od Head 18. 1. 2007 22:03
JirkaK: ano Walter Mikron se vyrábí dodnes a je stále stejný, protože je certifikovaný. To je nevýhoda certifikace, že se nesmí změnit ani jediný šroubek na motoru a proto je poněkud starší konstrukce. To je do jisté míry jeho nevýhoda, protože poměr cena/výkon/váha je hodně slabý a loni se prodaly jen dva. Firma se živý repasováním motorů, protože jich zatím létá celkem dost a oni jsou jediní, kdo je může repasovat.
Ty provrtané šroubky s drátkama nejsou na zabránění povolení, ale na kontrolu, zda se něco nepovolilo. Motor stačí rychle přejet očima a hned jde poznat, kde drátek není a šroub se povolil - to je běžná věc co se v letectví používá. Jinak vyšší otáčky než těch 2700 ani u motoru toho výkonu bez reduktoru nemá cenu použít, protože na to není vrtule (resp. je ale neměla by tu účinnost).
Jinak sice mají TDI už dobrý výkon, ale kvůli váze jsou pro ULL absolutně nepoužitelné a pro "ne-ultralehká" letadla musí být certifikovaný motor.
Vana666: ano to je Rotax 914, má to 115HP při váze (komplet) kolem 80kg a cena za tuhle certifikovanou hračku je skoro 750 000 ... jinak je to taky konstrukčně hodně zastaralý motor, ale Rotax je pojem a proto se prodává
Yesterday is history, tomorrow a mystery, today is a gift, thats why it's called the present