M@tezz píše:Kdyby vás to jako zajímalo (jakože nezajímá) a říkáte si, že M@tezz neví, co chce (jakože neví), tak po pročtení všeho možného na offroad fóru a nastudování Mitsu L200, Toyota Hilux, Ford Ranger, Mazda B2500, Mitsu Pajero, Pajero Sport, Jeep Cherokee (starý hranatý) jsem si začal říkat, že třeba takový ranger s budkou je sice fajn, ale že korba je dlouhá jenom 153 cm a někdy by se mohlo hodit víc. Sice se může náklad nechat čouhat ...
Takže raději dlouhou kabinu společnou pro cestující a náklad a sklápět sedačky? Inu dobrá, ale co případný bordel? Vezli jste někdy v autě pytle se senem? Víte co to je pak za uklízení? Je to všude! A vysavač se použít moc nedá, páč se udusí

čerokí a pajero by šly. Na druhou stranu ty ceny offroadů. A hlavně ... Fakt bych tolik jezdil pro to dřevo do lesa? Mít off z 98% pro cesty na cestě, zvlášť pickup s hopsajícím lehkým zadkem, to asi není ekonomické a ani jízdně zajímavé. Trvale přiřaditelná 4kolka není tak běžná, jak jsem si myslel. Zdravější je jezdit na zadek a předek přidat jenom v terénu. Jenže na to to chce patřičné gumy. Ty jsou ale zase napytel na cestě. No teda ...
Takže zase zpátky, jak říkají offaři, k břichoplazům? Hm, kombík s velkou ložnou plochou. Jsme zase u mondea. Dva metry po složení zadních židlí. To seno by to zas tak moc nezasvinilo, ne? Na ajrsoftové akce v terénu to není, ale na druhou stranu, koukám, že ST220 jsou v zajímavých cenových hladinách a co si na to dřevo vzít čtyřkolku s vlíčkem?

To jsou zase zvrat(k)y, co?

Jestli k tomu můžu něco podotknout.
1/ Pick-Upa ála L200, Ranger, Hilux a pod. je spíše vhodný, pokud chceš vozit náklad oddělný od posádky. Kupříkladu hromady dřeva, bordel (smetí), apod. Jinak tu samou terénní službu udělá cokoliv jinýho, třeba Pajero, Land Crusier, apod. V pick-upu se vzadu na korbě moc nevyspíš, musíš nechat sklopený zadní čelo a pak ti tam táhne, takže buď koupit na střechu spací box, nebo tě čekají noci vedle auta. I když, dělají se i L200 s prodlouženou korbou, ale jedná se o dovoz, v česku nebyly běžně k mání. Samozřejmě o to nižší to má pak nájezdový zadní úhel a drhneš p*delí na každý muldě.
L200 nejsou ani nějak extra levný na údržbu. 3/4 jeskyňářské a airsoftové obce kolem mne je má a vzácně se shodují, že ač to jsou dříči a vydrží hodně, údržba není úplně za hubičku. Pokud se na to auto máš 100% nejen v terénu spolehnout, musíš do toho na údržbě docela dost sypat (hlavně preventivně). Nejsou to nijak likvidační částky, ale pokud auto nemáš nové ale jako ojeté, je to prostě citelnější, než do Felicie, s tím je třeba počítat.
2/ na soft se s ST220 moc nedostaneš. Já projezdil s Escortem většinu vojenských újezdů (po zp. cestách samozřejmě), a drhnul sem skoro všude. Pokud chceš bejt v cajku, tak určitě něco zvedlejšího a čtyřkolovýho, třeba starší Subárko by mohlo odvést tuto práci solidně. Špatná na tyhle manévry taky nebyla stodváca, projela hodně, ale nic se do ní nevešlo a cesta po normálních silnicích byla utrpení. Kamarádi chvíli provozovali na tyhle kratochvíle Samuraje (halogenové lampičky na enemíky, lafetíčky na Minimi, atd.) ale po pár letech se jim rozpadnul pod rukama korozí. Strašně to rezne, ale fakt úplně nehorázně. A to to auto komplet vyvařili, vystříkali dutiny a komplet nalakovali, než se s tím pustili ven. A moc to neuveze. Se tam nacpali dva lidi s bagáží a šlus.
3/ na dřevo a na blbnutí s flintou bych teda vzal nějaký starší Subaru s koulí (Outback, Forester), Suzuki Samurai/Jimny, popř. Nissan X-trail, a nebo nějakýho staršího pick-upa (Ranger, Mazda B, Nissan Pick-Up). Pár lidí jezdí Transporterem syncro (na patřičných traktorových gumách) a taky zvládne projet hodně a odveze to mrtě věcí. Ale je to dodávka a na úžších cestách dodrbeš lak. Na tohle byl Samík (Samurai) úplně unikátní - projel všechno, mrňavej, lehkej, nenápadnej, byl hodně akční a enemíkům nepěkně zatápěl
-- 20. 12. 2011 09:31 --M@tezz píše:Asi takhle: potřebuju auto, co je s ním radost jezdit po cestě, skvěle sedí, je silné, pohodlné, vejde se do něj 5 lidí a spousta nákladu, který je špinavý a velký, ale nezabordelí prostor pro posádku, nicméně jde ložná plocha prodlužit na nějaké dva metry a dalo by se v tom třeba i přespat. Zároveň musí auto excelovat v terénu, takže má gumy s hrubým vzorkem, velkou světlou výšku, redukci, možnost trvalého 4x4, naviják a není třeba se moc obávat to auto do terénu vzít. Spotřebu a cenu to chce nízkou, třeba benzín s LPG, ale bez bomby, která by ubírala z kufru. Provozní náklady rovněž přátelské, nájezd minimální, přitom auto prakticky zánovní.
No, řada požadavků si značně protiřečí. Např. excelentní v terénu i na silnici, ale drtivou většinu splňují teréňáky z řad Pick-upů. Nelehneš si tam (leda do
prodloužený verze), na silnici se neztratí, ale kdejaká Felda sedí na silnici líp, vyžadují přecijenom už nějakou tu údržbu, a na delší cesty jsou pro posádku docela nepohodlné. Ovšem odvezou až 900kg nákladu cestou necestou (viz. moje fotečky:
http://galerie.autorevue.cz/showphoto.p ... user=29620,
http://galerie.autorevue.cz/showphoto.p ... user=29620,
http://galerie.autorevue.cz/showphoto.p ... user=29620 ), světlá výška 220mm, přiřaditelný pohon 4x4 (trvalá zadokolka s přiřaditelným předkem a redukční převodokou s mezinápravovým diferenciálem). Co teda nepůjde je to zplynovat, 99% je nafta a spotřeba je někde mezi 8-10l/100km, v terénu i mnohem větší, s tím se budeš muset smířit.

"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium