Rad bych vyvolal debatu na tema pohonu a prevodovek v blizke budoucnosti.
Jak to vidim ja:
Pokud zustaneme u koncepce nejakeho spalovaciho motoru a mechanickeho pohonu kol (jeste par let asi ano) pak zrejme prevladnou prevodovky CVT (sam mam do mesta Lancii Y s CVT), ktere umi vyuzit vzdy nejlepe libovolny motor a zaroven je jejich projev zcela plynuly bez nejmensich vykyvu tahu. Toto celkem realne pozoruji u vyrobcu, nebot jiz mnoho z nich bezne nasazuje tyto CVT do vyslovenych seriovek jako je MB A, ruzne Hondy, C-Max, Opel Vectra, Nissany, Fiat, Lancia, Audi.
Pokud se koukneme dale, asi zacnou postupne prevladat ruzne hybridy, ktere maji jednu spolecnou myslenku - elektricka energie se dobre reguluje. Presto, stale se nevyrabi zadne auto, ktere by elektrinu vyuzilo "z gruntu". A to:
1)mensi elektromotory jen v kolech
2)mozno tedy zrusit veskere hridele, klouby, kotouce, brzdy, prevodovky, posilovace, tlakove hadice, lanka
3)brzdi se pouze motory
4)aktivne se pruzi elektopery a tlumici - podvozek dokaze vymol "preskocit", pohne se pouze kolo, auto ani o kus, nenaklani se
5)odpadaji slozite krabice, pumpy, cerpadla a snimace pro ESP, ASR, haldex a buhvi co jeste
Proste mate jen NEJAKY zdroj elektriny (benzin, vodik, nafta, baterky) a pak uz jen ctyri(?) motory a poradne rizeni jejich otaceni.
Prvnimi kroky budiz treba MIEV.
Tak proc stale vymysli auta jako treba Prius a omezuji se jakousi klasickou koncepci auta z mechanickym rozvodem sily?