JAK funguje mereni spotreby?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod VIN turboDIESEL 1. 1. 2006 14:30

Na jakem principu PRESNE funguje samotne fyzicke pocitani spotrebovaneho paliva pro palubni pocitac?
VIN turboDIESEL
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pickuper 1. 1. 2006 14:49

Možností je asi víc,ale může to fungovat třeba i takhle:
Spotřeba je odvozována z snímače rychlosti v tachometru a doby (úhlu) otevření vstřikovacích ventilů, která je (při troše dobré vůle) lineárně závislá na množství vstříknutého paliva. Tím pádem nejsou pro tuto konstrukci potřeba žádná další čidla. (V některých autech není osazen snímač rychlosti, pak je ho potřeba samozřejmě osadit). Pro úspěšnou funkci je nutné aby auto používalo vstřikovací systém L-jetronic bez "sytičového" vstřikovacího ventilu v všechny aby všechny ventily byly zapojeny paralelně (v autech od r.v. cca 1987). Možná je také montáž do aut se systémem monomotronic (jednobodový vstřik).V karburátorových autech je tedy systém bezcenný.Princip měření je postaven na faktu, že tlak paliva na vstupu vstřikovacích ventilů je konstantní resp. je konstantní diference tlaku paliva a tlaku prostředí do kterého se vstřikuje (sací porubí). Pokud tedy zanedbáme přechodové jevy (doba otevření a uzavření ventilu) je množství paliva lineárně přímo úměrné délce otvíracího impulsu na vstupu vstřikovacích ventilů.U uvedeného 4-bodového vstřikování odpovídá sumární doba otevíracích impulsů 1s a množství paliva cca 11ml. :wink: :wink:
"a ja cekal, ze budes tak nejak jednodussi clovek, ktery kdyz mu nekdo nekyve hlavou na ty jeho blbosti, tak holt mu to hlava nepobere a musi davat vsem pres drzku. No proc ne, tim vice se potvrzuje to, co se tu o tobe rika." Goes
Pickuper
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lumpo 1. 1. 2006 15:22

Pickuper: hezky jsi to napsal, jen bych to doplnil o to, že i u karbecu jde měřit spotřebu PP... V tomto případě se však nepočítá délka vstřiku ale existuje takovej bazmek, co se připojí před karbec na hadičku od benzínu a je to takovej průtokovej měřič... Mr. Green
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HaD 2. 1. 2006 18:32

Lumpo píše:Pickuper: hezky jsi to napsal, jen bych to doplnil o to, že i u karbecu jde měřit spotřebu PP... V tomto případě se však nepočítá délka vstřiku ale existuje takovej bazmek, co se připojí před karbec na hadičku od benzínu a je to takovej průtokovej měřič... Mr. Greenm/quote]


Nevíš, kde se dá tenhle "bazmek" sehnat? Nebo z jakýho auta jej vykuchat? Chěli jsme s kamošm postavit něco jako palubní počítač, ale tohle je věc, která se špatně shání....
HaD
Nováček

Odeslat příspěvekod mrazik 2. 1. 2006 19:21

deaktivován na vlastní žádost
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lumpo 2. 1. 2006 19:35

HaD: já ho měl tenkrát ve š120 a bylo to vykuchaný z wartburgu Mr. Green
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HaD 2. 1. 2006 19:56

Lumpo: Jo, to byly ty průtokoměry s vrtulkou, ty se používaly i v Trabantech... Slyšel jsem, že se do exportních Favoritů montovaly ekonoměry s průtokovým čidlem fungujícím na principu ochlazování součástky, kterou protékal proud. Čím protíkalo benzínu víc, tím víc se součástka ochlazovala. Nikde jsem však nesehnal žádné informace, jestli se to fakt montovalo, ale sehnat to bude ještě horší...


Mrazik: Ty ceny jsou teda hustý... Mr. Green
HaD
Nováček

Odeslat příspěvekod Lumpo 2. 1. 2006 19:59

HaD: tak to fakt netuším... ale ten z wartase byl s tou vrtulí to jako jo..

v čem to chceš snímat??? Auto?
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HaD 2. 1. 2006 22:20

Lumpo: Ani se radši neptej, ještě by se mi tu smáli.... Bude to nejvychytanější 2válcový legendární stroj :cry:
HaD
Nováček

Odeslat příspěvekod javim 2. 1. 2006 22:30

Klimu jsi už vyřešil? Nebo ta bude další v pořadí? :)
javim
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HaD 2. 1. 2006 23:33

Klimatizace 1. generace je ve standardní výbavě - v létě horko, v zimě zima :P
HaD
Nováček

Odeslat příspěvekod javim 3. 1. 2006 22:27

To vím ... proto jsem předpokládal, že máš v plánu i její transformaci na zimu v létě a horko v zimě :)
javim
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PedroKV 6. 1. 2006 00:11

Přesně to v mém hyundaii funguje tak, že snímá množství paliva (nevím jestli průtokoměrem či jinak)/ujeté množství. Z čehož vyplývá, že při stání na neutrál spotřeba roste (zjištěno empiricky). Zrovna dnes jsem to po čase nuloval a přijel jsem k vratům za 6,2 a než jsem vrátka otevřel, vylezlo to na 6,5. Neleze to ale do nekonečna. Při delším nájezdu s vyšší spotřebou na začátku a nižší ke konci spotřeba nechce moc klesat, jen nevím, jestli je to dobře nebo ne. Např. 200km ujedu s 7 l/100km, dalších 200 na 5,5l, ale PP ukáže např. 6,8l/100km. Víc by mi vyhovovalo, kdyby průměrnou spotřebu ukazoval za poslední úsek dlouhý např. 50km.
PedroKV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 6. 1. 2006 00:48

Pedro: Nez takovehle mereni prum.spotreby to radsi sleduj aktualni spotrebu :wink:
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lumpo 6. 1. 2006 09:43

headquest: aktuální spotřeba je hezká věc, ale celkem naprd... Není nad to se kochat nad krásným průměrem... Mr. Green
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků