Matezz potrebuje nove auti

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Major Kure 6. 10. 2011 15:18

Toz cena slusna.
[quote="goes"] je to postaveno na mych znalostech o vsem[/quote]
[quote="antracit"]Já jsem se ještě nezmýlil.[/quote]
[quote="maincoonsback"]V zásadě je můj názor na tuto věc správný.[/quote]
[quote="goes"]Major ma pravdu[/quote]
[quote="goes"]Mam ho rad.[/quote] (Majora)
Major Kure
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robbert 6. 10. 2011 15:20

A to MI
Mé příspěvky vyjadřují mé názory. Chcete se mnou nesouhlasit? Můžete, ale to je asi vše, co můžete.

Bože, dej mi sílu, abych změnil, co změnit mohu, dej mi trpělivost, abych snesl to, co změnit nemohu, dej mi moudrost, abych to od sebe rozeznal.
Nekácet!
robbert
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod M@tezz 20. 12. 2011 09:29

Kdyby vás to jako zajímalo (jakože nezajímá) a říkáte si, že M@tezz neví, co chce (jakože neví), tak po pročtení všeho možného na offroad fóru a nastudování Mitsu L200, Toyota Hilux, Ford Ranger, Mazda B2500, Mitsu Pajero, Pajero Sport, Jeep Cherokee (starý hranatý) jsem si začal říkat, že třeba takový ranger s budkou je sice fajn, ale že korba je dlouhá jenom 153 cm a někdy by se mohlo hodit víc. Sice se může náklad nechat čouhat ...

Takže raději dlouhou kabinu společnou pro cestující a náklad a sklápět sedačky? Inu dobrá, ale co případný bordel? Vezli jste někdy v autě pytle se senem? Víte co to je pak za uklízení? Je to všude! A vysavač se použít moc nedá, páč se udusí :) čerokí a pajero by šly. Na druhou stranu ty ceny offroadů. A hlavně ... Fakt bych tolik jezdil pro to dřevo do lesa? Mít off z 98% pro cesty na cestě, zvlášť pickup s hopsajícím lehkým zadkem, to asi není ekonomické a ani jízdně zajímavé. Trvale přiřaditelná 4kolka není tak běžná, jak jsem si myslel. Zdravější je jezdit na zadek a předek přidat jenom v terénu. Jenže na to to chce patřičné gumy. Ty jsou ale zase napytel na cestě. No teda ...

Takže zase zpátky, jak říkají offaři, k břichoplazům? Hm, kombík s velkou ložnou plochou. Jsme zase u mondea. Dva metry po složení zadních židlí. To seno by to zas tak moc nezasvinilo, ne? Na ajrsoftové akce v terénu to není, ale na druhou stranu, koukám, že ST220 jsou v zajímavých cenových hladinách a co si na to dřevo vzít čtyřkolku s vlíčkem? :)

To jsou zase zvrat(k)y, co? :)
Jůzr rekvestuje akces do fajlu na šérpojntu. Responsibl menedžr jeho rekvest ridžektnul.

Upozornění: Přečtením tohoto příspěvku potvrzujete, že souhlasíte s jeho obsahem.
M@tezz
Režisér roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hyza 20. 12. 2011 09:35

mno, provoz nejakeho pickupu nebo offroadu kdyz ho realne potrebujes jenom treba na 5-10% casu vyjde docela draze....Ja bych se zamyslel nad tim jestli nebude lepsi koupit dve auta...nebo auto a ctyrkolku. ctyrkolky maji obyc tazne zarizeni, ale zase to neuveze tolik a ta prace s tim neni tak pohodlna, off se zase nedostane vsude...Jako idealni kompromis se mi jevi treba neco jako samurai s taznym a vozikem + osobak dle tveho vyberu. Samuraj ti bohate vystaci, je levnejsi, ma levnejsi provoz, takze ti to ani tak nezkrouhne rozpocet...je to silnejsi nez ctyrkolka, spatneho pocasi se v nem bat nemusis, nejaka bezpecnost je taky trochu vacsi nez u ctyrkolky..

-- 20. 12. 2011 08:36 --

nemluve o tom ze silnejsi pracovni ctyrkolka je drazsi nez ten samurai :)
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod M@tezz 20. 12. 2011 09:47

Asi takhle: potřebuju auto, co je s ním radost jezdit po cestě, skvěle sedí, je silné, pohodlné, vejde se do něj 5 lidí a spousta nákladu, který je špinavý a velký, ale nezabordelí prostor pro posádku, nicméně jde ložná plocha prodlužit na nějaké dva metry a dalo by se v tom třeba i přespat. Zároveň musí auto excelovat v terénu, takže má gumy s hrubým vzorkem, velkou světlou výšku, redukci, možnost trvalého 4x4, naviják a není třeba se moc obávat to auto do terénu vzít. Spotřebu a cenu to chce nízkou, třeba benzín s LPG, ale bez bomby, která by ubírala z kufru. Provozní náklady rovněž přátelské, nájezd minimální, přitom auto prakticky zánovní.

