dovoz z USA - na kolik vyjde?

Poraďte jaké auto koupit!

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod IvanP 26. 6. 2008 10:53

Vzhledem k současnému (a stále padajícímu) kurzu dolaru ke koruně jsou ceny aut v USA pro nás poměrně zajímavé. Např. nový Subaru Outback začíná na 21995$, což je 343 tisíc Kč (!!). Zajímalo by mne, na kolik vyjde dovoz auta (přeprava, pojištění, cla, daně, homologace atd.) z USA?
IvanP
Nováček

Odeslat příspěvekod Mitch 26. 6. 2008 11:17

Muzes zkusit pouzit kalkulacku na http://www.denker.cz/poplatky/index.php
Coz udela z 22.000$ dvojnasobek. Takze maximalne reknem 650.000 Kc. Ale podle me je to premrstene.
Realne pokud pojedes sam s hotovosti do USA, tak to koupis treba za 20.000 S, prijedes s tim soupnes do kontejneru, zaplatis za vsechno vc. dopravy a pojisteni tak 2.000S, za 14 dni to vyzvednes treba v Hamburku, to je treba dalsich 1.000 na dopravu do CR. Tady zaplatis z dalsich 6-7.000$ na clu a DPH. Plus prihlaseni max. 3.000S. Takze se vejdes pak celkem do 32.000$. Takze takove nove auticko ti vyjde do 500.000 Kc. Porad dobra cena.
Ale amikum zavidim ze to maji vazne zadarmo.
Mitch
Lambokiller
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod belse 26. 6. 2008 12:46

Akorát to máš bez záruky a je problém se servisem (odlišnost některých dílů). Ale ceny jsou skutečně zajímavé.
belse
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Barrichello 26. 6. 2008 13:19

Až na to že bez úprav ti to nikdo nepřihláší - nesplnuje to eu normy. Takže si připrav 60-100 táců na překopání světel + dalších věcí..
Nebo na úplatek tomu kdo to bude schvalovat...
Be kind to your Škoda madman!
Barrichello
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Ardeth 26. 6. 2008 14:05

Samozrejme jak ktery model ze?
Znamy normalne vozi A8 z ameriky...
Ardeth
Inventář

Odeslat příspěvekod Deli 26. 6. 2008 15:11

- You’re disturbing my oboe practice.
- You don’t play the oboe.
- I could play the oboe.
8)
Deli
Bronzový avatar roku 2010
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod KubaPa 26. 6. 2008 20:32

Barrichello píše:Až na to že bez úprav ti to nikdo nepřihláší - nesplnuje to eu normy. Takže si připrav 60-100 táců na překopání světel + dalších věcí..
Nebo na úplatek tomu kdo to bude schvalovat...

60-100? On nemyslel z Anglie, z Ameriky není potřeba překopávat tolik, volant a pedály už to má na té naší straně...
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod n.f.x. 26. 6. 2008 21:19

Návody na dovoz jsou všude možně, otátkou je, do jaké míry jsou podloženy zkušenostmi. Nějaká diskuze s kalkulacemi i s dalšími odkazy je třeba tady:

http://www.motio.info/index.php?pg=f&id=t5&ui=&ln=cs

Ale řekl bych, aby ta přestavba z US na EU byla dokonalá, bude toho potřeba asi více. Třeba si myslím, že to bude chtít přeprogramovat řídící jednotku, protože v USA jezdí na méně oktanový benzín. Z toho důvodu je také docela možné, že bude v něčem třeba odlišná konstrukce motoru, nebo budou použity jiné díly. Určitě bude potřeba vyměnit směrová světla, což u nových aut prakticky znamená výměnu komplet předních i zadních světel, možná i mlhovky, dále třeba tachometr by měl obsahovat rychlosti v kilometrech za hodinu, slyšel jsem i něco o odlišné normě na skla. Těch drobností bude asi více, ale informace by měly být možné sehnat předem přímo od výrobce, nebo oficiálního zastoupení zde, pokud se tu vybraný model prodává. Vůbec základem všech těch úvah je asi to, aby se to tady oficálně prodávalo, jinak není žádná záruka že to půjde přestavět. Ale ani to nemusí být postačující podmínka, viz. třeba problémy z nedávna s nějakými Mitsubishi terénními auty, které byly určeny kamsi do pouště, snad Saudské Arábie, či co, a nebyly tady homologovatelné. Takže chce to velkou opatrnost a vše si podrobně zjistit předem. Nejspolehlivějším zdrojem informací pro konkrétní model by ale měla být samotná automobilka, jejíž vyjádření je stejně k homologaci potřeba. Takže obrátit se na ně a snažit se z nich vytáhnout co nejvíc informací. Tyhle anonymní diskuze jsou totiž často hodně mimo.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod ace2 26. 6. 2008 23:56

Ne v USA mají zcela stejný benzín jako v EU a odlišnost oktanových číslech je daná jinou metodikou měření. Laicky řečeno jeden národ zkoumá benzín ve zkumavce a druhý ho zkouší na motoru a čeká kdy se zaklepe. Tím je daná odchylka octanového čísla. Fyzicky je však benzín zcela stejný. Trochu jiná byla věc s naftou, kdy až nyní je k dispozici na lepších pumpách nízkosirnatá nafta označována jako Low Sulfur, nafta vhodná do moderních common rail systémů. Standardní nafra je v USA s velkým podílem síry, která zanáší vstřikovací a spalovací systémy. Takže tak. Benzín je stejný.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Barrichello 27. 6. 2008 09:35

KubaPa píše:
Barrichello píše:Až na to že bez úprav ti to nikdo nepřihláší - nesplnuje to eu normy. Takže si připrav 60-100 táců na překopání světel + dalších věcí..
Nebo na úplatek tomu kdo to bude schvalovat...

60-100? On nemyslel z Anglie, z Ameriky není potřeba překopávat tolik, volant a pedály už to má na té naší straně...


Když budem detailisti a vezmem zákony atd. do detaily - jiný světla, červený blinky nejsou povolený, některý auta (je jich fakt málo pravda) nemaj sklopný zrcátka - v EU nepovoleno, chybí zadní mlhovky - opět třeba dodělat, často je potřeba dorazit VIN kód na karoserii atd. atd.
Je toho docela dost, a ono na některá auta typu A8 sou velmi levné věci že, jen ta zadní světla to bude balík....
Be kind to your Škoda madman!
Barrichello
Poslední varování

Odeslat příspěvekod mrazik 27. 6. 2008 10:14

No pokus i vyberu auto, ktere se v EU take prodava, pak nemuze byt takovy problem s prihlasenim auta. Vymena budiku se take nemusi konat, vetsina ma nejen v milich, ale i kilometry. Problem vidim v tech zadnich svetlech a mlhovce - no mozna jeste par malickosti.
deaktivován na vlastní žádost
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KubaPa 28. 6. 2008 22:47

Barrichello píše:
KubaPa píše:
Barrichello píše:Až na to že bez úprav ti to nikdo nepřihláší - nesplnuje to eu normy. Takže si připrav 60-100 táců na překopání světel + dalších věcí..
Nebo na úplatek tomu kdo to bude schvalovat...

60-100? On nemyslel z Anglie, z Ameriky není potřeba překopávat tolik, volant a pedály už to má na té naší straně...


Když budem detailisti a vezmem zákony atd. do detaily - jiný světla, červený blinky nejsou povolený, některý auta (je jich fakt málo pravda) nemaj sklopný zrcátka - v EU nepovoleno, chybí zadní mlhovky - opět třeba dodělat, často je potřeba dorazit VIN kód na karoserii atd. atd.
Je toho docela dost, a ono na některá auta typu A8 sou velmi levné věci že, jen ta zadní světla to bude balík....

Ano světla budou potřeba, u moderního auta zřejmě celý zadní světla (čímž se pravděpodobně vyřeší jak blinkry, tak zadní mlhovky. V předních bude nejspíš stačit změnit barvu žárovky. (Komplet přední na A8 jsou za 15 tis. obě, zadní jsem takhle narychlo nenašel.) Nesklopný zrcátka budou u nějakejch specialit, ne u aut, který se dodávaj i do Evropy. Co dalšího kromě světel je potřeba?
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 28. 6. 2008 23:07

Kua taky jsem o tom uvažoval. Hybridní Highlander za 38tis. USD - za to mám OII 1.6 v Eleganci. :hm
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků