HondaMan píše:malcolm. nelži, žešil jsi krátce zpřevodované HTP vs. Stilom4lcolm píše:pierce: já z htp 12V Fabie ve své době přesedlal do 95k benzínu 1,4 s šestikvaltem a spotřeba na dálnici je o dost nižší (a rozdíl se s přibývající rychlostí zvětšuje)... Ono je docela rozdíl jet 130 a točit 4000 otáček nebo 3200
Nemohu za tvoji ne zcela neobvyklou neinformovanost - moje předešlá Fabia htp točila ve 130 ještě o něco víc, přibližně 4200. Mnou uvedené otáčku se už vztahují na FI 1,4 100k versus Stilo 1,4 95k. Tudíž si lháře laskavě nech na doma.
I kdyby platila zkratka, kterou uvádíš, jedná se stále o naprosto odlišný příklad. Stilo 1,4 95k ve 130 kmh tacho na šestku disponuje velmi podobným výkonem jako Fabie htp ve 4200 otáčkách (však je také rozdíl v objemu jen kousek přes půldruhé deci - Stilo cca 56 koní, Fabie cca 58), tudíž to, kdy do toho zatahuješ Clio s dvoulitrem, které má ve stejné rychlosti výkon dost jinde (cca 95 koní), a ještě najednou řešíš úplně jiné (výrazně vyšší) rychlosti, trochu připomíná potřebu ukázat, že máš silnější auto. Ano máš, mě to žíly netrhá, ale jinak jsi mimo mísu... Kdyby platila tvoje chybná premisa, musela by být ve 130 kmh tacho nejúspornější moje Fabie, protože v té rychlosti sice točí pěkné 4000 otáček, ale výkonem je na tom o 15 koní lépe než Stilo, a to při menší čelní ploše i hmotnosti. Jenže ona není úspornější ani omylem. Tudíž pravdu mám zase jako obvykle já