Myslím, že existuje jediný člověk, který dokáže navrhnout auto, které umí všechno:

Obrázek
Jůzr rekvestuje akces do fajlu na šérpojntu. Responsibl menedžr jeho rekvest ridžektnul.

Upozornění: Přečtením tohoto příspěvku potvrzujete, že souhlasíte s jeho obsahem.
M@tezz
Režisér roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 20. 12. 2011 10:15

tak a co třeba něco s torsenem 4x4 kompík s tím, že si do toho necháš udělat gumovou vanu... a vysavač. koupíš něco průmyslového a vysaješ to ajnc cvaj.

a nebo neserm kup kombíka a traktor... stejně lepší offroad než zetor s náhonem na všechny čtyři ještě nikdo nikdy nevyrobil.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 20. 12. 2011 10:17

M@tezz píše:Kdyby vás to jako zajímalo (jakože nezajímá) a říkáte si, že M@tezz neví, co chce (jakože neví), tak po pročtení všeho možného na offroad fóru a nastudování Mitsu L200, Toyota Hilux, Ford Ranger, Mazda B2500, Mitsu Pajero, Pajero Sport, Jeep Cherokee (starý hranatý) jsem si začal říkat, že třeba takový ranger s budkou je sice fajn, ale že korba je dlouhá jenom 153 cm a někdy by se mohlo hodit víc. Sice se může náklad nechat čouhat ...

Takže raději dlouhou kabinu společnou pro cestující a náklad a sklápět sedačky? Inu dobrá, ale co případný bordel? Vezli jste někdy v autě pytle se senem? Víte co to je pak za uklízení? Je to všude! A vysavač se použít moc nedá, páč se udusí :) čerokí a pajero by šly. Na druhou stranu ty ceny offroadů. A hlavně ... Fakt bych tolik jezdil pro to dřevo do lesa? Mít off z 98% pro cesty na cestě, zvlášť pickup s hopsajícím lehkým zadkem, to asi není ekonomické a ani jízdně zajímavé. Trvale přiřaditelná 4kolka není tak běžná, jak jsem si myslel. Zdravější je jezdit na zadek a předek přidat jenom v terénu. Jenže na to to chce patřičné gumy. Ty jsou ale zase napytel na cestě. No teda ...

Takže zase zpátky, jak říkají offaři, k břichoplazům? Hm, kombík s velkou ložnou plochou. Jsme zase u mondea. Dva metry po složení zadních židlí. To seno by to zas tak moc nezasvinilo, ne? Na ajrsoftové akce v terénu to není, ale na druhou stranu, koukám, že ST220 jsou v zajímavých cenových hladinách a co si na to dřevo vzít čtyřkolku s vlíčkem? :)

To jsou zase zvrat(k)y, co? :)


Jestli k tomu můžu něco podotknout.

1/ Pick-Upa ála L200, Ranger, Hilux a pod. je spíše vhodný, pokud chceš vozit náklad oddělný od posádky. Kupříkladu hromady dřeva, bordel (smetí), apod. Jinak tu samou terénní službu udělá cokoliv jinýho, třeba Pajero, Land Crusier, apod. V pick-upu se vzadu na korbě moc nevyspíš, musíš nechat sklopený zadní čelo a pak ti tam táhne, takže buď koupit na střechu spací box, nebo tě čekají noci vedle auta. I když, dělají se i L200 s prodlouženou korbou, ale jedná se o dovoz, v česku nebyly běžně k mání. Samozřejmě o to nižší to má pak nájezdový zadní úhel a drhneš p*delí na každý muldě.
L200 nejsou ani nějak extra levný na údržbu. 3/4 jeskyňářské a airsoftové obce kolem mne je má a vzácně se shodují, že ač to jsou dříči a vydrží hodně, údržba není úplně za hubičku. Pokud se na to auto máš 100% nejen v terénu spolehnout, musíš do toho na údržbě docela dost sypat (hlavně preventivně). Nejsou to nijak likvidační částky, ale pokud auto nemáš nové ale jako ojeté, je to prostě citelnější, než do Felicie, s tím je třeba počítat.

2/ na soft se s ST220 moc nedostaneš. Já projezdil s Escortem většinu vojenských újezdů (po zp. cestách samozřejmě), a drhnul sem skoro všude. Pokud chceš bejt v cajku, tak určitě něco zvedlejšího a čtyřkolovýho, třeba starší Subárko by mohlo odvést tuto práci solidně. Špatná na tyhle manévry taky nebyla stodváca, projela hodně, ale nic se do ní nevešlo a cesta po normálních silnicích byla utrpení. Kamarádi chvíli provozovali na tyhle kratochvíle Samuraje (halogenové lampičky na enemíky, lafetíčky na Minimi, atd.) ale po pár letech se jim rozpadnul pod rukama korozí. Strašně to rezne, ale fakt úplně nehorázně. A to to auto komplet vyvařili, vystříkali dutiny a komplet nalakovali, než se s tím pustili ven. A moc to neuveze. Se tam nacpali dva lidi s bagáží a šlus.

