ve výkonu nebo problémy při startování kvůli horšímu palivu (ostatní takový štěstí neměli).

Koupeno jako prázdná dodávka s cca 190 tisíci na tachometru a pár skrytými problémy za cca 200 tisíc. Halt se připlácí za značku a 4x4. Předstartovní servis - kromě vychytání skrytých vad nic extra - nové pneu, nové tlumiče (zadní ne Toyota, ale Sachs - chyba!), výměna rozvodů, spojky. A odstranění reflexních folií, který na autě byly - peklo, reflexní nejdou sundat ničím kromě speciálního brusnýho kotouče :) Chtěl jsem nechat přizvednou předek (torzní tyče), nedostal jsem se k tomu. Možná to ještě udělám, ale bojím se, aby ty torzky neruply.

Závažné poruchy zatím žádné, v USA jsme nechali preventivně vyměnit přední poloosy kvůli cvakání při plném rejdu (stejné díly jako Hilux/4runner). Pak v Hondurasu utržené uložení pravého zadního tlumiče, vyřešeno za 50 korun v místní automyčce. To samé později vlevo v Panamě, vyřešeno za 180 korun v autoservisu. Ale ty tlumiče jsou podle mě blbě navržený, nebo je chyba u Sachsu. Prostě se na roletě a špatnejch cestách pomalu povoluje spodní uložení a než to člověk zachytí, už může bejt pozdě. Naštěstí snadno řešitelný a prakticky nic neohrožující závada.

Jinak nám trochu drhnou boční šoupačky, zkusím někde sehnat nový jezdec, nebo nechat nalisovat nová ložiska. Ale až takový problém to není, WD40 to vždycky na měsíc vyřeší :)

Vestavba řešena s kamarádem za víkend. Náklady na materiál počítám do třech tisíc, pak něco navíc matrace (Ikea, rozstříhat a nechat ušít potah), záclonky řešila drahá polovička, vařič + bomba koupena ve walmartu v USA :)

Elektro - drahá sranda, nechal jsem to dělat v servisu na karavany, dohromady s baterkou (140 Ah) něco přes deset tisíc. Je tam spínač, který třetí baterku propojí s předními dvěma startovacími jen při nastartovaném motoru (vyšším napětí), takže nehrozí, že vymlátíme baterky a nenastartujeme. Plánoval jsem solár, nedošlo na něj a nebyl ani potřeba. S kompresorovou lednicí (Waeco CDF-25) vydržíme stát cca 5 dní na místě bez potřeby nastartovat.

Pořídili jsme ještě markýzu Gordigear dělanou na off-roady (lehčí, jednoduchá konstrukce). V Mexiku a při kempování na pláži neocenitelná záležitost a přežila i silný poryvy větru, když jsme ji zapomněli přikolíkovat a skončila na druhý straně střechy.

Uff, kdybych na něco zapomněl, klidně se ptej dál.
elipsoid
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ka-spel 24. 2. 2014 08:15

Jakou používáte navigaci? Jaká je spotřeba a denní porce km? Polovička řídí taky? Jede vás víc aut?
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod elipsoid 24. 2. 2014 13:41

O navigaci jsem zrovna včera smolil článek na web (anglicky): http://getoutoftown.cz/free-maps/. Ve stručnosti - používáme telefon s androidem, co mám už asi 4 roky, a OpenStreet Mapy přes aplikaci OSMand. OpenStreet mapy se osvědčily - nic nestojí a zatím stačily víceméně všude.

Spotřeba je kolem 10 l na sto průměr. Samozřejmě záleží na silnici, rychlosti, atd. Když je hladký asfalt a držíme se kolem 80-90, dá se jet i kolem osmi, ale to velmi zřídka. BFGoodrich All-Terrain, nosič na střeše + markýza, cca 600 kg naloženo, horší silnice = těch 10 litrů. Ale těžko se to měří přesně - jednak to snad ani nechci vědět, druhak nemáme palubní počítač a tankujeme pokaždý u jiný pumpy, navíc místní pikolíci na pumpách mají tendenci tam po cvaknutí pistole narvat ještě aspoň pět litrů navíc a nenechají si to vymluvit.

Denní km hodně záleží na okolnostech. Ve Střední Americe to moc nebylo, často nic nebo do stovky, v USA a teď zase v Kolumbii to narůstá - prostě jsou tu větší vzdálenosti. Polovička taky řídí :)

Jedeme sami, ale cestou jsme potkali spoustu lidí, kteří jedou stejným směrem, takže se občas náhodně potkáváme, což je docela fajn. Nejzajímavější jsou asi tihle Angláni, který jsme potkali v Mexiku: www.overlandingfamily.com. Zpětně jsme zjistili, že bydleli v Praze ve stejný ulici :)
elipsoid
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ka-spel 24. 2. 2014 14:25

S tou spotřebou bych řekl, že výsledek může být víc optimistický vzhledem většímu obvodu kol než je série jak jsem četl v dřívějším postu. 215/75/15 je oproti 195/70/15 o 7,54% obvodem a 24 mm na výšku.
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod elipsoid 24. 2. 2014 14:37

S vetsim obvodem jsem uz kalkuloval. Ale i tak docela spokojenost, starší LandCruisery jezdí za 15.
elipsoid
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Slawall 24. 2. 2014 14:40

Super fotky.

-- 24. 2. 2014 14:47 --

Kura to musi byt ale super takova cesta. :)
Slawall
Vošický lover
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 24. 2. 2014 23:03

krásná Ashevillská číča :-)

Obrázek
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 25. 2. 2014 08:55

jako paráda, jel bych taky :)
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ka-spel 25. 2. 2014 09:00

Moje řeč.
Felicia 1,6 kombi LPG -> Octavia II 1,9 TDI kombi
Časy se mění : praskají řetězy místo řemenů a lehčí je nastartovat nafťák v mrazu než zahřátý po jízdě
ka-spel
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod j3s 25. 2. 2014 10:11

Nepovažuji se za závistivého člověka. Ale tady závidím.
j3s
Štamgast

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků