glider píše:Kazdopadne to v lete nechcem mat obute.
To dává logiku kupovat celoročky aby se na nich nejezdilo v létě*. Proč si prostě na zimu nekoupit jen tak horší gumy..
*já to samozřejmě chápu, ale asi bych s tou falešnou předpojatostí šel do pryč, když už bych to měl na autě. -- 8. 11. 2024 13:51 --Dá se to tedy zobecnit i tak, že i nejlepší celoročky se musí na suchu snažit, aby se vyrovnaly jen průměrným letním gumám. Naopak i mizerná letní pneumatika zastaví na suchu lépe než nejlepší zimák.
Když to tedy shrneme, na suchu si podle očekávání vedou lépe celoroční pneumatiky, ale na mokru jsou na tom kvalitní zimáky přece jen o kousíček lépe, hlavně pokud jde o odolnost proti akvaplaningu. Žebříček je na mokru ale dost pomíchaný, hlavně pokud jde o měření brzdné dráhy. Nedá se jednoznačně říci, že by byly zimáky obecně o třídu lepší.
Trakce na sněhu také lépe vychází pro zimní gumy. Ale celkově na tom nejsou celoroční pneumatiky vůbec špatně a ty nejlepší překonávají s přehledem mizerné zimní pneumatiky. Čekali jste, že při brzdění na ledu budou nejlepší zimáky? Omyl! Z 20 km/h nejlépe zastavily celoročky.Ve výdrži jsou na tom o trochu lépe celoroční pneumatiky.
Co z toho tedy vyplývá? Pořád platí, že do extrémního počasí bude lepší specifická pneumatika, v tomto případě zimní. Ale nejde automaticky říci, že pořád lepší levný zimák než dobrá celoročka. Vlastě to vůbec není pravda. Jinak můžete klidně jezdit na dobrých celoročních pneumatikách, neboť v těch nejběžnějších českých podmínkách se slušným zimákům vlastně vyrovnají.