3/ na dřevo a na blbnutí s flintou bych teda vzal nějaký starší Subaru s koulí (Outback, Forester), Suzuki Samurai/Jimny, popř. Nissan X-trail, a nebo nějakýho staršího pick-upa (Ranger, Mazda B, Nissan Pick-Up). Pár lidí jezdí Transporterem syncro (na patřičných traktorových gumách) a taky zvládne projet hodně a odveze to mrtě věcí. Ale je to dodávka a na úžších cestách dodrbeš lak. Na tohle byl Samík (Samurai) úplně unikátní - projel všechno, mrňavej, lehkej, nenápadnej, byl hodně akční a enemíkům nepěkně zatápěl :)

-- 20. 12. 2011 09:31 --

M@tezz píše:Asi takhle: potřebuju auto, co je s ním radost jezdit po cestě, skvěle sedí, je silné, pohodlné, vejde se do něj 5 lidí a spousta nákladu, který je špinavý a velký, ale nezabordelí prostor pro posádku, nicméně jde ložná plocha prodlužit na nějaké dva metry a dalo by se v tom třeba i přespat. Zároveň musí auto excelovat v terénu, takže má gumy s hrubým vzorkem, velkou světlou výšku, redukci, možnost trvalého 4x4, naviják a není třeba se moc obávat to auto do terénu vzít. Spotřebu a cenu to chce nízkou, třeba benzín s LPG, ale bez bomby, která by ubírala z kufru. Provozní náklady rovněž přátelské, nájezd minimální, přitom auto prakticky zánovní.


No, řada požadavků si značně protiřečí. Např. excelentní v terénu i na silnici, ale drtivou většinu splňují teréňáky z řad Pick-upů. Nelehneš si tam (leda do prodloužený verze), na silnici se neztratí, ale kdejaká Felda sedí na silnici líp, vyžadují přecijenom už nějakou tu údržbu, a na delší cesty jsou pro posádku docela nepohodlné. Ovšem odvezou až 900kg nákladu cestou necestou (viz. moje fotečky: http://galerie.autorevue.cz/showphoto.p ... user=29620, http://galerie.autorevue.cz/showphoto.p ... user=29620, http://galerie.autorevue.cz/showphoto.p ... user=29620 ), světlá výška 220mm, přiřaditelný pohon 4x4 (trvalá zadokolka s přiřaditelným předkem a redukční převodokou s mezinápravovým diferenciálem). Co teda nepůjde je to zplynovat, 99% je nafta a spotřeba je někde mezi 8-10l/100km, v terénu i mnohem větší, s tím se budeš muset smířit. :hm
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hyza 20. 12. 2011 10:34

vzdyt to mu pisu. se samurajem s vleckou toho uveze spoustu a nebude ho to tolik stat, da se s tim dostat pro to drevo i do docela nepristupnych mist. pak zbyde prostor na druhe auto po kterem se uz nebude vyzadovat tolik kompromisu.
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 20. 12. 2011 10:36

To jo, benzínovej 1.3 Samík čistě pro dřevo by šel, takle to dělá řada lidí co znám. Ale na silnici tragický (obě nápravy maj listový pera) a úžasně nepohodlný (mrňavý sedačky, kravál, v zimě zima, v létě vedro).
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hyza 20. 12. 2011 10:42

jj, sak jiste, tohle jenom na praci, zadna cesta :) ale jako do obchodu v zime to staci :D aspon ti to neukradou...
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mafel 20. 12. 2011 10:45

Kromě navijáku, který nemá, mi z požadavků z evropských aut vychází pouze MB GL...
V6 3.6 192 kw
V6 3.7 204 kw
V4 2.0 200 kW
mafel
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 20. 12. 2011 10:45

Ale na soft přes půl republiky s tím taky moc nepůjde jet. To bych radši nějaký sofistikovanější drandítko, třeba krátký Pajero s koulí, Defendera 90 apod.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod M@tezz 20. 12. 2011 10:46

speleo píše:No, řada požadavků si značně protiřečí.

Neřykej :D ;-)
Jůzr rekvestuje akces do fajlu na šérpojntu. Responsibl menedžr jeho rekvest ridžektnul.

Upozornění: Přečtením tohoto příspěvku potvrzujete, že souhlasíte s jeho obsahem.
M@tezz
Režisér roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 20. 12. 2011 10:51

"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hyza 20. 12. 2011 10:58

mafel píše:Kromě navijáku, který nemá, mi z požadavků z evropských aut vychází pouze MB GL...

tak ted si nam to ukazal.
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků